ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
czy mogłby mi ktos powiedziec w jaki sposob moge zmierzyc czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h? Dokladnie chodzi mi o to jakie powinny byc obroty silnika przy zmianie poszczególnych biegów i jak prawidlowo zmieniac biegi ?
i czy moze mi ktos powiedziec ile seryjnie wynosi przyspieszenie w moim autku ?
Autko: Honda Concerto
Silnik: D15B2

za wszelkie info z goly dziekuje


Wydaje mi sie ze musisz wiedziec w jakim zakresie obrotow masz maksymalny moment na kolach. Wiedzac to wiesz ile przeciagnac na obrotach danego biegu, by kolejny bieg wbic i wtedy obroty powinny byc w zakresie maksymalnego momentu.

Zapewne Ci co scigaja sie na 1/4 maja cenne wskazowki.

czy mogłby mi ktos powiedziec w jaki sposob moge zmierzyc czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h? Dokladnie chodzi mi o to jakie powinny byc obroty silnika przy zmianie poszczególnych biegów i jak prawidlowo zmieniac biegi ?
i czy moze mi ktos powiedziec ile seryjnie wynosi przyspieszenie w moim autku ?
Autko: Honda Concerto
Silnik: D15B2

za wszelkie info z goly dziekuje


hmm,powiem tak :
ja mialem zupełnie inne autko i ... ruszałem zawsze na oponach 13/165/70 z 3500 tys obr .
natomiast na moich racingowych kółeczkach 13/165/55 z 2500 tys

biegi zmienialem zawsze jakies 300 obrotów przed odcinką - tyle ze to bylo na skrzyniz b7
jak wsadzilem skrzynke z d13b2 -ruszałem zawsze z 4500 z drugiego biegu

sam musisz wyczuć auto jak przyspiesza bo wierz mi ze 2 takie same auta bedą sie inaczej zachowywać na racingu

a i jeszcze jedno..nie puszczaj gazu przy zmianie biegu...tylko zasada jest jedna -musisz go bardzo szybko zmienic wtedy skrzynia tak nie cierpi hihi
Twój samochód ma seryjnie ok 12 s do setki. Maksymalną moc osiąga przy 6000 rpm (90 km). Ja proponuje Ci zmieniać biegi maksymalnie przy 6500 rpm, zresztą powinieneś to wyczuć kiedy autko już tylko wyje a nie przyspiesza...

http://hondapl.org/concerto/dane.html



Twój samochód ma seryjnie ok 12 s do setki. Maksymalną moc osiąga przy 6000 rpm (90 km). Ja proponuje Ci zmieniać biegi maksymalnie przy 6500 rpm, zresztą powinieneś to wyczuć kiedy autko już tylko wyje a nie przyspiesza...

http://hondapl.org/concerto/dane.html


No ja sie z tym nie zgodze- kolega pytal o jazde od 0-100 km/h a tą predkosc mozna uzyskac juz na 2 biegu - pierwszy i drugi bieg ma tak duze przelozenie ze nie odczuwa sie straty mocy -jednym słowem na jedynce i dwójce mozna cisnąc zaraz przed odcięcie
dokładnie zgodze się w pełni- ja cisne zawsze niemal że do odcinki bo prawie przed samą odcinką uzyskuje moc maksymalną- ogólna zasada z tego co mi się wydaje powinno się przyspieszać od największego momentu do punktu gdzie osiąga najwyższą moc i szybka zmiana biegu....


jak wsadzilem skrzynke z d13b2 -ruszałem zawsze z 4500 z drugiego biegu

poważnie to ładnie, w sumie za krótka skrzynia żeby rzucać 1

dokładnie zgodze się w pełni- ja cisne zawsze niemal że do odcinki bo prawie przed samą odcinką uzyskuje moc maksymalną- ogólna zasada z tego co mi się wydaje powinno się przyspieszać od największego momentu do punktu gdzie osiąga najwyższą moc i szybka zmiana biegu....


jak wsadzilem skrzynke z d13b2 -ruszałem zawsze z 4500 z drugiego biegu

poważnie to ładnie, w sumie za krótka skrzynia żeby rzucać 1
neichodzi o to ze za krótka tylko mialem troche pod pedałem ze mogłem sie odepchnać z dwójki :)
Zakładam że kolega ma seryjny silnik czyli odcinka gdzieś przy 6800, 100 na dwójce osiąga się przy ok 7400 rpm więc jakim cudem ma to osiągnąć na drugim biegu?? Powyżej 6500 moc drastycznie spada, moment spada już od 5500 rpm... Proponuje prześledzić sobie wykresy d15b2 w dziale Nasze H po hamowni...


a i jeszcze jedno..nie puszczaj gazu przy zmianie biegu...tylko zasada jest jedna -musisz go bardzo szybko zmienic wtedy skrzynia tak nie cierpi hihi


Z ciekawości... takie zmiany to tylko przy shorcie? bo na serii to jak będziesz chciał na maxa szybko wsadzić bieg i ci nie wejdzie to możesz sobie ręke w nadgarstku zwichnąć
ale tak czy inaczej to nie wiem czy się z tym zgodzić... chyba że zmiana jest masakrycznie szybka, inaczej będzie ślizganko, ślizganko, ślizganko, potem smród i koniec zabawy

a po za tym to Sajmon zawsze niby to nic nie ma pod maską a potem z dwójki rusza :P
dzieki chlopaki za cenne porady i info. jak dam rade to dzis w nocy wyskocze na trase (bo polozyli nam nowy asfalcik ) i zobacze co moja sliczna potrafi
Thank's
Nie uzywając jedynki mozna uzyskać takie czasy jak ruszając normalnie ?
Nawet lepsze jesli masz czym depnac.