ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
A wiec moja H spala mi rowno 10l/100 przy jezdzie spokojnej max 3500 obrotow w trybie mieszanym a jak troszke depne to i 12 poradzi zezrec . Mialem wymieniany silnik jakis 1,5 rokuy temu i w trasie z DE do PL bral max 5,5l. Haneczko jest fest zmulona i na 3 biegu prawie wcale nie odczuwac mocy a predzej to szarpala.
Wymienilem juz wszystkie fultry, swiece z kablami, Kat wy... i dalej nie mam pojecia co to bedzie. Obstawiam na gaznik a nie pojade do ASO bo tam znajda setki problemow i nie wystarczy dwoch wyplat a wiec doradzcie cos!!!!!!


sprawdzales sonde ?

ja bym podjechal do aso, za sprawdzenie nie zaplacisz duzo a moze wkoncu bedziesz mial pewnosc, kazdy ci poda inna przyczyne, wymienisz pol silnika a problem nie zniknie
Sonde mozna tez brac pod uwage bo mialem dosc powazna stluczke i przod poszedl fest no ale wydaje mi sie ze by H palila by jeszcze wiecej , i czy to ma cos wspulnego z brakiem mocy??

w ASO chcieli odemnie 150zl za sama diagnoze co jest nie tak
mozesz poszukac innego warsztatu z kompem i wezma od 60 do ok 100zl, ale w ASO masz pewnosc ze wiedza co sprawdzic i gdzie lapy wsadzic.

Sonda powinna tez miec wplyw na moc


Tez sie pytalem w Fiacie i Oplu o podpiecie pod kompa i powiedziano mi ze tylko w hadzie, A honda mi na to ze "w d13b2 jest prowizorka kompa i to tylko tak zeby bylo (sterowanie) i zadnych informacji na temat awari silnika nie wyciagna" VIP CAR Honda Ruda Śląska
sprawdz samodiagnostyke, na forum jest gdzies opis, wedlug tego powinienes dojsc czy sa jakies bledy

Tez sie pytalem w Fiacie i Oplu o podpiecie pod kompa i powiedziano mi ze tylko w hadzie, A honda mi na to ze "w d13b2 jest prowizorka kompa i to tylko tak zeby bylo (sterowanie) i zadnych informacji na temat awari silnika nie wyciagna" VIP CAR Honda Ruda Śląska

I maja racje... Ja obstawiam sonde. Mi tez pali duzooo za duzo. Teraz odlaczylem sonde calkiem i pali mi tak samo wiec wiem, ze sonda jest padnieta. Sprobuj, moze u Ciebie bedzie to samo.
IMO sonda na moc wplywu miec nie moze bo komp czyta z niej sygnal tylko do pewnego kata otwarcia przepustnicy. Tak wiec jak pedal gazu zrownamy z podloga komp podaje mapki na sztywno pomijajac sonde. Na spalanie za to wplyw sonda ma duzy

Bynajmniej tak mi sie zawsze wydawalo
po 1 ty niemasz kompa wiec niepodepna ci go pod komputer
po 2 masz pudelko z dioda sprawdz samodiagnostyke
po 3 to jest gaznik i mozesz miec cos zle wyregulowany i ci tyle lyka
po 4 za ciężka noga
po 5 mi tez palil do 11-12l w d13 ;]

po 2 masz pudelko z dioda sprawdz samodiagnostyke

jak to zrobic??

No noga czasem jest ciezka bo autko mi nie daje rady a wiec do 6000 go kulam lecz przy ostatnim sprawdzaniu spalania jezdzilem jak 80 letnia babcia zeby nie byla wina nogii. 10l chyba przesadnie

[ Dodano: 2007-11-06, 00:31 ]
W d13b2 na kompie jest dioda sygnalizująca kod błędu, ale tego kompa sterującego nie da się podpiąć do PCta. Co i jak masz opisane w książce serwisowej. Jak jest wszystko ok to dioda powinna mrugnąć króciutko raz po włączeniu stacyjki.

po 5 mi tez palil do 11-12l w d13 ;]
jo jo jo
d13z16 vtec hehehehhe :)

no to bedzie sie trzeba wziasc za gaznik a jak to nic nie da to bede musial sonde kupowac bo nawet nie mam od kogo podmienic do testu ( no chyba ze z d15b2 tez podejdzie)

Według mnie to sonda w 1.3 dużego znacznie nie ma tak samo jak niby ten komputer. Przecież żadnych map tam nie ma. To jest tylko zwykły gaźnik zbajerowany podciśnieniami. Niech kolega pojedzie sobie ustawić zaworki i zapłon, ewentualnie przeczyścić gaźnik jakimś środkiem typu CARB SPRAY lub wlać do baku STP do czyszczenia gaźnikówi i wtrysków. Powinno pomóc. A Sonde i ten silniczek krokowy co jest w 1.3 to nie wiem po co dali bo według mnie to nie spełnia swoich zadań, przynajmniej w moim egzemplarzu...
Coraz wiecej odpowiedzi i przyczyn Na dniach zrobie samodiagnoze (bo narazie to pogoda jest tak h.. ze nawet sie nie chce z chaty wylazic) i dam znac co mi wyszlo, a puki co piszcie dalej co mislicie w tej sprawie napewno kazda odpowiedz sie przyda
ja bym się podpiął do sondy i sprawdził czy daje sygnał ze spodziewanego przedziłału. Jak coś wskzuje to najczęściej dobrze wskazuje. Dwa druciki i woltomierz i wyeliminujesz z kręgu podejrzeń sondę, choć też uważam że skoro nie ma kompa to po co sonda?
Samodiagnostyka zrobiona i wyszlo mi 10 tzn CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA
Czy to ma jakis wplyw z moim problemem?? gdzie on sie znajduje i jakie jest jego zadanie???

aha no i zauwazylem ze jedna rurka (wezyk nr 5) pod filtrem powietrza jest dziwnie zagieta! tez tak macie?? -->

[ Dodano: 2007-11-09, 15:03 ]
Widze że temacik dawno byl pisany jestem ciekawy jak tam z koncem :). Co do rurki to nie powinna byc tak zagieta ktos pewnie grzebal i zagiol nie wiem jak bo dosyc twarde są ale zagioł :). Co do czujnika to z tego co zauważylem jet on w obudowie filtru powierza.


po 5 mi tez palil do 11-12l w d13 ;]


nieźle, mi 6-7,5l i jestem super zadowolony :)
Z moim autkiem juz wporzadku! Dalem wyregulowac gaznik ( i nawet rurke wyprostowali hehe) Teraz pali niecale 8 literkow ( bog zaplac)
Pochwal sie gdzie Ci go wyregulowali, innym sie przyda.
" JAP - AUTO" SC Chorzów ul. Kruszcowa 8 ( boczna Stabika) od 8,30 do 16,30 (32) 241-43-78.
Bardzo polecam. Szybka naprawa i nawet dobra cena bo mi wzieli z 230zl a troszke kopania mieli + wymiana paru cześci
Podepnę się pod ten temat bo nie chcę zaczynać nowego. Ja miałem podobnie spalanie 10l albo nawet 11l w trybie mięszanym. Pojechałem do ASO i wyregulowali mi wszystko tzn. gaźnik zawory zapłon. I ostatnio sprawdziłem moją hanie i wyszło że spaliła 8,5l przy jeździe jak stara babcia i to na V-Power 95pb. a podobno na V-Power nico mniej żre. Czyli wynik 8,5l to jest według mnie za dużo. Nie wiem jeszcze co z sondą. Aha goście w ASO powiedzieli że może być źle założony rozrząd. ale nie sprawdzili mi tego bo za dużo sobie krzyknęli. No i autko jest trochę mułowate. Jedyne co pozostaje sprawdzić to chyba ten rozrząd i sonda ale nie chcę kupować narazie nowej skoro nie jestem pewien że to ona na 100%. Jak to sprawdzić? Maćie może jakieś inne pomysły aby coś zrobić z Tym spalaniem??

[ Dodano: 2008-03-02, 13:46 ]
O swoim problemie juz pisalem,jednak zmuszony jestem pisac dalszy ciąg.Moja hania D15B2 pali w miescie 10-12litrów przy zmianie biegow do 3 tysiecy.Czasem zdarzy sie depnąc do odciecia.Nigdy nie udało mi sie zejsc poniżej 9.5 w miscie chodzbym nie wiem jak jechał.Z miesiaca na miesiac coraz to rózne rzeczy wymienialem jednak dalej nic.Filtr paliwa,powietrza,czyszczony krokowy,przepustnica,nowa sonda lambda,wymieniany rozrząd,rególowane zawory,robiony reset ,komputer sprawdzany i nie ma zadnych błedów.Obecnie majac w baku 12 litrów w chwili obecnej mam zrobione 60km i wskazowka jest na rezerwie myśle ze w spokojnej (spokojnej bardzo)jezdzie uda mi sie do\bic do 100km jednak to dalej jest strasznie duzo.Czy macie jakies spostrzezenia odnosnie co to moze byc??Przewody sprawdzałem wszystkie sa ok(kiedys było o jakims zagietym przewodzie co tak wlasnie robił)Juz nie mam pomysłów.:(:(
wydech sprawdzony czy nie ma zapchanego tłumika czy kata?
Jesli to pytanie do mnie to hmm nie wiem jak to mozna sprawdzic ale tak sie sklada ze jedną rzecz na dniach wyeliminuje tzn tlumik ,nie wiem czy o caly chodzi czy o tylni,ale wlasnie ten bede wymieniał na sportowy.Co do środkowego mam wymieniony i ma jakies poł roku.Co do kata nie wiem...Czy to sie by czyms objawialo??Nie mam żadnych skutków ubocznych...
Pozdro