Rychtal ObwĂłd VI

Problem dotyczy Hondy Civic 97' 1,5 VTEC, D15Z6
Od jakigos czasu zapala mi się żółta kontrolka silnika i w tym momencie nie zapala mi się zielona kontrolka ECONOM Pojechałam do mechnika pod złącze diagnostyczne i kod błędu to 54. Wg mechanika i jego książek jest to błąd czujnika prędkości. I powiedział że w zasadzie to nie wie jak to naprawić.
Później na stacji zauważylam że mam strasznie zapowietrzony bak, gdy się na stacji odpoiwetrzył kontrolka już się nie paliła i mogłam wejść na program ECONOM. myślałam że tu problem się rozwiązał - zatkany odpowietrznik baku, czy cos. Od czasu do czasu po prostu gdy się zapalała kontrolka stawałam i otwierałam bak zasyczało i mogłam jechać dalej.
Natomiast od ostatnich dwóch dni kontrolka pali się ciągle bez względu na to czy bak jest odpowietrzony czy nie
Co to może być ?!
Proszę poradzcie coś.
Z góry dzięki i pozdrawiam
No wynika że ten błąd to faktycznie błąd czujnika prędkości ale czasem cuda się zdażają.
Sprawdzaliście wtyczkę jak wyglądaja styki, czy nie ma wilgoci itp ?
Coś za szybko się ten zbiornik zapowietrza .... wymiana odpowietrznika związana jest z wyjęciem zbiornika (nie wiem jak w tym modelu) a to już koszty, ale nie powinno tak być. A nie zasysa zbiornika albo nie robi się bańka ???? Długo syczy po odkręceniu korka ???
Długo syczy po odkręceniu korka ???
W mojej zawsze ale to zawsze syczy przy odkręcaniu korka wlewu paliwa :):) nawet nie mówcie ze mam coś skichane :)
według mnie ma syczeć i będzie syczeć
KOD 54 a wy chcecie bak ściągać o zgrozo Współczuje
KOD 54 a wy chcecie bak ściągać o zgrozo Rafał spoko nie wszyscy.
Teraz połaczyły się prawie dwa temty
KOD 54 a wy chcecie bak ściągać o zgrozo Współczuje
Przecież nie napisałem żeby ściągać zbiornik .... jedną z przyczyn błędu może być zapowietrzanie się układu paliwowego o czym było wspomniane (syczenie przy odkręcaniu korka wlewu) ale wcale nie musi to być to. A jeżeli chodzi o zdejmowanie zbiornika to tylko w przypadku gdy zasysa zbiornik lub robi się bańka. Wtedy trzeba go zdjąć żeby się do odpowietrznika dostać (przerabiałem to ale nie w Hondzie).
Właśnie wracam z Serwisu Honda Dumnicki Bytom, okzało się że miałam żle zamontowany pasek rozrządu i przetarł się kabel od czujnika prędkości. Naprawienie kabelka trwało 40 min, wszystko ślicznie i miło
Szczególne podziekowania dla raf25kc
Pozdrawiam
jedną z przyczyn błędu może być zapowietrzanie się układu paliwowego trochę mało sensowne by zapowietrzanie układy paliwego miło wpływ na bład czujnika prędkości o czym była mowa w dwóch pierwszych postach.
Oki usterka naprawiona.
Zamykam temat