Rychtal ObwĂłd VI

wszyscy mówią że spalanie wzrasta gdy jest przytkany filtr powietrza - ale dlaczego?
przecież i tak, komputer na podstawie wskazań sondy wydzieli tyle paliwa, aby skład mieszanki był prawidłowy?
Wg mnie auto będzie mułowate, ale nie widzę powodu by miało więcej palić.
Może mi to ktoś wyjaśnić?
Ja nie wytłumaczę ale powiem tak: u mnie zauważalnie/nie mam komputera pokładowego/ s p a d a zużycie paliwa po wymianie filtra na nowy. Więc coś jest na rzeczy...
Ciekawe w takim razie, jaki ma wpływ założenie miksera gazowego podciśnieniowego na spalanie... tzw zwężki...
ciekaw jestem o ile mniej by paliła moja hania po zdemontowniu tego...
Filtr odpowiada za oczyszczenie powietrza zasysanego przez tłoki do komór spalania . Nawet najmniejsze zanieczyszczenie, które mogłoby się dostać do cylindrów przez układ dolotowy jest w stanie uszkodzić całą jednostkę napędzającą
Drugim ważnym zadaniem, za które odpowiedzialny jest filtr powietrza to zapewnienie odpowiedniego ciśnienia w układzie dolotowym. Dlaczego? Otóż długość i pojemność układu
dolotowego jest precyzyjnie przeliczana w przypadku każdego silnika. Średnica i długość przewodu łączącego puszkę filtra wraz kolektorem dolotowym, sama puszka filtra oraz jego powierzchnia aktywnie uczestnicząca w filtrowaniu jest dobrana do charakterystyki pracy silnika. Gdy pozbędziemy się filtra powietrza, ciśnienie w układzie dolotowym obniży się wywołując tym samym reakcję wpływającą w bezpośredni sposób na pracę silnika. Niższe ciśnienie to mniej powietrza bądź mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w kolektorze dolotowym, który jest również częścią układu dolotowego. Podczas suwu ssania, mieszanka dostaje się do silnika zarówno pod wpływem podciśnienia wywoływanego przez ruch tłoka jak i dzięki wspomnianemu ciśnieniu w układzie dolotowym. Fakt ten sprawia, że podczas suwu zasysania świeżej mieszanki przez silnik, do komory spalania dostaje się mniejsza ilość ładunku. Mniejsza ilość mieszanki to mniejsze ciśnienie sprężania podczas suwu pracy. Mniejsze ciśnienie sprężania to pogorszone osiągi silnika, czyli niższa wartość mocy i momentu obrotowego.
Wszystko fajnie tylko w silniku NA w ukladzie dolotowym nie ma zadnego cisnienia.
Jak nie dmuchniesz to masz tylko podcisnienie....
Mniejsze ciśnienie sprężania to pogorszone osiągi silnika, czyli niższa wartość mocy i momentu obrotowego
No to jest jasne, bo skoro mneij powietrza to i mniej paliwa czyli mniejsza moc. O tym to napisałem na samym początku. Pytanie nie jest sformułowane: dlaczego pogarszają się osiągi, tylko dlaczego pali więcej?
Ciezko to jednoznacznie sprecyzowac. Gorsze napelnianie, nizsza sprawnosc, zeby tak samo jechac musisz wchodzic na wyzsze obroty.
Gorsze napelnianie
skoro mieszanka prawidłowa to chyba nieważne jakie napełnianie
skoro mieszanka prawidłowa to chyba nieważne jakie napełnianie
Mniej powietrza mniej paliwa= mieszanka mniej energetyczna przez co np.
niższa sprawność to to samo co powiedzenie podwyższone spalanie jak w temacie
Sprawnosc silnika to zupelnie co innego. Jest to przetwarzanie energi z wachy na energie mechaniczna. Przez mniejsze napelnianie cylindrow straty sa wieksze miedzy innymi przez to, ze przeplyw gazow jest nieodpowiedni(w dolocie i wydechu)
a nie jest tak że 4000 r/min na 1 biegu to np. dla danego auta 30 km/h?
Jest tak. Zle to troche ujolem. Chodzilo mi o to, ze aby jechac tak samo dynamicznie bardziej uchylkasz przepustnice i wchodzisz na wyzsze obroty, bo samochod gorzej przyspiesza.