Rychtal ObwĂłd VI

Mam poważne problemy z moją HONDĄ (CIVIC COUPE 1,7 2004). Odkąd pamiętam miała kłopoty z odpaleniem przy pierwszym podejściu bez względu na porę roku. Jeździ na gazie i na benzynie, ale nawet po półrocznej jeździe na samej benzynie problem nie zniknął.
Na gazie samochód bardzo skakał i szarpał, ale to zostało zniwelowane przez regulację gazu. Wymienione zostały świece, filtr powietrza, czyszczona przepustnica a problem z odpalaniem i spalaniem pozostał. Często świeci mi się też kontrolka check engine, która samoistnie gaśnie a potem znów zapala.
Ponoć można jeszcze próbować regulować zawory. Proszę o rady, bo ja zbankrutuje z tym smokiem (17L na 100 km). Zaczynam powoli podejrzewać, że może mam dziurawy bak!
moze sonda klęka
trzeba by diagnostyke zrobic i zobaczyc jaki blad wywala bedzie cos wiadomo
Check engine może świecić jak jest za bogata albo za uboga mieszanka gazu
wiec wskazywaloby sonde
ona dobiera sklad mieszanki
wiec wskazywaloby sonde
ona dobiera sklad mieszanki
dokładnie.... nie zdążyłem już dopisać bo szef właził a w robocie siedze
sam/sama sobie sprawdz sonde bylo pisane w inncyh postach iz ma wskazywac napiecie z przedziału 0,3-0,7 V (poszukaj tutaj na forum ktore kabelki- zwykly woltomierz z kolcami i jazda) jak powyzej lub ponizej tego zakresu to za bogato albo za ubogo ma silnik, jak sie napiecie wolno zmienia to sonda mowi ze ma powoli dosc.
PS
17L to juz taki porsche ^^
Ja jestem kobietą, więc się niz znam tak jak Wy Panowie, ale wydaje mi się, że check engine jest najmniej ważny - włącza się/wyłącza - zależy gdzie zatankuję. Bardziej mnie nurtuje jednak kwestia słabego odpalania (przecież odpala na beznynie) i tego koszmarnego spalania.
podjedź do serwisu Hondy i niech zrobią Ci korekcję wtryskiwaczy... zapłacisz może ze 100 zł a wszystkiego się dowiesz
to o czym napisane powyżej ma też duży związek z odpalaniem
ja mysle ze to nie sonda,dlatego ze mimo uszkodzonej sondy auto odpala zawsze dobrze ,bo silnik jak zimny to sonda i tak z poczatku wogole nie działa ,przyczyna bedzie inna,moze ktorys wtrysk ma zwarcie do plusa i nie odpala bo zalewa a pali duzo bo caly czas leje ,to na bank nie sonda....
Jak czytam to dochodzę do wniosku że warto by było sprawdzić sondę bo coraz więcej pali i trzeba coś z tym zrobić. Teraz moje pytanie gdzie ją znaleźć i czy sam jestem w stanie (totalny laik w kwestiach mechanicznych) ją jakoś wyciągnąć i ewentualnie wyczyścić czy co się tam z nią robi (o ile w ogóle da się ją jakoś zrobić). No chyba że w przypadku sond w grę wchodzi tylko wymiana ???
sonde zanim sie wymieni trzeba ja sprawdzić ale co do lpg może być jej wina zresetuj ECU i pojeździj na beni i zobacz czy bedzie ok
dzieje sie tak ponieważ jak gaz jest podany w złej ilości np przy sekwencji to silnik dostaje paliwo którym sam nie jest w stanie sterowac a steruje nim sterownik gazu i dawka gazu jest źle podana i komputer benzynowy sam prubuje coś z tym zrobic a wiadomo bedzie zubażał lub wzbogacał dawke paliwa i przez to może łapac błędy
następne co sprawdz to zapłon i luzy zaworowe bo na sonde to mi nie do końca wygląda
silnik jak zimny to sonda i tak z poczatku wogole nie działa
dokładnie, sonda musi się nagrzać... Więc problemy z odpalaniem, sondy raczej nie dotyczą.
Panowie, samochodzik był w serwisie Hondy. Powiedzieli, że zawory były postawione (cokolwiek to znaczy) i że trzeba było je wyregulować. Po regulacji auto może nie gaśnie jak już odpali, ale wciaż odpala za 3 podejściem. Czy takie piłowanie nie popsuje czegoś?
Hmm a jak masz z akumulatorem. Ja miałem problemy z odpalaniem jak w zeszłym roku umierał mi akumulator stary. Tez w zimę długo kręcił (czasami trzeba było ze 2 podejścia zrobić). a po zmianie aku problem znikł :)
a rozrusznik ci dobrze kręci?? może masz problem z masą odkręć wszystkie masy i je poczyść pożądnie dokręć i posmaruj jakimś smarem po wierzchu. Poluzuj śruby od rozrusznika i nim poruszaj i dokręć. jeżeli nic to nie da zrób reset kompa
ANGELA jak to będziesz robić daj znać chętnie popatrzę rzadko się widzi laskę jak luzuje rozrusznik (nie mylić z sercem)
Sory taki żarcik
Wiem że jednak sonda ma coś do gadania przy stanie jak silnik jest zimny. Musisz zobaczyć na błędy, ECU je zapamiętuje nawet jak kontrolka nie świeci "FREZZY FRAME" Może pokazywać na sondę czemu nie. Jaki masz gaz ?? Bo może się dziać, że ją gaz zalewa ja tak mam w starym Accordku. Ale mam BLOSa i inne mody testowe. I niestety muszę to wytrzymać coś za coś. Sonda zawsze prawie zapala check jak coś jest nie tak. Ale z tym zalewanie to u Ciebie raczej mało prawdopodobne.
Nie ruszaj rozrusznika akumulatora i tym podobnych bo to nie ma zawiązku (no chyba, że rzeczywiście wolno kręci).
Zacznij od resetu ECU. Fakt, że kontrolka check zapala się i gaśnie nie jest istotny. Po zgaśnięciu kontrolki Check engine sterownik zarejestrowane błędy ma w pamięci i przez to może pracować w trybie awaryjnym co jest przyczyną większego zużycia paliwa.
Następnie sprawdź sondę lambda to też może być przyczyna dużego zużycia paliwa.
Odnośnie problemów z odpalaniem warto sprawdzić pompę paliwa. Jeżeli masz gaz i nie masz odcięcia pompy podczas jazdy na gazie to pompa może być na wykończeniu.
Jeżeli to nie poskutkuje to będziemy kombinować dalej.
problem z odpalaniem. swiece sprawdz czy nie masz zakopcone. zobacz czy na kablach zaplonowych nie ma przebicia. spalanie - prawdopodobnie sonda lambda. jak ja wykrecisz to zobacz jaki jest na niej nalot. nie wiem dokladnie jakie tam kolory co oznaczaly. GOOGLE. tam pisze :) podskocz na regulacje gazu. moze masz zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanke - wtedy skacza m.in. obroty bo krokowy nie wyrabia.
duze znaczenie ma tez gdzie tankujesz
Akumulator ma zwiazek z odpalaniem - albo zapala albo nie. jesli ciagle kreci rozrusznik ale auto nie zapala - mozesz miec zwarcie w akusiu - wtedy auto zapali tylko na popych