ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam!

Chciałem zapytać, czy w przypadku odłączenia kostki od IAC jeżeli jest brudny IAC auto powinno zgasnąć czy obroty powinny byc na poziomie ok. 400-500? Wiem ze poiwnien sie pojawic komunikat CHECK ENGINE, ale spotkałem sie z dwoma wersjami na ten temat, tzn. jedni piszą ze jezli jest winny silnik krokowy to silni powinien zgasnąć a inni że nie powinien zgasnac tylko obroty powinny byc na poziomie 400-500. Jak to jest naprawdę? Dzięki. Pozdrwiam.


Jest tak że jeżeli po odłączeniu IAC obroty spadną do 400-500 a autko nie zgaśnie to wina nie leży po stronie krokowego (co nie znaczy że kąpiel w benzynce ekstrakcyjnej mu zaszkodzi ), natomiast jak zgaśnie no to IAC do czyszczenia lub wymiany. Ja słyszałem tylko taką opinie i u mnie po wyczyszczeniu i odłączeniu IAC silnik nie gaśnie zapala się tylko check.

Hmm przeczytałem jeszcze : regulacje wolnych obrotów i teraz już nie jestem pewien czy powinny spaść obroty do 400 - 500, bo skoro przy odłączonym IAC się je reguluje to regulować należy do wartości 700 - 800 tak ? Ale silnik napewno nie powinien zgasnąć po odłączeniu IAC.

bo skoro przy odłączonym IAC się je reguluje to regulować należy do wartości 700 - 800 tak ? Bzdura przy odłączonym regulować się je powinno do wartości zgodnie z manualem czyli średnio ok 500 i to właśnie krokowy resztę robi sam czyli je podnosi do odpowiedniego poziomu.

Czyli jeśli po odłączeniu bryka Ci gaśnie to pokręć i odpal auto ponownie odepnij krokowy jeśli w tym momencie bedą za wysokie to skoryguj w dół do "owych" ok 500 .

Dzięki Pozdro.