Rychtal ObwĂłd VI

Kontrolka MIL się NIE ŚWIECI. Komputer - zero błędów
1. Sprawdziłem szczelność dolotu – gaśnie po zatkaniu, próba z dezodorantem nic nie daje.
2. Przeczyściłem krokowca – nic nie zmieniło
3. Zdemontowałem dolot, przeczyściłem przepustnicę – była brudna ale, nic to nie dało
4. Sprawdziłęm MAP Sensor – działa (daje sygnały z prawidłowego zakresu)
5. Czujnik położenia przepustnicy – działa (daje sygnały z prawidłowego zakresu)
Po odłączeniu krokowca od układu obroty spadają, ale falują dalej tylko inaczej, szybciej między 1400 a 1500 (komputer łapie błąd)
Po odłączeniu map sensora, obroty spadają do ok. 1000 (komputer łapie błąd)
Sprawdziłęm że prawie całość powietrza na wolnych obrotach zasuwa krokowcem nawet po jego odłączeniu. (zatkanie palcem powoduje zgaszenie silnika)
Fast Idle Valve – coś tamtędy ciągnie (zatkanie palcem nic nie zmienia), natomiast nieporównywalnie mniej niż to co przelatuje przez krokowca.
Obstawiam na 99% padniętego krokowca.
PYTANIE: Jak sprawdzić że krokowiec jest padnięty? (poza podłączaniem innego sprawnego)
Czy po odłączeniu krokowca od układu sterowania powinien się on całkiem zamknąć?
Jak działa krokowiec? Jakie sygnały nim sterują? Co sprawia że się otwiera, a co że się zamyka.
Mój krokowiec ma tylko dwa piny, dlatego trudno mi sobie to wyobrazić.
Skoro mój IAC ma tylko dwa piny stąd wnioskuję, że sterowane nim odbywa się bez sprzężenia zwrotnego (nie jest czujnikem, nie zwraca nam informacji o tym jak został faktycznie wysterowany)
Jak map sensor wykęciłem, ale pozostawiłem podłączony to prawidłowo wskazywał brak podciśnienia (napięcie było zgodne z instrukcją) i wtedy obroty były ok (stąd moje podejrzenie ukierunkowało się na padnięty IAC)
Na dziś zdemontowałem krokowca i zatkałem wlot jego powietrza kawałkiem tektury nasączonej smarem (samochód palił 20litrów LPG). Obroty na benzynie spadły do prawidłowej wartości ok. 700/800 i na benzynie nie ma problemów z poruszaniem się. Jednak na co dzień jeżdżę na gazie, a zanim się układ chłodzenia nagrzeje, silnik na gazie gaśnie…
PYTANIE: Jak sprawdzić że krokowiec jest padnięty? (poza podłączaniem innego sprawnego)
Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy?
Po odłączeniu krokowca od układu obroty spadają, ale falują dalej tylko inaczej, szybciej między 1400 a 1500 no więc raczej padł ci krokowy tak jak mówisz.
Normalnie po odłączeniu go nie miałbyś przez niego przelotu, a w tym wypadku po strzale niestety mógł ulec uszkodzeniu i nie trzyma szczelności między kanałami.
Dla sprawdzenia możesz go odkręcić i delikatnie ustami dmuchać w jeden otwór, oczywiście powietrze nie powinno uchodzić przez drugi.
Do momenty zakupienia nowego krokowca możesz między dolot a krokowy wsadzić przycięty kawałek tworzywa który zaślepi obydwa kanały.
Efekt bedzie taki że obroty nie będą skakać ale po włączeniu np świateł (czy jakiegoś obciążenia) nic ci ich nie podwyższy i silnik będzie pracował bardziej nierówno gdyż obroty spadną.
Do momentu zakupu nowego oczywiście możesz je sztucznie dzwignąć dyszą na przepustnicy.
Napisałem odpowiedź a potem dopiero doczytałem twój post do końca więc moja odpowiedź pokrywa sie z tym co zrobiłeś
krokowiec po wykreceniu nie jest szczelny (zamknięty), bez problemu mogę go przedmuchać.
Także rozumiem, że otwarty krokowiec po odłączeniu od zasilania oznacza padnięty krokowiec - to jest mój problem.
dzięki za szybką odpowiedź.
Także rozumiem, że otwarty krokowiec po odłączeniu od zasilania oznacza padnięty krokowiec - to jest mój problem.
Dokładnie.
Ja po strzale w accordzie miałem to samo. Rozkopałem pół auta zanim do tego deszedłem. Ale to było kupe lat temu a fora jeszcze tak nie funkcjonowały.
a może zamiast wymieniać krokowca zamotować blosa? na benzynie i tak nie jeżdżę, zresztą na benzynie jeździ gicior, na gazie też jest ok, jak się nagrzeje. Silniczek krokowy w sumie 200 pożre, blos 400. Czy blos załatwi sprawę krokowca?
Co myślicie?
Czy blos załatwi sprawę krokowca? nie
Co myślicie? załóż i to i to lub dołóż ok 1700 i zmień to co trzeba i będziesz miał sekwencję.
Dzięki za trafną odpowiedź.
Krokowiec był padnięty. Zamówiłem nowego i właśnie dotarł (200pln)
Szybka podmianka, reset kompa i śmiga jak nowa. Wolne obroty są stabilne.
Dzięki!!!
skoro chodzi i skoro diagnoza trafna to jest to pocieszające że bryka chodzi. W związku z tym zamykam temat.