ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Szukam osobe ktora umiala by zrobic samodiagnostyke w mojej hondzie, swieci mi sie check engine. A sam sie za to nie chce brac bo sie nie znam na tym. Auto to civic coupe z 94r.


Samodiagnostyke zrobi ci prawie kazdy - w najblizsza niedziele bedziemy pod go sportem - mozesz podjechac poznasz ludzi a my zajmiemy sie twoim błedem - tanbele mam zawsze przy sobie....
no to fajnie, ja nie umialem znalezc albo poznac zlacza samodiagnostyki.
możesz od razu popatrzeć na diodke na kompie -ile razy mruga-to sie określi cio to się mu nie podoba


Niestety od 92 roku trzeba zrobic jeden mostek żeby dioda mrógała - do 92 roku jest o wiele prościej bo nic nie trzeba robic - diodka samam mruga w razie błedu......
jak wiem jak caly proces sie robi bo czytalem o tym, chodzi mi tylko o to ze nie umia znalezc tego zlacza zeby je zmostkowac, wiem ze w autach po 92r jest gdzies za schowkiem od str pasarzera. Tyle ze nie umie go znalezc albo poznac, przez to prosze o pomoc kogos kto sie zna i juz robil to wczesniej.
We wszystkich honach komputer jest pod nogami pasażera - nalezy zdjąc tapicerke z podłogi i wtedy zobaczysz kompa.... reszta według wzorów:

http://www.altech.com.pl/...diagnostyka.htm

lub:

http://hondapl.org/samodi...iagnostyka.html

zlącze powinno się ukazać po zdjęciu schowka-zazwyczaj dwi śruby.
Kiedyś tez szukałem za schowkiem i myślałem już że go nie ma -a się skubany jakoś tak schował i wypłynął po zdemontowaniu schowka.

zlącze powinno się ukazać po zdjęciu schowka-zazwyczaj dwi śruby.
Kiedyś tez szukałem za schowkiem i myślałem już że go nie ma -a się skubany jakoś tak schował i wypłynął po zdemontowaniu schowka.


bede to musial dzisiaj sprawdzic
Mam cifa z 95 rok, z prawej strony nog pasazera jak pokazuje rys wyzej szukasz reka (NIE MUSISZ NIC ODKRECAC!!!) dwoch wtyczek, jedna 2pinowa druga 3pinowa (3PINOWEJ NIE RUSZAJ !!!) wez do reki 2 pinowa zewrzyj styki spinaczem lub czymkolwiek innym co przewodzi prad, przekrec kluczyk tak aby zaswiecily sie kontrolki TYLKO NIE ZAPALAJ AUTA !!!! i patrzysz na czeck engine ile wymroga. 2sekundowe mrogniecia oznaczaja dziesiatki a 1sekundowe jednosci i np 4 2sek i 3 1sek oznacza kod bledu 43, czekaj tak dluga az sekwencja mrogan zacznie sie powtarzac, pisze ilosc na kartce, moze sie zdazyc ze masz kilka bledow wiec wymiga ci kilka na raz, ja proponuje zresetowac kompa wycigajac 7,5 amperowy bezpiecznik beckup na 20 sekund i czekac na blad tzn az sie zaswieci check stanac gdzies wylaczyc silnik zmostkowac i potepowac wedlog w/w instrukcji. Moze byc tak ze masz jakies stare bledy ktore juz dawno usunoles a bez resetu pamieci bledow bedzie ci je pokazywal i wprowadzal cie w blad, a tak po resecie bedziesz mial tylko aktulane bledy w razie czego masz w profilu moje gg wiec pisz, pozdrawiam
No dobra Panowie , a jak check po zwarciu świeci się cały czas , to co to jest?

Straszą mnie że to walniety komp

Pozdro

PS. zacząłem szukać błędu bo kopci mi na czarno na wysokich obrotach i na zderzaku osadza czarną sadzę.
Myslałem że to lambda ale zgłupiałem po samodiagnostyce
To znaczy ze w pamieci nie ma zadnych bledow i wszystko jest ok, nie sluchaj plotek i pamietaj ze nie wszystkie usterki sa sygnalizowane przez kompa
ok

A ten czarny dym i sadza ??

Miał ktoś z Was podobny przypadek
A z tego co ja wiem to jak sie nie zaswieca po zwarciu check to niema bledow wiec ktoryys z nas jest w bledzie
Witam Panowie po raz pierwszy

Rikoo ma racje jeżeli nie świeci po zwarciu złącza to niema błędów
Jezeli po zwarciu świeci cały czas uszkodzony komp --> wystarczy poczytać manuala

Pozdrawiam
Rozumie ze jak uszkodzony komp to bledow nie lapie, a mnie bledy lapie a po resecie kompa swieci sie caly czas wiec panowie cos kombinujecie :)
Uszkodzenie kompa może objawiać sie na wiele różnych sposobów - w końcu to jest kupa elektroniki i może niepoprawnie funkcjonować tylko jej fragment np: jezeli kopci na czarno znaczy za bogata mieszanka znaczy ze wtryski są za długo otwarte znaczy ze przy dużych częstotliwościach (a piszesz ze kopci tylko na wysokich obrotach) komp nie daje rady.

Ja podmieniłbym kompa i zobaczył co się dzieje .
a ja kiedys czytalem ze po zwarciu komp powinien raz mrygnac co oznaczalo by ze komp je sprawny :| a puzniej w zalerznosci od mrygniec

Uszkodzenie kompa może objawiać sie na wiele różnych sposobów - w końcu to jest kupa elektroniki i może niepoprawnie funkcjonować tylko jej fragment np: jezeli kopci na czarno znaczy za bogata mieszanka znaczy ze wtryski są za długo otwarte znaczy ze przy dużych częstotliwościach (a piszesz ze kopci tylko na wysokich obrotach) komp nie daje rady.

Ja podmieniłbym kompa i zobaczył co się dzieje .


Myślę że tak jest jak piszesz

Ile kosztuje komp ?

Czy kompy D15B2 i D15B7 można zamieniać ? Tzn. moc silnika w tym przypadku zależy tylko od sterownika(kompa) czy są jeszcze inne różnice ?
Po raz kolejny tlumacze i kilku moim nowych znajomych spotkanych w piatek przy 190 km/h (pozdrawiam serdecznie) podejzewam tez to potwierdzi, ze jesli po zwarciu zworki i przekreceniu kluczyka tak aby sie kontrolki zapalily chekc nie mruga tylko swiecu sie ciagle to znaczy ze w pamieci nie ma zadnych bledow, pozdrawiam
Zgadza sie - spotkalismy faceta w drodze z sosnowca na dąb i rzeczywiscie rozmawialismy o tym z servisem i wooxem i razem stwierdzilismy, ze na trybie serwisowym z wsadzoną zworką check engine świeci ciagle i nie mruga jak nie ma błedów..... Po wyjeciu zworki nie moze swiecic wcale (jesli nie ma błedów)....
Do doda wypowiedzi dodam tylko tyle ze bez zworki powinna swiecic przez kilka sekund zaraz po przekreceniu kluczyka w celu sprawdzenia kontrolki, pozniej oczywiscie nie, pozdrawiam
DevilNS no to teraz pojezdzij trochu i puzniej zrob samodiagnostyke juz chyba umiesz wiec niebedzie problema i zobacz czy sie powtarzaja bledy
po tej diagnostyce mi teraz caly czas swieci
Jak swieci, na zapalonym silniku czy w trybie diagnostyki?
na zapalonym, ale dzisiaj jechalem do znajomego to nie swiecila, jak puzniej wracalem do chaty to znowu swiecila, wiec wszystko po staremu :wink:
no dobra - a co ci chlopaki wczoraj powiedzieli - bo tam chyba z 10 osób robimlo ci ta samodiagnostyke - masz jakies błedy, a jesli tak to jakie - bo ja slyszalem cos o silniczku krokowym....
Stary zrob tak resetnij pamiec bledow (w razie czego podpowiem) jezdzij az zapali sie check engine, potem stajesz wylaczasz kluczyk robisz zwore na wtyczce samodiagnostyki liczysz migniecia i piszesz na forum ile ich jest, przy nastepnym zaswieceniu checka znowu liczysz bledy i patrzysz czy ciagle ten sam czy dolaczyl do nowego jakis inny, i tyle
wczoraj jak sprawdzalismy to wyskoczyly 2 bledy 14 i 15
Po prostu poczytaj http://www.hondapl.org/sa...iagnostyka.html
w zaleznosci od wersji mozesz miec rozne bledy

Po prostu poczytaj http://www.hondapl.org/sa...iagnostyka.html
w zaleznosci od wersji mozesz miec rozne bledy


ludzie czytajcie poprzednie posty, czytalem to juz xxx razy, linki tez byly dawane, mam nawet kopie wydrukowana w bagarzniku :wink: , szukam raczej bardziej profesionalnej porady. pozdro
najlepszym wyjsciem podlaczyc pod kompa i zobaczyc co w trawie piszczy :)
dokłądnie jak powyżej wspomniał Jamal- heja z nim pod kompa
Normalnie stracilem wiare w honde a juz na pewna moja, bez zadnego ostrzerzenia wywalilo po poltorej miesiaca uszczelke pod glowica, escort jezdzil 3 lata bez zadnej ingerencji w silnik, cos mi tu nie gra, rece mi opadly
No to ona chyba musiała nigdy nie byc zmieniana - i teraaz dostała w dupcie i ja wypruło....

No dobra Panowie , a jak check po zwarciu świeci się cały czas , to co to jest?

Straszą mnie że to walniety komp

Pozdro

PS. zacząłem szukać błędu bo kopci mi na czarno na wysokich obrotach i na zderzaku osadza czarną sadzę.
Myslałem że to lambda ale zgłupiałem po samodiagnostyce


jesli po zwarciu swieci sie caly czas to znaczy ze jest uszkodzenie nie w zadnym czujniku tylko raczej w samym kompie- u nas z kumplem tez tak jest jak sie zle kompa zchipuje to tez swieci caly czas
check engine juz mi od prawie tygodnia wogule nie swieci
proponuję udac sie do któregoś z ASO, być moze w jednych z nich jest jakas letnia promocja, diagnostyka za free
bylem w 2 , 80 zeta za podlaczenie pod kompa i sprawdzenie
no to w sumie niejest to wygorowana cena



jesli po zwarciu swieci sie caly czas to znaczy ze jest uszkodzenie nie w zadnym czujniku tylko raczej w samym kompie- u nas z kumplem tez tak jest jak sie zle kompa zchipuje to tez swieci caly czas


masz chipa u Siebie w kompie że znasz taki przypadek ?

może wiesz jaki symbol ma jednostka sterujaca w D15B2 ( moze tez mam cos grzebnięte ? jesli mam to jak to poznac ? )