Rychtal ObwĂłd VI

jak po odkreceniu uwalnia sie powietrze oznacza to ze masz szczelny bak
Psyknięcie przy odkręcaniu korka wlewu paliwa jest raczej normalne i ja bym nie wiązał z tym problemu z zapalaniem.
Syczenie to nic strasznego zazwyczaj w prawie każdym aucie zasyczy przy odkręcaniu korka.
A te problemy mogą być spowodowane np: zanieczyszczeniami w zbiorniku paliwa.
Mogę podpowiedzieć kilka opcji:
- sprawdzić przekaźnik pompy - styki
- wymienić filtr paliwa
- zalać dodatek do czyszczenia układów wtryskowych np PROTEC 300 lub STP
- spuścić paliwo i przeczyścić zbiornik (raczej odpada za dużo zabawy)
ewentualnie można zalać troszkę denaturatu wraz z paliwem .... usunie zalegającą w układzie wodę. Należy jednak pamiętać żeby nie przesadzić bo część z tej wody dostanie się z paliwem do silnika.
Ale czemu to akurat dzieje sie przy tankowaniu? Ja nie wiem,moze to czysty zbiego okolicznosci ale na 10 razy jak mi nie chce odpalic to 6-7 razy moze i wiecej jest to bezposrednio po tankowaniu
Moja znajoma w Oplu Omedze miala dokladnie tak samo (z tym ze nie chcial jej w ogole zapalic po tankowaniu). Myslelismy na poczatku ze nalala diesla, ale okazalo sie ze nie. Potem padl pomysl pompa paliwa, ale to tez nie bylo to. Okazalo sie ze miala mega zasyfiony filtr paliwa i przewody gdzies miedzy bakiem a silnikiem (wymienli filtr i wyczyscili przewody i byl git.
Wiec najprawdopodobniej mojej Japonce dolega to samo, najpierw kupie ten srodek oczyszczajacy przewody wtryskowe tak jak doradzil mi tam kolega wyżej, a jezeli to nie pomoze to bede je czyścić inaczej!
Wiec najprawdopodobniej mojej Japonce dolega to samo, najpierw kupie ten srodek oczyszczajacy przewody wtryskowe tak jak doradzil mi tam kolega wyżej, a jezeli to nie pomoze to bede je czyścić inaczej!
Zobacz najpierw jak filtr paliwa wygląda bo może Ci to dużo wyjaśnić !!!!!
A dlaczego tak jest po tankowaniu ....
Jak masz zanieczyszczony zbiornik i filtr to po zatankowaniu cały syf z dna zbiornika się unosi i miesza z świeżym paliwem .... pompa zaciągnie trochę tego syfu z dna i już będzie przerywał a jak jeszcze ma zapchany filtr to będzie palił dopiero za którymś razem
ja stawiam na przekaźnik pompy paliwa. Gasisz silnik na krótki okres czasu, nie zdąży sie ochłodzić i masz problem z zapaleniem... bo właśnie na ciepłym zawsze przekaźniki szaleją...
Przelutuj przekaznik i pewnie będzie ok.
pzdr
ja stawiam na przekaźnik pompy paliwa.
ja też jestem tego zdania bo sam tak mam a już kiedyś o tym pisałem i większość pisała o przekaźniku.
Oka więc najpierw zerkne na filtr paliwa,czy nie jest zasyfiony, a następnie przelutował bym te wszystki luty na przekaźniku. Tylko mógł by mi ktoś powiedzieć w ktorym miejscu jest ten przekażnik? Z tego co sie orientuje to jest on mniej wiecej w tym miejscu co wajcha do otwierania maski?
a stawiam na przekaźnik pompy paliwa. Gasisz silnik na krótki okres czasu, nie zdąży sie ochłodzić i masz problem z zapaleniem... bo właśnie na ciepłym zawsze przekaźniki szaleją...
Przelutuj przekaznik i pewnie będzie ok.
pzdr
_____
ja mam to samo tysiace ludzi mowi to samu, przelutowałem ten przekaźnik i dalej problemy CZEMU??? HELP??? mecze sie tak z Autem juz 4 MIESIACE :/
ja mam to samo tysiace ludzi mowi to samu, przelutowałem ten przekaźnik i dalej problemy CZEMU??? HELP??? mecze sie tak z Autem juz 4 MIESIACE :/
Pożycz od kogoś przekaźnik, jak nie masz za daleko to bij do mnie
haha Gdzie tam bede po przekaxnik jezdził do Rybanowic czy jakos tak :)
u mnie to nie moze być przekaźnik raczej,dzisiaj stałem na parkingu pomyslalem ze odkrece korek wlawu paliwa,powietrze sie ulotnilo i jak zakrecilem korek to nie chcial odpalic, tak jak by to powitrze ktore sie ulotni mialo zwiazek z ttym czy mi odpali auto czy nie ;/ no i co teraz?
i teraz przelutuj przekaźnik
ja dzis wykapowalem taka rzecz u mnie, przypadkowo wrecz :)
otoz gdy ejst ciepla nigdy mi nie odpalala ale zauwazylem taka rzecz ze gdy trzyma gaz do dechy wcisniety i odpalam to pali za kazdy razem a gdy gazu nie wcisne to kapa... to chyba juz nie przekaznik... zreszta przekaznik przelutowany
Ja właśnie przelutowałem przekażnik i wyczyścilem filtr paliwa sprężarką i cos w stylu wd40 , mam nadzieje ze pomoże i bede mógł bez kwasu wyjeżdzać z CPNu
filtr paliwa się wymienia a nie czyści . Taki filterek kosztuje 35 zł i masz spokój.
wyczyscilem po to zeby sprawdzic czy to bylo przyczyną mojego problemu bo po co mam kupywac nowy filtr skoro moj stary byl by dobry?
ewentualnie można zalać troszkę denaturatu wraz z paliwem .... usunie zalegającą w układzie wodę
jeśli podejrzewasz wodę w układzie najprościej ściągnąć przewód paliwowy (pod maską) włożyć do słoika lub butelki i pokręcić rozrusznikiem. Zobaczysz co Ci tam wyleci, jeśli masz wodę to będą 2 warstwy, ponieważ "oliwa sprawiedliwa" zawsze na górę wypływa więc będzie na górze, a woda na dole
a przewod paliwowy odczepiam od czego?
[ Dodano: 2008-05-15, 19:28 ]
Witam nadszedł czas kiedy i ja sie zabrałem za przelutowanie owego przekaźnika,i niby narazie wszystko ok ale po prze lutowaniu i osłuchaniu sie z silnikiem zauważyłem że nagle zaczął inaczej pracować ,kiedy spojrzałem na deske świeciła sie kontrolka pompy.... zgasiłem silnik i odpaliłem na nowo ,jak narazie nic sie nie pokazało i właśnie w tej sprawie mam pytanie ;co mogło być tego przyczyną ?czy komuś kto przelutowywał sie coś takiego zdarzyło i czy mam sie tym niepokoić??
kontrolka pompy??? hmm :
kontrolka pompy??? hmm :
no dobra ,może źle to nazwałem ale chyba wiesz o co chodzi?-kontrolka która świeci sie na pomarańczowo kiedy przekręcisz stacyjke -czek cz jak??
dziwne troche, przelutowanie raczej nie zaszkodziło...
zrob samodiagnostyke zobaczymy co wyrzuci...
witam,otoz mi tez jakos dziwnie sie tak skladalo ze nie chcial mi palic czesto gesto po zatankowaniu.O ile jestes pewien ze filtry sa ok to sprawdz przekaznik pompy paliwa i popraw luty w nim .Mi to pomoglo i jak reka odjal,pali na dotyk.W razie w pisz na maila...umek1983@o2.pl