ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Prosze o pomoc !! byla juz w 3 Warsztatach i zaden nie pomogl!!!
Problem jest taki : Hania jezdzila na gazie i benzynie bez problemu, Ale pojawily sie problemy z odpalaniem na bezynie wiedz teraz Gaz jest wylaczony . Aby ja odpalic (zimny silnik) potrzebuje ok 30 min...pozniej jak odpali i sie zgarzeje odpala po 5 probach czasami po 3-ch. jak juz jade to czasami ja zdusi i gasnie . Czy wina stoii po stronie Gaznika ??? Prosze o Pomoc lub jakiegos dobrego mechanika ( Rybnik Gliwice ) Czy mial ktos podobny problem ???


Nie napisałeś czy przedtem było coś robione przy aucie, czy coś kombinowałeś. Gdyby to była moja hania to bym zrobił tak: spróbuj drogą eliminacji wykluczać możliwe przyczyny. Sprawdź czy komp wywala jakieś błędy. Potem elektryka, przeczyść aparat zapłonowy, sprawdź iskrę. Sprawdź czy nie masz zamienionych przewodów wysokiego nap. Potem sprawdź wężyki z podciśnieniem, czy są całe i nie zamienione miejscami. Potem gaźnik: zdejmij pokrywę filtra powietrza i niech ktoś zakręci ci rozrusznikiem a ty strzykawką wtryśnij prosto w gardziel ze 2 cm paliwa, jeżeli odpali to znaczy że gaźnik nie podaje paliwa, sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej (jest tam takie małe okienko w którym to widać). Jeżeli paliwa tam nie ma to sprawdź filtry paliwa (może są zawalone), sprawdź pompę paliwa czy podaje. Można też wyciągnąc gaźnik, rozebrać go i przedmuchać sprężonym powietrzem.
Ale tak jak mówiłem to tylko moja teoria, ja bym tak zrobił u siebie.
A jeszcze jedna sprawa nie zatankowałeś przypadkiem ropy lub innego wynalazku, bo już widziałem takie rzeczy.
Napisz jak ci poszło, powodzenia.
Dzieki :)) Sparawdze to jeszce dzis ... Rozmawialem dzis z Mechanikim z Salonu Hondy Moze cos byc z ukladem rozruchowym Gaznika ( ssanie) on jest elektroniczny ....
Jezeli chodzi o beznzyne zawsze tankuje na Shell-u i napewno benzyna
Nic wczesniej nie grzebalem od czasu awarii i przed tylko podstawowa kontrola ( Iskra , pompka i czy podaje paliwo ..ku memu zdziwieniu wszytsko ok ...ale jednak ciezko odapala na bezynie....na gaz wogole nie przelanczam bo sie boje ze juz wogole nie odpale...
Jeszcze jedno nie wiem czy to moze miec zwiazek ale przed awaria jezdzilemm jakies 4 miesiace tylko na gazie jak przelaczylem na benzyne dzien pozniej przestala pracowac :( I chyba to ja wykonczylo :(
P.S.
jak sprawdzic Kompa --bledy ???
Wątpie żeby to było ssanie, przy temperaturach takich jak teraz powinien odpalić nawet bez ssania.
Gaźnik nie jest elektroniczny tylko sterowany podciśnieniem. I jeżeli jest coś pokombinowane z podciśnieniem to może ciężko palić lub wogóle. Spróbuj mu wcisnąć trochę paliwa prosto w gardziel i napisz czy zaskoczył czy też nie. Będziemy myśleć dalej. A poza tym czyszczenie gaźnika na pewno mu nie zaszkodzi.
Błędy sprawdzasz tak: odsłaniasz kompa (odciągnij dywanik po stronie pasażera od strony nadkola, powinna być tam taka prostokątna puszka z dziurką, w tej dziurce jest dioda świecąca), przekręcasz kluczyk do zaświecenia się kontrolek i patrzysz na tą diodę w kompie ile razy mrugnie. Zresztą o odczytywaniu kodów błędów było tu na forum już sporo.
Powodzenia


Witam :) Juz pali bez problemu na benzynie i na gazie :) Co pomoglo :
-wymiana świec zaplonowych (mialem przejechane 15 tys na gazie :/) Prawdą jest ze trzeba je wymieniac co max. 10 tys :)
-czyszczenie gaznika
-wymiana filtru powietrza
-regulacja zaworów ( to tak przyokazji -watpie aby to byl powod)

Teraz jezeli chodzi o Bledy ECU jest jeden nr.10 !!!
Mozesz mi pomóc rozpoznac ten numer ??
Napiszcie gdzie dostane liste z bledami ??
dzieki
o ile się nie mylę to 10 jest to : Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód. Najprawdopodobniej odpaliłeś auto z odpiętą obydową filtra pow.
acha mruga 10 razy tak jak pisalem wyzej , ale teraz przecztyalem na forum ze :
jest szybkie miganie i wolne :)
pamietam ze pierwsze migaly wolno :)
wiedz jutro jeszcze raz sprawdze bo moze to byc 28 :/ a nie 10

[ Dodano: 2007-06-21, 07:42 ]