Rychtal ObwĂłd VI

z d15z1 nie da rady
no a dlaczego?
bo po założeniu głowicy z z6 stopień kompresji będzie mega niski czyli ok 7.8:1 i nie będzie się dało podbić jej ogólnodostępnymi tłokami, gdyż każdy z nich jest wyższy od tego z z1 i uderzałby o głowicę... Dlatego nie da się zrobić minime w d15z1...
Jedyne co możesz zrobić to dolot i wylot, napewno trochę to poprawi charakterystykę silnika. Można też dalej rzeźbić ze sprzęgłem odelżonym kołem itd. ale mija się to z celem i szkoda na to pieniędzy. Ten silnik jest do ekonomicznej jazdy i przy małych modyfikacjach zbiera się całkiem nieźle. Kiedyś na ckpl był temat ekstremalnej rzeźby tej jednostki i na koniec praktycznie nic z tego silnika nie zostało a autorka sama stwierdziła że lepiej inny silnik kupić niż ten modyfikować ponieważ koszt całej przeróbki był zastraszająco wielki.
Podepne sie pod temat, a mozna na d15z3 zalazyc glowice z d16z6.
pa. Teraz auto mialo silnik d15z3 ale caly osprzet i komputer z d16z6
d15z3 to to samo co d15z1, tylko że było montowane w angliku...
hehe no cóż no to trzeba sobie na silnik juz odkładac jak coś :P dzięki panowie za wytłumaczenie
Citysir, no niestety jesli chcesz duzo wiekszej mocy to zbieraj na d16... ale jesli starczy ci troche podrasowany silniczek to tak jak pisalem, dolot plus wylot i napewno bedzie sie lepiej abieral niz seria. Powiem szczerze że mi sie bryczka ładnie zbierała i mało paliła bo do 6l. Także albo rybki albo akwarium albo rybka w słoitku
Witam. Posiadam silnik d15z3 vtec-e i muszę przyznać, że po wymianie kolektora wydechowego (z katalizatorem włącznie) na 4-2-1, dolotu na K&N z rurą i wydechu końcowego auto już jest nie do poznania. Czeka ssący z d16z6 i chyba to będzie ostatnia modyfikacja bo dalej już nie ma sensu :)