ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Pytanie brzmi: D16A9 civic 92r 130 KM.... Uturbiac cz szukac VTI na swap?
Co sie bardziej kalkuluje? Mam na mysli przyrost mocy do wydanej kasy...

help....:)


Vti + turbo :)
OT Vti + turbo + nitro + symulator zaworu upustowego (z hydeparku)
Plus jeszcze ładne naklejki-podobno strasznie dużo mocy dodają


No nie robcie sobie jaj z kolegi... Zalezy ziom co chcesz uzyskac. Turbo to turbo :) Nic nie zastapi PSST pod maska :) Nawet symulator zaworu :P O swapach bylo juz sporo pisane na forum. Poszukaj i sie dowiesz jakie sa koszty i ile roboty :P
sie tu chłpaki nabijacie - wiadomo ze z B16 czy z B18 masz większe pole do popisu w kwestii wyciągniecia mocy - bo wiadomo co dobra podstawa jaką jest dobry silnik to połowa sukcesu. A mozesz najpeirw rzucic sie na wymiane silnika a potem np w przyszłym sezonie uturbić go.
jak słyszałem od ludzi to silniki D16A9 oraz H23A niesa zbytnio udane własnie ze wzgledu na polacznie dołu z serii D oraz góry DOHC, duzo z niego juz niewycisniesz.....optymalne dla ciebie by było zakupienie silnika B18A1 (w lodzi są takie 2 do sprzedania za małą kasę) oraz góre z B16A2, daje to udokumentowane ponad 190 koni + masz do tego dobrą baze do turbinki bo mozesz go wtedy spręzyć grubo ponad 13:1, jednak niestety troszke cie to skrobnie i wiekszosc takich "chęci" idzie do lamusa.
no to zostane przy naklejkach!!!
Mala kasa a jaki przyrost mocy i momentu:)

a serio to w sumie nie odpowiedzieliscie na moje pytanie.... od czego zaczac? nie dam rady zrobic all na ten sezon.....w sumie to kwestia kasy...hmm....zobaczymy?

wiec one more time.....glosujemy!!!!

odpowiedz
A-VTI
B-TURBO

zwracam uwage ze liczy sie stosunek kasy do przyrostu mocy:)
Zależy jaka moc cię interesuje.Jak wystarczy ci coś na poziomie 170-180KM to załuż soft turbo nie będzie trzeba zakuwać pod warunkiem że masz zdrowy silniczek.
Swap to też duże pieniądze bo silnik, skrzynia komp wiązka, półosie zawias hamulce wszystko wszystko a i tak to nigdy nie będzie Vti bo inny środek licznik siedzenia kasy by trezba było dać multum lepiej sprzedać wóz i kupić orginalne Vti i wtedy uturbiać.
Z drugiej strony DOHC VTEC większe ciśnienie wytrzymuje bez doładowania.
Wybór należy do ciebie.Ale najlepiej sprzedać kupić Vti i w przyszłym sezonie sebie uturbić.
Pozdrawiam.
no to poki co soft turbo mi styka.....jakie koszty i gdzie szukac?

widzialem taki zestaw ze stanow co na roznych forach koles sprzedaje(komar chyba?)

to cos warte jest? koszt to zaledwie 2 tys............
http://www.komar1970.pl/s...roducts_id=1393

oooo to jest to....
co myslicie?
Jak już kupować turbo to już lepiej coś markowego, a najwięcej kosztuje założenie i zabawa z komputerem
nigdy od komara chcesz miec ok jedz do Promotora do wawy maja specjalizacje Hondy i pracuje tak znajomy
Nie żeby reklama, lecz jak turbo to PromotoR :) Przy turbo home made nie będziesz miał takich przyrostów jak gdy ktoś kto wie o co z tym chodzi zamontuje i zestroi to wszystko :) A co do kosztów to patrząc na całokszałt pracy oraz części użytch nie są one takie duże jeżeli myśli się o "lekkim" uturbieniu :)
ze swojej strony podrzucam pomysł kompresora ...może to był dało lepszy efekt
wiecej info i wyniki civic i kompresor

troche ogolniej o kompresorze
Ale odjazdddd, łał....
kurde...........tak sobie pokalkulowalem i wyszlo ze mam tylko jakies 4-5 tys na robienie fury.

co radzicie???

w co zainwestowac??

dla utrudnienia powiem ze mam do dyspozycji
D16A9 w civie i D16Z6 w del sol......... ktory wybrac???
ja bym walnął cos do del sola a civica Bernarda (sorry wiem ze twojego ale dla mnie zawsze biedzie Bernarda ) bym zostawił w spokoju i zeswapował był na twoim miejscu, ale niestety takimi funduszami nie dysponuje

ja bym walnął cos do del sola a civica Bernarda (sorry wiem ze twojego ale dla mnie zawsze biedzie Bernarda ) bym zostawił w spokoju i zeswapował był na twoim miejscu, ale niestety takimi funduszami nie dysponuje

luzik.........wiem ze dla was poki co to bedzie civ bernarda....nie gniewam sie:)

mowisz swapowac del sola?? ale co za motorek tam wsadzic?? od czego? jaki symbol? i co mi to da?
a nie lepiej zrobic kompletny uklad dolot-wydech porzadny i zmianic elektronike??
czytalem ostatnio ze w type r po takim zabiegu przybylo ponad 40 KM to w moim przypadku jakby wzroslo ok 25KM to bylo by ok...
Najlepiej jest sprzedać posiadany silnik i kupić b16a2, od razu masz 160 koni i dobrą baze do kolejnych modów

Te dwa silniki byłyby warte mniej więcej tyle samo więc to juz tylko kwestia wyboru nadwozia.
to ile kosztuje takie VTI?
A jak jest z dostepnoscia takich motorow? i jakie moga byc orientacyjne koszty swapu?

a co silnikow to moge sprzedac tylko jeden... sie nie doczytales podejrzewam...:)
mam D16A9 w civie i D16Z6 w solce wiec nie bardzo moge pogonic dwa skoro oba auta sa w uzytku:)
Nie chdziło mi o to że kosztują tyle samo tylko o to że jak sprzedaż d16z6 i dołożysz 4-6 tys to już ci nawet starczy na montaż
wolalbym sprzedac D16A6.... D16Z6 jest doslownie igla....
to ile kosztuje ten VTI??
Jest na forum uzytkownik ccu napisz do niego bo ma do sprzedania i b18 i b16a2.