Rychtal ObwĂłd VI

to raczej nie wina restartu ECU, szukaj innej przyczyny
Ilosc spalonego paliwa zmierzyles zalewajac beny do pelna czy wnioskujesz po wskazniku?
Niby wnioskuję po wskaźniku który od połowy po przejechaniu 100 km spadł do zera. Tylko na początku go przecisnąłem a później już jazda kulturalna więc za nie sądzę że po samej tej jeździe tyle by mi opierniczył co mnie strasznie martwi. Myślałem o jakiś filtrach i o katalizatorze który może być przypchany ale nie wiem jak to sprawdzić bez konieczności wizyty u mechanika. Nie wiem też czy miałoby to też takie wielkie znaczenie na ilość spalanego paliwa...
[ Dodano: 2008-06-12, 18:42 ]
ja po wyciagnieciu zwezki i resecie ecu zauwazylem spalanie rzedu 9 litrów po miescie niewiem czy to normalne czy nie ??
Nie no prezesie, spalanie masz w normie. Chciałbym aby moja wymiatara takie osiągała. Cicho liczę że po dzisiejszym zalaniu przy normalnej jeździe po mieście też mi tak wyjdzie. W trasie pewnie wyjdzie Ci ok 7 więc nie ma co stękać:) A powiedz mi czy po resecie od razu wskoczyłeś do fury czy dałeś mu naukę czyli: pozostawiłeś go na chodzie do włączenia się dmuchawy?
ja po resecie wkoczylem do fury i odjechalem ekonomicznie a dopiero dzisiaj dalem mu 4 razy na wysokie obroty i duzo nie spalil wiec jesli wierzysz w te uczenie kompa to go zresetuj jeszcze raz
zrób jeszcze raz reset - rzed jeżdżeniem po resecie mocno zalecane jest odczekanie aż auto ostygnie - kiedyś tak nie zrobiłem i mi wariowało auto :]
zrobiłem normalny reset póxniej i wszystko wróciło do normy:]
co do spalania to może lambda ? katalizator to bym od razu wywalił jeszcze na tym zarobisz ze 200zł
[ Dodano: 2008-06-12, 23:02 ]
Co do lambdy to cholera właśnie wie... Kata to i tak wyrżnę bo na wał mi on a być może jest przytkany choć nie wiem jak to domowym sposobem sprawdzić za bardzo a mechanior zaraz mi krzyknie że połowa samochodu do wymiany bo przyczyną będzie nawet pełna popielniczka albo że spryskiwacze do szyb stawiają taki opór że spalanie sięga stopnia starego Kamaza. Lambdę może przy okazji też by się zmieniło ale dziś zauważyłem że to może problem pływaka czy cóś bo wskazówka się pięknie trzymała a jak na jakimś zakręcie opadła to już zbytnio podnieść się jej nie chciało. Miał ktoś podobną sytuację? Jakieś pomysły?
[ Dodano: 2008-06-12, 23:31 ]
My zawsze staramy się to zrobić na spokojnie, jak trzeba.
A skoro zaobserwowałeś zmianę "zachowania" auta po resecie, to ma to sens. Kurcze - zrób jeszcze raz reset i zrób to jak trzeba. Przecież to nie jest specjalny problem, a może akurat pomoże. I na pewno będzie kosztowało mniej czasu i pracy niż szukanie innych przyczyn. Jak nie, to będziesz się zastanawiał.
ja po wyciagnieciu zwezki i resecie ecu zauwazylem spalanie rzedu 9 litrów po miescie niewiem czy to normalne czy nie ??
A skoro zaobserwowałeś zmianę "zachowania" auta po resecie, to ma to sens. Kurcze - zrób jeszcze raz reset i zrób to jak trzeba. Przecież to nie jest specjalny problem, a może akurat pomoże. I na pewno będzie kosztowało mniej czasu i pracy niż szukanie innych przyczyn. Jak nie, to będziesz się zastanawiał.
Nie no właśnie sprawa wygląda tak że ja go kupiłem, wyjąłem zwężkę i zacząłem od razu jeździć więc nie powiem ile paliła przed usunięciem zamulacza. Kolo mi mówił że tak 7 mu paliła a jak zrobiłem reseta, wygląda to troszkę inaczej. Chciałbym przypomnieć że opieram się na WSKAZÓWCE która ponoć w Haniach standardowo się knoci:/ Dlatego też mam pytanko czy ktoś ma pomysł na ten problem?
Mój ciff brał i 10, ale to inny silnik był. Polecam temat klik
mi d16z palil 10/100 jak lambda padla po wymianie i restarcie wrocilo do normy (uwazaj na zamienniki sond bo czasem na nowej jest gorzej jak na starej a orginalnej)
mi d16z palil 10/100 jak lambda padla po wymianie i restarcie wrocilo do normy (uwazaj na zamienniki sond bo czasem na nowej jest gorzej jak na starej a orginalnej) mi paliła 9-10 L po mieście właściwie bez większej różnicy czy deptałem czy nie. Teraz po wymianie pierścionków, uszczelniaczy itp. I wymianie sondy Lambda uniwersalnej za 100zł spaliła mi ostatnio po mieście 7,7 L/100km
Jezeli myslisz ze moze byc to problem padniętej wskazówki,to zalej x paliwa jedź aż Ci nie zgaśnie pozniej dodaj 7 litów (bo tyle jest paliwa gdy wskazówka jest idealnie na "Zero" do końca baku ,czyli powiedzmy ta rezerwa) i zobaczysz ile na tym x paliwa zrobiles km :)
jedź aż Ci nie zgaśnie podobno można tak pompę paliwa zajechać chodziarz sam tak jeździłem i nic sie nie stało
No jezeli zgaśnie i nei bedziesz probowac go odppalac 100 razy to Ci nic pompie sie nei stanie, wiec spokojna głowa :)
napisał/a:
Moim zdaniem - i to jest to co mnie najbardziej denerwuje - powinienes go zalać do pełna, przejechać z 200-300km i dolać znowu do pełna. Podziel sobie jedno przez drugie i masz ile pali - a nie teoretyzowanie na podstawie wskazówki!
Po co jezdzic 200 czy 300 km i dzielic jedno przez drugie jak mozna przejechac 100 i nic nie dzielic:P
Po co jezdzic 200 czy 300 km i dzielic jedno przez drugie jak mozna przejechac 100 i nic nie dzielic:P bo tak sie sprawdza spalanie :P a jak zgaśnie na środku autostrady ? już tak raz miałem nie polecam !! można naprawdę sie nieźle wpakować w kłopoty!
ZbignieFF czytanie ze zrozumieniem się kłania no chyba, że jesteś z tych co piszą cokolwiek byle coś napisać.
Generalnie z moich doświadczeń wynika, że cała ta procedura resetu wiele nie zmienia (sam reset i owszem ale fakt, czy czekałeś do załączenia wentylatora, czy nie jest nieistotny). Nie zmienia to faktu,że spróbować warto ale ja szukałbym jednak przyczyny gdzie indziej.
Piszesz, że auto kupiłeś i nie wiesz ile paliło przed usunięciem zwężki ale gościu mówił, że paliła koło 7 litrów . Powiedz mi na jakiej podstawie twierdzisz, że spalanie zwiększyło się po usunięciu zwężki bo gościu tak powiedział?, może po prostu to autko już w momencie zakupu tyle spalało paliwa.
Moim zdanie powinieneś szukać przyczyny zupełnie gdzie indziej a pierwsza w kolejce jest sonda lambda.
Drogi Krzysiu...
Czytam, czytam i nie za bardzo rozumiem co chciałeś mi mądrego przekazać... Odnośnie spalania to biorę pod uwagę że wzrosło ono po usunięciu zwężki poniważ nie wiadomo jak auto może się zachować po takim zabiegu gdyż moim zdaniem samochód o pojemności 1.4 spalać prawie 11 litrów paliwa nie powinien. Nie wiem jakim cuden zarzucasz mi brak umiejętności czytania ze zrozumieniem... Próbuję rozgryźć ten problem nie twierdząc na 100 procent że to wina tego zamulacza choć nie wykluczam bo koleś wyrzucał go przed samą sprzedażą i warto nad tym pomyśleć że coś mogło się sknocić. Owszem w jego interesie jest opchnięcie samochodu dlatego mógł ściemnić że to spalanie jest takie małe ale skoro wiadomo mi że odblokował furę przed samą sprzedażą to chyba warto oprzeć się na słowach sprzedającego i porozkminiać nad zamulaczem. Więc jakbyś był tak miły i nie wypisywał takich tekstów że jest jednym z tych co piszą by coś pisać to byłoby fajnie.
Pzdr
[ Dodano: 2008-06-15, 14:24 ]
No właśnie też tak się zastanawiałem co jeszcze może mieć na to wpływ... Oczywiście auto było sprzedane zaraz przed okresem serwisowania więc mam wachlarz opcji do wyboru. Podejrzewałem układ wydechowy typu: przytkany katalizator oraz wcześniej wspomniana sonda. Najchętniej chciałbym sprawdzić to jakimś domowym sposobem by nie jeździć po jakichś mechanikach i słuchać wymysłów wyobraźni jak to najczęściej bywa.
Pzdr
Najchętniej chciałbym sprawdzić to jakimś domowym sposobem by nie jeździć po jakichś mechanikach i słuchać wymysłów wyobraźni jak to najczęściej bywa.
Pzdr sondę da sie sprawdzić miernikiem sprawdzając skok napięcia ale to już by Ci musiał wytłumaczyć ktoś bardziej kompetentny w tych sprawach niż ja
Hmm... Z wykształcenia jestem niby technikiem elektronikiem ale chyba to zostawię dla prawdziwych fachowców :)
Witam też mam ogromne spalanie, dzisiaj zamówiłem nową sonde lambda ponieważ przeważnie w tym jest problem. Przed chwilą wykonalem samodiagnostyke no i wywala mi tylko błąd 16 - Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2). czy ktoś może doradzić co i jak w tej sytuacji zrobić i czy to może być przyczyną wielkiego spalania
Czytałem gdzieś na forum żeby zlikwidować ten bład trzeba przelutować styki przekaźnika, więc kolejne pytanie czy ten przekaźnik może mieć wpływ na spalanie