Rychtal ObwĂłd VI

Nie bede sie rozpisywał i powiem wprost jakie sa koszty ziany glowicy z d16a6 (Honda Civic EE4 4wd) na d16a9 lub d16z6 oraz do tego w miare tanie turbo które da mi troche mocy a nie zwiekszy w znacznym stopniu spalania gdyż autkiem chciałbym jezdzic na codzien . Oczywiscie biore pod uwage inne propozycje ktore zwieksza mi moc silnika do około 200 km lecz chciałbym pozostac przy mojej skrzyni biegów ze wzgledu na naped 4x4 chyba ze da sie to jakoś rozwiązać oczywiście w znaczącym tutaj argumenten jest cena jak to sie ładnie mówi "biedny student" znacie jakies firmy na sląsku ? podajcie jak mozecie odrazu nr tel z góry dzieki
Mogę Ci naświetlić temat jeśli chodzi o turbo.
Jak chcesz aby zrobiła to firm zajmująca się tym to bez 6 tysa nie podchdź.
Jeśli sam chciałbyś składać (sam jestem w trakcie zbierania gratów) mogę przedstawić Ci przybliżony cennik:
- sprężarka T3, T25 używana w dobrym stanie ok 600 zł;
- kolektor wydechowy z D15Z1 200 zł;
- orurowanie (rury aluminiowane - "wersja bieda") + gięcie 150 zł;
- blow off Bosch plastikowy 70 zł;
- down pipe + przelotka + flansze + spawanie 200 zł;
- FMU 500 zł;
- wskaźnik ciśnienia doładowania + obudowa wskaźników 150 zł;
- przewody olejowe i wodne 100 zł;
- wydech 2,5" 500 zł (rury aluminiowane)
- Intercooler 200 zł;
- pompa paliwa 150 zł (nie walbro);
- łączniki 100zł;
Całość wyjdzie ok 3000 tysa + kupa innych pierdół które wyskoczą po drodze czyli bez 3,5 tysa nie podchodź.
Ale powiem Ci, że i tak warto
Też troche szukam w tym temacie i tak:
- blow off Bosch plastikowy 70 zł; (wiekszosc uzywa raczej metalowych bov'ow)
- FMU 500 zł; (podobno lepiej kupic albo piggy-back'a albo apexi)
- pompa paliwa 150 zł (nie walbro); (389 zl za Walbro 255 , ktora jest lepsza i daje mozliwosci rozwojowe)
- down pipe + przelotka + flansze + spawanie 200 zł; (wydaje mi sie zeby to bylo zrobione dobrze to bedzie troche wiecej)
Dodatkowo do tego co napisales pozniej mozna by wsadzic glowice z6
jezeli chcesz isc w okolice 200 koni trzeba tez zamontowac wieksze wtryski
i jak w jeszcze wieksze moce to juz trzeba zakuwac i to w porownaniu z turbo sa dopiero wydatki.
Solo, jezeli nie masz dwoch lewych rak i masz garaz to przy pomocy kilku warsztatow ktorzy ci pomoga pospawac wydech, kolektor, rurki, przerobic miske olejowa itp.
wszystko mozesz sam zlozyc i pozniej tylko odwiesc auto na lawecie do jakiejs firmy ktora ci ustawi komputer
Na poczatek polecam dla osob znajacych angielski poczytac tutaj:
http://www.turbod16.com/viewtopic.php?t=20709
napewno stronka pomoze w wyjasnieniu pierwszych pytan
a moje pytanie do tego tamatu takie nie lepiej kupic sobie full zestawa z ebaya z chromowanymi rurami itp za ok 700 - 800 $ wszystko nowka nie smigane wlacznie z kolektorem i pierdolami????
1 bez rurek
A tu jest wiecej
Na forum ktore polecilem wczesiej jest tez taki temat:
http://www.turbod16.com/viewtopic.php?t=22315
Ogólnie mozna go strescic ze takie zestawy bezfirmowe to jest szajs jakiego malo i nawet kolektor potrafi peknac nie mowiac juz o turbinie i innych czesciach
jezeli juz chcesz sie bawic w turbo lepiej uzyc nawet uzywanych czesci ale markowych chyba ze chcesz za chwile kupowac drugi raz
turbo owszem fajan sprawa- ale zaodam Ci takim pomyslem- a moze tam wsadzić H22A ??? 200 kucy bez wysilania silnika ??? praktycznie za te same pieniadze co turbo
Jak chcesz blizszych info jak to smiga- pogadaj ze Stoskiem (i Stosek posiada taki silnik na sprzedaz)
Z tego co slyszalem to h22 jest dosyc ciezki i 5 gen zaczyna sie podobno bardzo zle zachowywac w zakretach
mateo ja mam 4gen :) ! kasy nie bedzie brakowało te 3,5 k pln znajdzie sie ! jak co sprzedam audio i komputer i brata i rower ! a z niemiec przywioze z 3 tys złotych ! co do silnika musi zosatc skrzynia z 4wd !! i tu jest problem a oprocz tego nie chce miec wpisanego sinika 2.2 bo ubezpieczenie mnie zabije predzej niz drzewo
czy kolektor wydechow serii d i b jest taki sam ?
według mnie nie ale mozliwe ze sie myle ...
jest inny,
co do kitow turbo to tak jak pisali wczesniej, lepiej je sobie darowac bo kwota za jaka zlozysz dzialajace juz turbo zwiekszy sie dwukrotnie.
ja tyllko proponowalem - bo wiem ze smiga na pomorzu h22 w 4 gen.
Co do turbiny - rozmowa sie zaczyna od 5 tysiakow - troche grzebalem juz w tym temacie- mozna poskladac taniej ale z uzywek