Rychtal ObwĂłd VI

Z d15z6 wyjąłem kolektor wylotowy wraz z katem i zainstalowałem d16z6 bez kata. Jeżdżę spokojnie a spalanie wzrosło z 8 do 9,5 - przejechałem 300 km po wymianie. Nie resetowałem kompa po tej operacji.
Ktoś mi powie co się może dziać i co z tym zrobić?
no to najwyższy czas zrobić reset i wtedy sprawdzić spalanie. Nie raz już się tak stało że się sonde uwaliło przy takiej wymianie - a check engine ci się świeci ??
no to najwyższy czas zrobić reset i wtedy sprawdzić spalanie. Nie raz już się tak stało że się sonde uwaliło przy takiej wymianie - a check engine ci się świeci ??
Zgodnie z tym: http://www.honda.slask.pl...p=254589#254589
prawdopodobnie usunięcie immo poskutkowało świecącym checkiem, prawdopodobnie bo jak zwykle nikt się nie wypowiedział, jak dotąd palił 8 gazu i nagle po usunięciu kata i założeniu 4-2-1 pali ponad 9. Trochę dużo przy wolnej jeździe.
tommi28: oczywiście miej pretensje do wszystkich...
co do problemu - błędy sprawdziłeś na kompie?
jak nie sprawdziłeś to z fusów Ci nikt nie wywróży..
Bez samodiagnostyki niewiele się dowiesz, a jak masz uwalonego ecu ,przez wyjęcie immo, to Ci nie wybłyska błędów bo check świeci ciągle, pisałem Ci w tamtym temacie. Czego Ci pali 9 litrów? Gazu? Benzyny? Reset.
Bez samodiagnostyki niewiele się dowiesz, a jak masz uwalonego ecu ,przez wyjęcie immo, to Ci nie wybłyska błędów bo check świeci ciągle, pisałem Ci w tamtym temacie. Czego Ci pali 9 litrów? Gazu? Benzyny? Reset.
Resetowany tydzień przed założeniem 4-2-1. W takim razie zrobie reset jeszcze raz.
Często się zdarza, że po usunięciu katalizatora (jedna sonda) i załozeniu 4-2-1 wzrasta nagle spalanie, i czy reset temu zaradzi, czy też zawsze już będie więcej palił?
[ Dodano: 2009-06-20, 14:22 ]
jak spalanie wzrasta po grzebaniu przy sondzie to pomysł jest jeden - zepsułeś sondę..

Jak d15z6 przy spokojnej jezdzie palil ci 8 to masz cos nie tak z silnikiem,
a jak masz uwalonego ecu ,przez wyjęcie immo, to Ci nie wybłyska błędów bo check świeci ciągle, mylisz sie jak wyjmiesz immo to ci swieci ciagle kontrolka check engine ale samodiagnostyka dziala :)
9 l to mi b seria pali jak wolno jade ;p
9 l to mi b seria pali jak wolno jade ;p
Z tym że Ty nie masz gazu chyba A jak pisze tommi28, on ma na gaz
Ja swoim econo przy 4-2-1(+ oczywiście wywalenie kata) i skrzyni z D15B2 zszedłem w 80% miasto, 20% trasa ze spalaniem 6,1/100km... dlatego spalanie mimo wszystko i tak wzrośnie po tych wymianach, ale to do max. 1l myśle
6,1/100km. qrde ludzie skąd wy bierzecie takie normy zaraz będziecie podawali jeszcze setne lub tysięczne cześci po przecinku już widze posty typu "wiecie palił mi 6,234l na 100km a teraz pali 6,789l co może byc przyczyna tak dóżego spalania" No dobra wracamy do tematu zrób reset. po 2 czy sonda w wcześniejszym kolektorze siedziała na takiej samej odległości jak teraz w tym z d16z6 ? sonda wytwarza napiecie z temperatury spalin, jeżeli dasz sonde dalej od wylotu z głowicy spaliny będą chłodniejsze , zarazem sonda będzie to interpretowała jako zbyt bogatą mieszanke. Jeżeli sonda będzie bliżej wylotu z głowicy, spaliny sa tam cieplejsze co sonda może odbierać jako zbyt ubogą mieszanke.
qrde ludzie skąd wy bierzecie takie normy zaraz będziecie podawali jeszcze setne lub tysięczne cześci po przecinku już widze posty typu Zatankowałem do pełna, przejechałem 100km, i zatankowałem do pełna dla mnie chyba nic trudnego :-] pozdro
Zatankowałem do pełna, przejechałem 100km, i zatankowałem do pełna dla mnie chyba nic trudnego :-] pozdro wow
http://img146.imageshack....7b71a4a107.jpg/
100km to nie jest miarodajny odcinek. Jakbys wyjechal prawie caly bak, to owszem. Pistolet moze inaczej odbic, mozesz miec caly czas wiatr w plecy, mozesz miec wyjatkowego farta i caly czas zielone itp. I na tak malym odcinku mocno zawałszowac wynik.
minie mam gazu ale bedzie i 9 l na full przelocie 2.25 cala
Ja mierzę zawsze na pełnej butli czyli ca. 450 km. Szkoda że nikt nie wie ile gazu weźmie d15z6. Generalnie to przy gazie nie działa tu econo a jedynie tryb 12V więc spalanie będzie jak w zwykłej 1,4 na gazie tak myslę.
tommi28, a to ciekawe czemu niby na gazie sie ma vtec nie zalaczac ?? zwykly sie zalacza to czemu nie econo ?
tommi28, a to ciekawe czemu niby na gazie sie ma vtec nie zalaczac ?? zwykly sie zalacza to czemu nie econo ?
Skład mieszanki 1:22 czy tam 1:20 ustawiony mikserem? Jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić. Bo to chyba jest właściwy tryb econo. Co innego tryb "12V". Dobrze myślę?
sonda wytwarza napiecie z temperatury spalin, jeżeli dasz sonde dalej od wylotu z głowicy spaliny będą chłodniejsze , zarazem sonda będzie to interpretowała jako zbyt bogatą mieszanke
Sonda generuje napięcie w zależności od ilości tlenu w spalinach. Czym więcej tlenu tym uboższa mieszanka i komputer będzie ją wzbogacał.
Sonda generuje napięcie od ok 0,1V do 0,9V, 0 i 1V to napięcia diagnostyczne. Pozdro