Rychtal ObwĂłd VI

Witam szanownych forumowiczów. Moja H od pewnego czasu slabo jezdzi i pali olej(minerał juz pije) sprawdzane bylo cisnienie i wyszlo 5.6.7.6 czyli slabiutko po zalaniu paroma kropelkami oleju troche wzroslo jednak nieznacznie i zastanawiam sie nad kupnem silnika tylko czy każdy z D-seri mi podejdzie pod stary osprzet?np blok od d15b2 (bo jest najłatwiej dostepny) ze starą glowicą. Myslalem tez o wsadzeniu d15z8 bo ma wiecej koni czy sa roznice w budowie czy to tylko kwestia kolektorów i innych drobiazgów??a moze jakis blok z 1,6 z glowica od d15z1 czy to by pasowalo?nie zalezy mi na wielkich nakladach i przeróbkach, poprostu chce sie jakos toczyc bo dosc intensywnie eksploatuje samochód. Prosze o porade
wymien pierscienie zregeneruj głowice wyjdzie taniej i szybciej
wymiana pierscieni okolo ~200 uszczelniacze ~100 uszczelka pod glowica ~100 niewiem w jakim stanie sa tuleje cylindrow i panewki ale przebieg okolo 300 000.wszystko robil bym sam...
a może warto zastanowić się nad całym silnikiem:
http://allegro.pl/item814...5z3_95_rok.htmld15z3 to to samo co d15z1, tylko był montowany w anglikach...