ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam

Mam dziwny problem z moim d15z1, przy wolnych obrotach wydaje się że mam diesla pod maską, szczególnie słychać to "bulgotanie" w momencie gdy ruszam mocno załadowany nim obroty dojdą do 1800-2000, oczywiście mam chwile cudownego dźwięku hondy;) no i zmiana biegu i znów niskie obroty i bulgotanie.
Na luzie jest ok, dopiero gdy puszczam sprzęgło obciążając silnik pojawia się dieslowski dźwięk, co to może być?:)

Pozdrówka
Mariusz


pora zrobic regulacje zaworow
Zawory, od tego trzeba zacząć, zagadaj do Servisa i podjedz do niego na pewno cos doradzi

[ Dodano: 2007-08-31, 18:18 ]
Dziwnie piszesz ,ze przy wolnych obrotach masz diesla pod maska , a na luzie jest ok. Sprawdz regulacje zaplonu moze zalales dupiate paliwo.


Z twojego opisu wynika ze to panewki
Kubasq - może źle to przekazałem, w skrócie na luzie jest ok a już przy tych samych obrotach i trochę wyższych tak do 1500-1800 (zależnie od dynamiki przyśpieszania), gdy jadę czyli obciążam silnik, bulgocze;)

Dzięki wszystkim za poradę, dziś oddaje autko do regulacji zaworów i zobaczę co to da, jeśli nie pomoże zwrócę się do Servisa jak mówicie.

dziś oddaje autko do regulacji zaworów nie lepiej najpierw sie upewnić czy to na pewno zawory? po co wydawać kasę nie potrzebnie
http://www.honda.slask.pl...opic.php?t=2911 zadzwoń i sie umów za sprawdzenie nic nie biorą a na pewno dowiesz sie czegoś cennego.
u mnie jest to samo, na wolnych obrotach tez jakby diesl pod maska byl :) nie zwracalem nigdy na to uwagi, serwis sluchal mi zaworki ale nic nie dzwoni, ja sklanialbym sie raczej do teorii ze to taka kultura pracy tego silnika na bardzo ubogiej mieszance jest i tyle, ale w sumie to duzo tych silnikow nie slyszalem takze jesli jeszcze ktos ma takie spostrzezenia to piszcie moze jest nas wiecej, a moze rzeczywiscie idzie cos ustawic
Zaworki reguluje przy okazji tego że wymieniam uszczelkę pod głowicą więc wychodzi prawie gratisowo, tak czy siak nie wiadomo czy kiedy były przez poprzedniego właściciela regulowane więc tym bardziej nie zaszkodzi;)

Najprawdopodobniej jutro odbieram auto i dam znać czy kultura pracy się zmieniła, wolal bym żeby się nie okazało że ten model tak ma, już mi znajomi zwracają uwage że moja honda nie brzmi jak honda a ja uwielbiam ten silnik ze względu na małe spalanie i pracę na wysokich obrotach, dźwięk jak muzyka dla ucha a i mocy mu nie brakuje;)
Mario i co regulacja pomogla cos?? daj znac bo zapewne kilka osob ten watek obserwuje
Te silniki chyba tak mają... mój też czasami tak "dziwnie" chodzi ;)
ja mam na jałowym dziwne klekotanie i bulgotanie , mechanior powiedział ze zawory ( obadał mi silnik trzonkiem młotka przystawionego do ucha i pokrywy zaworów - metoda na " indianina"

młotka przystawionego do ucha i pokrywy zaworów - metoda na " indianina hehe kurde dobre to profesjonalny sprzęt i mechanik też
Pojeździłem by się dobrze przysłuchać i wychodzi na to że jest lepiej, dźwięk jest grubszy.
Ale też silnik się szybciej wkręca na obroty więc moment na przysłuchanie się jest mocno skrócony, ostatecznie po testach ruszania i rozpędzania się na za wysokich biegach stwierdzam że ten model tak może mieć z komentarzem: regulacja poprawiła dźwięk silnika co zresztą moja panna bezstronnie potwierdziła;)
witam ja mam podobny problem , z tym ze diesel mi sie robi od 4 tys i wlasnie o tych obrotow dostaje zajebistego kopa a 1,5 engine
potwierdzam watek tematu, d15z1 poprostu klekocze na wolnych obrotach, zrobilem regulacje, wszystko oblukane i ten typ poprostu tak ma, moze to te 12 zaworow na wolnych obrotach robi taki klekot w kazdym razie uznajmy to za aksjomat hondy