ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
A więc tak od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem hondy civic coupe Vgen . I moje pytanie jest następujące czy to normalne że przy dosć szerokich oponkach i alusach 15 przy mocniejszym hamowaniu i ostrym przyśpieszaniu (nie zawsze) kierownica sama skręca(jakby coś ją szarpło) ? Tzn. da sie ją utrzymać ale jest to dość irytujące. Czy jest to wina szerokich opon czy może być jakaś inna przyczyna i ewentualnie jak sobie z tym poradzić?
Pozdrawiam


Najprawdopodobniej zbieżność musisz ustawić, ogólnie po zakupie najlepiej ustawić geometrie całego zawieszenia, przydaje sie na potem a nie kosztuje majątek. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyważyć koła choć to raczej byłoby bicie na kierownicy.
Sory za OT ale nie moglem sie powstrzymac - HAMOWANIE przez "h" !!

objawy typowe dla braku zbieznosci kol.zobacz czy przypadkiem Ci nierowno gume na kolach zjada.
Ja tez mam podobne objawy, ale zauwazylem to przy hamowaniu na drodze z koleinami. Na zimowkach 155 czyli wezszych nie odczuwalem tego. Podejzewam wiec, ze to wlasnie przez koleiny. Byc moze szeroka opona nie przylega rownomiernie cala powierzchnia do drogi w chwili hamowania i moze dlatego troche samochod ucieka. Ale nei bylem sprawdzac zbieznosci, opony jak narazie zdzieraja sie rownomiernie


czesc,

mozesz dla czystego sumienia sprawdzic zbieznosc, ale ja na oponach 215 mam dokladnie te same objawy, najczesciej na koleinach. Zbieznosc byla robiona, objawy na starych, jak i na nowo kupionych gumach. Na zimowych wszystko jest ok. Malo sie znam, ale wydaje mi sie, ze te szerokie opony tak maja
Również potwierdzam, u mnie na 215-tkach jest tak samo jak u kolegów wyżej, w czwartek robię zbieżność i geometrię zawieszenia ale wątpie by to raczej pomogło ;)
Nierowna nawierzchnia (koleiny) maja tez wplyw na to gdy masz szerokie opony.Zbierznosc mam OK a na letnich 215 na koleinach i nierownej nawierzchni czasami musze sie posilowac z kierownica. Niestety konsekwencja szerokich laci. Aczkolwiek zbierznosc sobie sprawdz bo to tez moze byc.
potwierdzam, ja u siebie mam 225/45R17 i jak nie ma kolein czy nierówności wszystko jest OK natomiast jak są jakieś koleiny czy coś to obrazu kierownica się skręca Uroki szerokich opon
No z tego co piszecie wnioskuje że jest to naturalne zjawisko ale dzis jade sie z mechanikiem umówić na wymiane rozrząbu itp. i go też spytam pozatym będzie mi sprawdzał zawieszenie i takie tam :). Zbieżność pojade ustawić no i dla pewności przełoże sobie na chwile na przód zimówki i zobacze co sie bedzie działo :). Dzięki za wszystkie wypowiedzi
Pozdrawiam
IHMO to calkiem normalne... choć wiadomo nie można jakiejś usterki wykluczać...
Na nierównościach nie masz takiej samej powierzchni styku na obu kołach osi przedniej wiec ciągnięcie kierownicą jest wg mnie uzasadnione...


- uroki polskich dróg...
dokładnie
mozesz tez odpowietrzyc uklad hamulcowy, bo moze ci roznie lapia poszczegolne kola, dlatego targa ci na boki. u siebie z oponami 195/50 R15 tez tak mam, ze czasami musze sie posilowac za kierownica, ale tylko wtedy gdy sa koleiny. zbierznosc ustawiona, geometria ustawiona, nowe drazki, galki, sworznie, hamulce nowe.
Na prostej i płaskiej drodze nie ma prawa ściągać na bok auta przy hamowaniu. Jeśli nie zbierzność to najprawdopodobniej klocki hamulcowe przednie nierówno łapią lub coś innego z 'hamulcyma' Mogą też być nierówno starte opony przednie, negatyw na jednym z kół i wiele innych.
Dziś testowałem na placyku i wychodzi na to że to przez koleiny i ogólny stan naszych dróg... W czwartek oddaje auto do mechanika na wymiane rozrządu, płynów no i to mi też sprawdzi i ewentualnie poustawia zbieżność :)
Pozdrawiam