ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam. Nie jestem rewelacyjnym kierowca, ale niedawno stanalem w walce z honda civic VI 1.4 (75 kucy). Moja-civic V 1.3 domniemane 75KM. I wszystko by bylo fajnie gdyby nie to, ze dostalem w dupe i to znacznie mimo, ze mojego przeciwnika dobrze znalem i tez nie jest rewelacyjnym kierowca. I narodzilo mi sie pytanie, na które ciezko znalesc mi odpowiedz (uzywalem wyszukiwarki ): czy mimo tej samej mocy, moj przeciwnik rzeczywiscie ma szybsze auto, czy moze moja Hania z biegiem lat stracila te kilka kucy?? A skoro stracila to jak je odyskac???


Jest jeszcze jedna opcja... tamten Civic VI gen 1.4 jest odetkany na 90PS
nio z tego co wiem to nie jest. Tez tak myslalem, ale kierowce tej hondy na tyle znam ze mu wierze (moj brat ). Czy proste zabiegi wymiany filtrow itp. moga cos pomoc??? Zauwazylem jeszcze, ze gdy jade autkiem na biegu bez gazu to troche nim szarpie. Mozliwe, ze czas na wymiane filtrow paliwa i powietrza??? Auto ma od roku i jeszcze tych czynnosci nie zrobilem.
no to możesz jeszcze wymienić świece zapłonowe, wyczyścić i wyregulować gaźnik


gaźnik wyregulowany niedawno... Sprobuje z tymi swiecami jeszcze.. a jesli to juz nie pomoze??? To co robic??
jechać na hamownie i zobaczyć ile kucy uciekło

jechać na hamownie i zobaczyć ile kucy uciekło Otóż to...ale badz przygotowany na terapie wstrząsową
Powodzonka i oby ich nie ucieklo za wiele

civic VI 1.4
jak napisales 1.4
vs.

Z tym momentem tez tak myslalem, ale mimo wszystko bede musial sprawdzic ile kucy ucieklo. Wie ktos moze, gdzie w okolicach Tychów jest hamownia??? Oprocz tego wymienie filtry i swiece i zobacze co to zmieni.
strata kasy jechac na hamownie sprawdzac seryjne 1.3, jakie masz opony u siebie a jakie ma brat, moze masz szersze i ci to nie jedzie
No fakt. Ja mam 16 cali i szersze od jego 14 cali. Ale opony moga tak dac w dupe z moca??? Wiedzialem, ze ma to wpływ, ale nie zdawalem sobie sprawy, ze az taki.

No fakt. Ja mam 16 cali i szersze od jego 14 cali. Ale opony moga tak dac w dupe z moca??? Wiedzialem, ze ma to wpływ, ale nie zdawalem sobie sprawy, ze az taki.
to masz odpowiedz..
Wiec w taki, a nie inny sposob, droga dedukcji mozna stwierdzic, ze to opony temu winne... Bede musial to sprawdzic. Juz jestem ugadany na kolejny wyscig wiec tym razem zaloze stare 13cali i zobacze na ile to pomoze:)
nie opony sa temu winne a cale kola na takich turlakach to chyba z 16s do setki jak nie wiecej
Heheh dzieki panowie za pomoc Jutro zdam relacje z kolejnej proby badania mocy Mysle, ze teraz pojdzie mi juz lepiej i dam rady poscigac sie z bratem
no i musisz kręcić pod 7 tyś obrotów :)
...oj to peszek bo ja nie mam obrotomierza ale i bez tego daję rade
Luki, poprostu ustaw się na prostej drodze równej i zmierz ile do setki idzie i podaj to będzie bardziej miarodajne kto tutaj niedomaga :)
ewentualnie wsiadz w autko brata a on niech pojedzie Twoim. moze poprostu Twoj brat jednak lepiej jezdzi i dlatego taka byla roznica.
Witam. Powracam do tematu... PO wymianie kółek na mniejsze i filtrow: paliwa i powietrza oraz swiec zrobilem tak jak radzil Neo. I do 100 po zmierzeniu czasu mam 17 sekund Tragedia... Zeby nie bylo, to posadzilem za kierownice jeszcze kumpla, zeby tez sprawdzil i wyszlo 16 sekund... Teraz to juz nie wiem w czym moze tkwic problem... Kable mysle, ze mam ok, poniewaz sprawdzalem metoda "na wode" i nie bylo widac zadnej iskry... Poniewaz czasem przerywa mi silnik to mysle, ze to moze katalizator... Jednak jesli po wycieciu kata bedzie to samo wiec co to jeszcze moze byc???
moze rozrzad masz przestawiony, ja na przestawionym mialem jakies 14s
i jakie kola zalozyles do tego pomiaru ze wyszlo 16
kola mam 14 cali. No z tym rozrzadem to raczej chyba nie mam przestawiony. Nie dawno zmienialem pasek rozrzadu wiec ustwiony mialem. A jakie jeszcze inne miales objawy na przestawionym rorzadzie??? A mial ktos moze podobny problem gdy juuz wycial kata??? W najblizszym czasie mechanik bedzie w aucie grzebal wiec moze sie dowiem...
To na pewno koła, tak na chopski rozum. Moja siora w Corsie ma 15'', to sobie wyobraźcie jak to muli(nawiasem, chyba będzie chciała sprzedac) Weź od kogoś 13 i spróbuj, orginał to chyba właśnie taki, czy się mylę?
13 czy 14 to nie ma wiekszej roznicy, tylko szerokosc opony, pewnie ma 185/60/14, moze by jakies 175 albo nawet 165 zalozyc, a objawow zadnych dziwnych nie mialem, po prostu slabiej sie zbieral

13 czy 14 to nie ma wiekszej roznicy, tylko szerokosc opony, pewnie ma 185/60/14, moze by jakies 175 albo nawet 165 zalozyc, a objawow zadnych dziwnych nie mialem, po prostu slabiej sie zbieral ]
Zgadzam sie z tym natomiast trzeba dodać jeszcze że bardzo istotna jest waga felgi (jeśli 14 będzie lżejsza od 13 to teoretycznie powinno na niej lepie sie zbierać auto. Gdzieś kiedyś widziałem na forum o tym ile sie traci koni na 1kg felgi ale nie pamietam dokładnie wiec nie będe wypisywał bzdur.
Pozdro
Dzis znow ponowilem probe. Zalozylem 13cali. Na drodze, gdzie zawsze sprawdzalem osiagi hani teraz coraz czesciej stoi policja Dzis bylo 16 sekund znowu, ale tym razem w bolidzie siedzialy dwie osoby (kierowca-85 kg i kobieta 65 ). Gdzies czytalem, ze dodatakowe kilogramy znacznie podwyzszaja czas do 100. W najblizszym czasie nie bede mial okazji sprawdzic ponownie tego czasu ze wzgledu na gliniarzy Myslicie, ze jesli bym jechal sam to czas bylby zblizony do tych 11 sekund???
5 straty sekund przez 65kg? Watpie
Tez mi sie tak wydaje... Juz nie wiem w co rece mam wlozyc... Zainwestuje jeszcze w wyciecie katalizoatora, a jesli bedzie kat dobry to opchne go i sprawie sobie nowe kabelki, mimo ze mysle, ze sa one ok. A czy ktos wie jak sie wogole przeklada kazde 10 kilo wiecej na czas do 100 w d13b2?
a do ilu obrotów kręcisz autko, albo może inaczej bo tam pewnie nie ma obrotomierza, to jakie predkości osiągasz na poszczególnych biegach?? Bo te 100 km/h osiąga się w d13b2 na drugim biegu. Spróbuj pojechać tak: na 1 biegu do 60, na drugim do 100, na 3 do 140 kmh. Zobacz czy da się tak u Ciebie jechać, a jeśli nie to masz napewno źle ustawiony rozrząd albo zapłon.
U mnie to tak na gaźniku przyspieszało po odblokowaniu: http://pl.youtube.com/watch?v=xJIeFsTMzAY
tez mam 1.3 i do 100 bez obrotomierza mialem ok 13sek,moze ciut wiecej.Teraz mam obrotek ale nie mierzyłem juz.Czy na seri 100 sie osiaga na 2 biegu?Bo u mnie teraz na 2 mam ok 85km/h i juz osiagam te 6400 obrotów? Co do autora postu to sprawdz ile osiagasz na poszczegolnych biegach i chyba najlepiej zaczac od wyciecia kata
Jogal wlasnie tak robilem Wzorowalem sie na Twoich filmikach (Tak wogole to jestes dla mnie guru w modach d13b2 ). Wlasnie na 2 biegu do 80 jeszcze nawet, nawet, ale pozniej to juz zbiera sie do tych 100 jakby juz nie moglo... Oprocz tego spod maski wydobywa sie okrotny swist (mysle, ze to pasek alternatora,albo lozysko chociaz slyszalem ze to moze byc nawet efekt otwarcia drugieje przepustnicy). Ostatnio sporo wydaje na mechanikow wiec staram sie w miare mozliwosc sam usuwac usterki. A co do zaplonu i rozrzadu jest mozliwosc samemu ustawic??? Jesli tak to juz sobie poszukam w opcji szukaj jak to zrobic...
Kiedyś czytałem artykuł, że najbardziej efektywne przyśpieszanie jest pomiędzy przedziałem obrotów, gdzie silnik uzyskuje maksymalny moment i maksymalną moc. Czyli np dla d14a4 max Nm przy 4500obr/min i max moc przy 6300obr/min, więc teoretycznie w tym przedziale auto najszybciej przyśpiesza. CO O TYM MYŚLICIE?
i wydaje mi sie ze masz racje.Nawet logicznie mysląc to własnie w takim przedziale sie najlepiej przyspiesza.W d13b2 max Nm osiaga przy 3100 a max moc 6300.
No dokładnie, nie rozumiem po co kręcic tak wysoko jak max moment jest własnie koło4/5 tys, nie wiem dokładnie jak to jest w d15b2, tak na oko strzeliłem. A co do świstu to też tak mam, tak od 5 tys, nie wiem, tak wszyscy macie?
weź pod uwagę, że wyżej kręcąc nie tracisz wiele u góry a dużo zyskujesz bo zaczynasz w wyższych obrotach po zmianie biegu ;)

Kiedyś czytałem artykuł, że najbardziej efektywne przyśpieszanie jest pomiędzy przedziałem obrotów, gdzie silnik uzyskuje maksymalny moment i maksymalną moc. Czyli np dla d14a4 max Nm przy 4500obr/min i max moc przy 6300obr/min, więc teoretycznie w tym przedziale auto najszybciej przyśpiesza. CO O TYM MYŚLICIE?

To całkiem logiczne i ja sie z tym zgodzę. Jak dam po gazie to właśnie gdy obrotomierz wchodzi na ok 4500 obr. Hania strzela do przodu jak mała torpedka.
A ja tam się z Wami nie zgodzę niestety. Ważny jest moment, ale ten przekazywany na koła. Wiadomo, że odbywa się to za pomocą skrzyni biegów. Żeby stwierdzić do jakich obrotów należy kręcić autko przyda się wykres mocy i momentu obrotowego. Spróbuję pokazać to na przykładzie mojego wykresu:


Załóżmy, że zmieniam biegi przy 8000 rpm, a po zmianie na wyższy bieg obroty spadają mi na 5500 rpm (to tak w dużym uproszczeniu). Przy 8000 rpm mam 75NM, a przy 5500 jest 105 NM. Chodzi w dużym skrócie o to, żeby moment na kołach na danym biegu nie był niższy od tego jaki mamy na wyższym biegu przy niższych obrotach. I tak na Pierwszym biegu moment obrotowy na kołach przy 8000 rpm wynosi:

75NMx3.25(przełożenie pierwszego biegu)x4.25(przełożenie główne)=1036 NM
następnie zmieniamy bieg, obroty spadają nam do 5500 rpm.

105NMx1.9(przełożenie drugiego biegu)x4.25=847 NM
Jak widać nawet krecąc do 8000 rpm na I biegu mamy więcej NM na kołach niż na drugim biegu przy 5500 rpm. Więc na pierwszym biegu mozna kręcić do 8000 rpm. Lecimy dalej i dochodzimy do 8000 rpm na II biegu:

75NMx1.9x4.25= 605 NM jak widać między 5500 rpm a 8000 rpm moment obrotowy spada nam od 847 do 605 nm. Zmieniamy na 3 bieg:

105x1.25(3 bieg)x4.25=557NM Jak widać na 2 biegu też możemy zakręcić do 8000 rpm bo mamy o ok 50 NM więcej na kołach niż jazda na 3 biegu od 5500 rpm. Lecimy dalej

75x1.25x4.25=398 NM Tyle mamy NM na 3 biegu przy 8000 rpm, zmieniamy na 4 bieg
105x0.909(czwarty bieg)x4.25=405 NM I tutaj dopiero widzimy że 8000 rpm na 3 biegu to
za dużo, bo po zmianie na 4 bieg mamy wiecej NM na kołach. Sprawdźmy co by było gdybyśmy zmienili bieg przy 7500 rpm:
90 NMx0.909x4.25=478NM Jak widać przy 7500 rpm na 3 biegu mamy jeszcze 70 Nm do przodu, więc bieg można by zmienić już przy ok 7700 rpm.

W powyższym przykładzie nie zostały uwzględnione straty przeniesienia napędu, więc te wartości (rpm) mogą być nawet o kilka procent niższe.

I na tym to mniej więcej polega. Wszystko zależy od charakterystyki danego silnika i zastosowanej skrzyni biegów.
brawo

moja wypowiedź była tylko sygnalizacją problemu, ale po takiej wypowiedzi chyba nie ma już wątpliwości
Wracając do mojego problemu czy to, ze auto tak duzo ma do 100 moze byc spowodowane tym, ze druga przepustnica moze sie nie otwierac??? Czy da sie to jakos sprawdzic???
druga przepustnica sie otwiera jakos powyzej 4000 obrotow.Znajdz wezyk nr 3 i po węzyku dojdziesz do siłownika czy jakos tak ktory odpowiada za 2 przepustnice.I niech ktos przygazuje powyzej 4000 i zobaczysz czy sie tam cos bedzie poruszac.Jesli cos zle mowie to niech ktos poprawi i przy okazji sprawdz ten węzyk moze sie zagiał czy cos. A czy powyzej 4000 czujesz jakby jeszcze dostała jakiegos niewielkiego kopa?
Chmmmm.. powiem tak: nie mam obrotka wiec trudno mi powiedziec czy powyzej 4000 obrotów, ale tak do 80km/h na drugim biegu ( no moze troszke ponizej) to nawet spoko idzie, ale pozniej do tych 100km/h to cieeeezko wskazowka sie porusza
zrób tak, zdejmij pokrywę puchy od filtra, patrz w gardziele gaźnika. Druga przepustnica znajduję się w tej większej dziurze bez klapki bliżej przodu samochodu. Pogazuj (możesz ręcznie z lewej strony gaźnika) i patrz w te gardziele i ma to wygląda mniej więcej tak http://pl.youtube.com/wat...OU&feature=user (te białe chmurki pojawiające się to jest rozpylające się paliwko, dźwięk troszkę nie zgrywa się z obrazem, ale widać o co chodzi). Odblokuj sobie 2 przepustnicę i daj wężyk nr bezpośrednio z gaźnika na siłownik od 2 przepustnicy i będziesz zadowolony. Ustaw sobie jeszcze zawory i zapłon jeśli nie było to jeszcze zrobione...
Wlasnie pomalutku zabieram sie do odblokowania 2 przepustnicy, ale poki co to brak czasu, wiec zbieram jak najwiecej informacji na ten temat. Jogal czy chodzilo ci o wezyk nr 3??? A czy ten wezyk nie ma byc uciety i zaslepiony??? Kurcze nie znam sie na tym i troche sie gubie tak duzo na ten temat bylo pisane... A mozna na tym wezyku dac jakis elektrozaworek??? Jesli tak to czy ma to wogole jakis sens???
zrób tak jak Ci powiedziałem, wezyk nr 3 bezpośrednio z gaźnika do siłownika z ominięciem takiego śmiesznego trójnika. pozostałą część czyli ta co leci na lewą stronę do metalowej rurki zaslepić. Przepustnica druga otwiera się tylko powyzej 4000 rpm i to w dodatku tylko wtedy gdy pedał gazu jest wcisniety do podłogi. Jak jeździsz normalnie autko wcale nie pali więcej, powiem że pali nawet niej bo przykładowo wyprzedzanie dużo krócej trwa. Autko ciągnie już od nizszych obrotów, mocniej i dłużej. Zresztą co ja będę pisał, zrobicie jak chcecie...
jesli chodzi o spalanie to tez sie naczytalem, ale w tym przypadku to Twoje argumenty calkowicie mnie przekonuja Pytalem sie tylko dlatego, ze moja wiedza na ten tamat kuleje. Wiec zastosuje sie do wskazówek, ale mam jeszcze tylko jedno pytanie z tej dziedziny: czy ten wezyk i jego przerobka jest sensowna tylko, gdy usune ogranicznik drugiej przepustnicy, czy moge akurat zrobic to jeszcze przed usunieciem ogranicznika???
węzyk zrób bo odblokowaniu. Inaczej nie ma to sensu bo przed odblokowaniem ta przepustnica otwiera się tylko minimalnie... Zresztą sam sobie sprawdź ile CI się teraz otwiera. Po odblokowaniu i zrobieniu moda z wezykiem, przepustnica ma Ci się otwierać o kąt 90 st a nie o moze 15 st jak jest w serii...
Ok. Jak narazie jest to dla mnie zrozumiale Wiec teraz uzyje opcji "szukam" i bede kompletowal informacje jak usunac ten ogranicznik Poki co to wycina mi sie wlasnie katalizator i zobacze czy to da jakis efekt, czy na serii wkoncu pocisne te 100km/h w czasie 12sekund maksymalnie. A moze ma ktos linka, badz zdjecia jak kolejno wyglada usuwanie ogranicznika???
gdzies był na forum link o modach d13b2,nie tylko przepustnica ale rozniwez usuniecie sitka itp. Jesli nie znajdziesz to podaj na priv meila to Ci wysle obrazkowo usunięcie tego ogranicznika,moze Tobie sie uda bo jakos boje sie za to zabrac samemu
tu masz wszystko opisane.
http://www.civic5g.yoyo.pl/warsztat.php
jdm dzieki serdeczne:) Wiec chyba mam juz wszystko co mi potrzeba:) Teraz tylko trzeba troche wolnego czasu :)

[ Dodano: 2008-10-25, 17:59 ]
smieszne co niektórym ale wiele zależy od paliwa
Panowie tylko po co brać sie za mody skoro auto nie ma nawet fabrycznych osiągów! 16 sek do setki to TOTALNA PORAŻKA.Nie szukajmy winy w kołach i wadze bo to różnica nie 1 sekundy a 5 !!! Ja mam seryje d13 i na lekkich zimówkach wykręcam w okolicach 10 sek 100! Niestety nie na 2 biegu tylko 3 bo moja skrzynia zachowuje sie zupełnie inaczej niż pisze jogal!Dlatego nie próbuj na siłe wykręcać 100 na dwójce tylko przy 80 daj 3 i wtedy zobacz jak z tym sprintem !U mnie jest następująco:
1 do 50/55
2 do 80/85 !
3 do 120/125
4 do 160/165
5 do 195/200 z lekkiej pochylni

Najpierw znajdź przyczynę tego zamulenia a później myśl o modach albo od razu wymień silnik na jakiegoś VTEC'A
16 sek :/ katastrofa moje d13 jak Autsajder, 10 sek i mam 100 także na 3 bo na 2 95 mi dochodzi ...
10,6 do 100 robie moją Hanką.
no powiem ci porazka :> a jak tam sprawa z filtrami ???? moze masz zdu&^*$ rozrzad ??? :> zle poskladany. paliwo tez robi swoje. opony tez maja znaczenie. duzo rzeczy ma na to wplyw. nie przerywa ci ??? jak dodajesz gazu ? no a reszta... hmmm ... najgorsze jesli juz taka ta twoja hania jest. moze masz silnik juz z konkretnym przebiegiem a pokazuje inaczej za sprawa osob 3cich ;)

uzupelniam wypowiedz czytajac twoja poprzednia:
nie zatankowales na jakiesj dzikiej stacji ?? ;) tankuj na konkretnych to twoj problem sie zgubi
woda ?? hm... auto musialo troche stac pewnie, nie jezdzone ?? wlej jakies konkret paliwo 98 i go przeciagaj na biegach az woda wyparuje. jak auto pyrka i cos ci stuka w silniku to sa to swiece albo kable zaplonowe

nagraj filmik z dzwiekiem jak chodzi ci silnik wrzuc na yt, i pociagnij za gaz zeby dostal tak kilka tysiecy obrotow. moze uda nam sie cos uslyszec
;>//autsaj,,ma jakąś wyścigówe:D..ja mam ok..11,3-12..na 5 prób ostatnio :)
mój silniczej jest najnaj..maxymalnie 2 razy tylko prubowałem..na 2-gim biegu..110 km/h miałem..ale szczerze..nie fajne uczucie..tak do 80 kręce..potem3 bieg..
Odecnie moja D13 wydaje mi sie ze poniżej 10 albo 10 z małym haczykiem ;P
Skoro kolega odkopał to dodam,że Hemi nie przesadzaj z tą wyścigówką...Mała po prostu dawała radę!Teraz alusy 16 stki skutecznie ją zmuliły ale na zimowych 13'stkach wyglądało to tak jak w linku z opisu!Nie najgorzej chyba?
no nie najgorzej:>..aż dziwnie..
Nie bój żaby, ja mam Hanie 1.5 vtec i według mnie też muli, do setki nawet nie chce mierzyć ile mam bo pewnie tragedia. Tak z ciekawości mam Hanie z tym silnikiem 1.5 vtec ale wersję 90 konną, z tego co pamiętam była jeszcze wersja 115 konna z tym samym silnikiem, co trzeba zrobić żeby mieć tą mocniejszą wersję ???? Jest to dużo roboty ????
jak d13 może mieć poniżej 10s?:) moja d14 pewnie ma wtedy koło 9,5:D
1.5 vtec 90 km ..a są takie;>.(D15Z1)?..seryjne d13 niema i niebedzie miało narazie poniżej 10s/100km ..najrealniejsze jest 12 i to już baardzo ładnie :)