Rychtal ObwĂłd VI

Mam kilka pytań, dla doświadczonych:
1.Silnik 1,3 jest na gaźniku, czy to juz jedno punktowy wtrysk?
2.Kolektor dolotowy jest plastikowy czy metalowy ( WAŻNE !!!! Potrzebne info, bo będe zakładał instalacje LPG ) Jeżeli plastikowy, to czy komuś z was zdarzył się wystrzał i rozerwanie kolektoru?
3."Popychacze rozrządu" są hydrauliczne? Czy trzeba je regulować w serwisie, bądź w własnym zakresie?
Dziekuje i czekam na konkretne odpowiedzi
Jestem swojego rodzaju laikiem w dziedzinie samochodów, więc byłbym wdzięczny za pomoc
silnik jest na gaźniku i własnie dlatego pali wiecej niz 1,5
kolektor dolotowy jest metalowy
Silnik jest na 1 gaźniku, nie na wtrysku, kolektor jest raczej aluminiowy, nie zgodzę się z tym, że pali więcej niż 1.5, przynajmniej nie na benzynie. Nie wiem jak jest na gazie bo nigdy tego bym mojej hani nie zrobił. Na trasie pali 5 litrów, w cyklu mieszanym 6.5 a w mieście maxymalnie 7.5 L. Silniczek fajny i wysoko się kręci, bez problemu osiąga się z niego 90 KM. Ale gazu do niego nie polecam wkładać jesli chcesz mieć bezawaryjną pracę silnika :)
silnik jest na gaźniku i własnie dlatego pali wiecej niz 1,5
kolektor dolotowy jest metalowy
5.5 L na trasie
6.5 L miasto
tyle pali moja 1.3 wiec nie powiedzialbym ,ze wiecej
szukaj 1,5 oznaczenie d15b2 jest ekonomiczny i zrywniejszy od 1,3 a oplaty OC nie wiele wyzsze
1.Silnik 1,3 jest na gaźniku, czy to juz jedno punktowy wtrysk?
1.3 litra = D13B2 = gaźnik = 75KM
1.5 litra = D15B2 = dwupunktowy wtrysk = 90KM
1.5 litra = D15B7 = wielopunktowy wtrysk = 105KM
Róznice w spalaniu między silnikami 1.3, a 1.5 minimalne. Dodatkowo przeróbka z D15B2 na D15B7 jest stosunkowo łatwa. Czyli szukaj D15B2/D15B7 :)
2.Kolektor dolotowy jest plastikowy czy metalowy ( WAŻNE !!!! Potrzebne info, bo będe zakładał instalacje LPG ) Jeżeli plastikowy, to czy komuś z was zdarzył się wystrzał i rozerwanie kolektoru?
Metalowy.
3."Popychacze rozrządu" są hydrauliczne? Czy trzeba je regulować w serwisie, bądź w własnym zakresie?
Nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów, luzy reguluje się ręcznie. Jedynym "egzotycznym" narzędziem potrzebnym do tego jest szczeliniomierz.
6.5 L miasto
chyba na luzie z gorki.mialem i palila wiecej niz jej nastepczyni D15B2
ja polecam D15B2 fajna jazda i male spalanie oplaty te same ale jest juz dwupunktowy wtrysk
chyba na luzie z gorki.mialem i palila wiecej niz jej nastepczyni D15B2
Jak miałeś źle wyregulowany gaźnik to tak:), albo jak go żyłowałeś. 6,5 to faktycznie lekka przesada, ale pali mniej od 1,5
Ttt teraz Ci co maja 1,3 stoja murem za 1,3 , a Ci co maja 1,5 to za 1,5 :P
Jaj mam co prawda CeBRe ale powiem Ci ze wybral bym 1,5 jezeli oplaty w oc nie sa znacznie wyzsze...to juz 90 konny silnik i na wtrysku.
Na pierwszym miejscu szukaj zadbanego egzemplarza... Bo tylko zadbany sprawi Ci radosc. A czy tam bedzie 1,3 czy 1,5 to juz mniej istotne. Bo co Ci po 1,5 jak bedzie stal u mechanika... To samo tyczy sie 1,3 :P
Pozdrawiam
Samochód ma być poprostu eksploatowany Jeżeli będe chciał depnać to wrzuce na benzynke, lecz mi jest potrzebny tani środek lokomocji Mam dość spalania na poziomie 7,5litra na 100km jak to miało miejsce w motocyklu...
Wiadomo, że z czasem zaczne się bawic w tuning i jakieś przeróbki, lecz wszystko w swoim czasie...
Posiadacze 1,3, czy możecie mi podać jakieś słabe punkty tego samochodu, i w ogóle, czy żałujecie, że kupiliście właśnie silnik 1,3 a nie 1,5?
Róźnica w OC jest 96zł -patrz PZU SPORO...
ja mam 1.3 z gazem kupilem go ponad pol roku temu i przez ten czas ani razu mnie nie zawiodl Czy zaluje ze kupilem 1.3 NIE ZALUJE Ale zaluje ze nie jest to 1.6
polecam d15b2 1.5 zagazujesz go bedzie bardzo oszczedny, jak zaczniesz cos modyfikowac masz droge otwarta chocby przejscie na b7 i duzo innych mozliwosci. a w 1.3 ? otwarcie przepustnicy wydech czy kolo zamachowe i co wiecej ;] do 100KM przy elastycznosci "malucha"
Ja powiem tak zmiana auta przyszła mi z dnia na dzien wracałem z pracy i mysle sobie zmianiam auto tylko na co hmm chwila zastanowienia honda i zaczyna sie szukanie tak jak wiekszosc z was patrzałem na 1,5 ale co sie okazało ze wszytkie egzemplarze były dojechane lub cos grzebane w nich a takiego nie chciałem Wiadomo z jakiej racji .Wiec w mych poszukiwaniach ukazała sie HOnda V gen d13b2 i widze silnik zadbany ,wszytko wymieniane regularnie tak jak sie nalezy pomyslałem ze nie bede załował i postanowiłem kupić moze posiadam ją dopiero 3 miesiące ale 3 tys juz zrobiłem i smiga bez zarzutu a oto chodziło .Jesli chodzi o spalanie to miasto około 7,5 L
A tak po drugie to zalezy do czego ci to auto jest potrzebne ??? Sam musisz podjąc decyzje w d15 masz wiecej mozliwosc.Ale jednu lubią bezawaryjna jazde a drudzy modzenie w silniku
bez wątpienia D13B2 spala mniej od D15 lecz elektroniczny wtrysk niezaleznie czy to DUALPOINT czy MULTIPOINT będzie zawsze lepszy od elektronicznie sterowanego gaźnika który wystepuje w 1.3 - moc swoją drogą .... mialem D13B2 przez krótki czas lecz spisywała się naprawdę nieźle , wersji silnikowych D15B2 aż 3 hondy i D15B7 tylko 2 - i jeżdże jedną do tej pory - (po drodze byłe też accord ale to inna bajka) ogladałem wiele civiców i wieloma jeździłem pomagając przy zakupie - jeżeli silnik w 1.3 trafisz w super stanie a 1.5 niepweny (stuki w silniku, przebieg zaniżony do 145000 km z 260000 - możesz sam tego nie stwierdzić, przypalone sprżegło podciągnięte tylko do sprzedaży) - sztuczki handlarzy którzy szukają naiwnego to nie pakuj się w ten drugi bo może okazać się że jego osiągów nie odróżnisz. Wszystko to kwestia gustu i przeznaczenia samochodu. Z kazdego będziesz zadowolony gdy trafisz na ładny egzemplarz a jeżeli blacha ma jakieś wady to nie patrz na to (blachę można wyklepać a serca jakim jest silnik nie) no i zwróć uwagę na zawieszenie. Pozdrawiam
Potrzebuje samochód bezawaryjny, niemam zamiaru przesiadywać w garażu Myśle , że ten 1,3 16v na mój PIERWSZY SAMOCHÓD wystarczy
Aha... samochodem będzie tez jeździć (sporadycznie) moja zmotoryzowana mama
Jakie najczęsciej pojawiaja się usterki w tym motorze 1,3? Dziekuje za każdą rade i czekam na następne
Aha... samochodem będzie tez jeździć (sporadycznie) moja zmotoryzowana mama
jesli tylko bedzie jej wygodnie bo u mnie w domu nikt nie chce jeżdzic moją Honda bo mówią ze jest za niska a jest przed gleba Oj u usterkach to ja Ci nie powiem ale trzeba przy kupnie poza silnikiem dobrze zbadac zawieszenie.
CO mnie to obchodzi czy komuś będzie wygodnie Ważne, że dla mnie ten samochód jest idealny
Jeżeli macie jeszcze jakieś trafne sugestie to bylbym wdzięczny za rady
Witam. Może też wtrące parę słów. Mam civica z silnikiem 1.3 niektórzy uważają ze warto kupić z silnikiem 1.5 hmm zgodze sie z nimi kup ale życze szczęścia, jak ja kupowałem to wszystkie modele z silnikami 1.5 i 1.6 to były złomy więc wieksze prawdopodobienstwo jest ze kupiusz 1.3 w dobrym albo b.dobrym stanie a powiem inaczej jesli bedziesz miał civica 1.3 z super wypoisarzeniem a 1.5 bedzie goły ten pierwszy dla mnie liczy sie komfort a nie moc. Co do gazu ja w swoim zakładałem gaz i uważam że te silniki są stworzone do gazu, jak na razie mam przekulane 15tys na gazie i zero problemów, spalanie gazu ok 7 do 8 litrow zależy od jazdy. Powiem inaczej jak zatankuje 26l gazu (taka butla) to zrobie spokojnie 350km i jeszcze mam gdzies 20-30 km rezerwy. Koszt instalacji zalezy gdzie ja dałem 1400zł. Wada to zwężka na gazniku co utrudnia jazde na paliwie powyżej 3000obr jak otwiera sie druga komora to dostaje za mało powietrza wiec paliwo używam do odpalania (teraz rzadko) albo jak mi braknie gazu. Druga wada to autko jest słabsze nie duzo ale zawsze pare kucy ucieka. Twoj wybór
Różnice w OC są duże :)
Jesli chodzi o OC to teraz ubezpieczałem honde z silnikiem 1,8
i w Allianz jest przedział od 1,2 do 1,8 wiec cena ta sama za 1,3 i za 1,5
i oczywiscie duzo taniej niz w PZU.
335zł na rok z pełną znizką tzn.60%
Mam wątpliwości z tym OC;-)
NArazie mam poważniejszy problem z rodzicami... Chce samochodzik kupić teraz i sobie przy nim co nieco robić, lecz rodzice sie niechcą zgodzić bo jeszcze nie posiadam prawojazdy (dopiero zaczynam chodzic na wykłady ;/ ) i co tu począć