ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
od paru miesięcy mam civice 1993r z d15b2 i czasem na niskich biegach szarpie-zrywa. Postanowiłem zrobić samo diagnostyke i nie mogłem poszukać tej złączki z duma pinami aż odkręciłem schowek to wyszukałem dwie takie łączki pierwsze zwarłem tą co była bliżej komputera oczywiście na włączonym zapłonie i obok liczników zaświeciła pomorańczowa kontrolka(ta co przy zapalaniu) i ciągle świeciła i nic ;-( a jak zrozumiałem z innych tematów to miało migać a jak ta drugą zwarłem to nic sie nie działo a na samym komputerze to diody nie widać. Cuż morze być nie tak? proszę o rady i uwagi. Z góry dzięki


heh chyba w p[ierwszej kolejnosci mostkuje sie dwupinowa kosc a potem przekreca zaplon i powinna migac u mnie daje rade ciagle 43 hehe po rozlaczeniu zdalby sie reset
spoko spoko;-) tak też próbowałem ;-(
a jakiego koloru maja być te przewody to tej wtyczki bo po1 jak wspomnialem dwie takie tam wyszukałem a po2 wydaje się za krótka bo jak by nie to że odkrecilem tę schowek to bym jej nie poszukał a innych już tam nie widać no chyba że ktoś je upchał gdzieś bo jak wiadomo trochę tam ciasno
sa tam dwie kosci kable nie pamietam choc dzis je wyciagalem heheh chyba niebieskie czy zielone ale tylko jedna z tych kosci ma dwa piny i w nia trzeba sie wpiac


no te kable o których mówie i te kości to sa właśnie pod schowkiem>?<

to o te chodzi? a obok komputera to sa tylko przewody bez wtyczek a pod schowkiem to mam dwie kości z dwuma pinami no to dlaczego ? mhh o to pytanie.....
z prawej strony obok lub pod schowkiem wychodza jakby zza wykladziny podlogowej dwie niebieskie kosci dwupinowa z nich to zlacze diagnostyczne

zwarłem tą co była bliżej komputera oczywiście na włączonym zapłonie i obok liczników zaświeciła pomorańczowa kontrolka(ta co przy zapalaniu) i ciągle świeciła i nic ;-(

A czy nie jest tak ze jak nie ma bledow to kontrolka check-engine ciagle swieci? Nie mruga bo nie wybija kodu bledu bo go nie ma...
moze tak byc w sumie trzeba by zapytac Sajmona Dominika beda wiedziec napewno jak to jest jak nie ma bledu. U mnie jest hehe wiec nie wiem jak to jest jak nie go nie ma. Ale Fish mozesz miec racje albo bedzie swiecic caly czas albo wogole sie nie zapali;)

A czy nie jest tak ze jak nie ma bledow to kontrolka check-engine ciagle swieci?
masz racje, robilem w kilku autach i jak nie ma bledu to swieci non stop
no to z jednej strony dobrze a z drugiej nie bo skoro błędów niema to czemu czasem szarpie i to raczej szarpie bo zapaleniu silnika a jak juz sie nagrzeje to mniej to jest odczuwalne ale poprostu ciężko jest zmienić bieg (1-2 ) tak żeby nie było tego czuć...poza tym filtr paliwa wymieniłem , filtr powietrza wymieniony, cewka niedawno siadła tez wymieniłem świece ponoć z 5 tyś temu wymienił poprzedni właściciel ale to raczej prawda bo ostatnio do wglądu je wykręciłem wyglądaja ok tak samo jak i przerwa i model również a świece są "NGK" no to teraz pewnie przewody a jakie byście polecili ile mogą kosztować???
w d15b2 to szarpanie to straszna bolączka !!! u mnie jest to samo!!!
Szarpie do 2,5tys. obrotow? W d15b2 sa dwa wtryski. Winny jest ten ktory podaje paliwo na poczatku, pozniej podaja obydwa i problem znika.
no mniej więcej właśnie tak jest. Ale czasem też trochę mniej, czasem wcale. Nie raz coś pogrzebie poreguluje już myślę że jest dobrze ale nie... różne już słyszałem wersje jak to narawić. Na pewno jest to możliwe ale szkoda kasy. Niech sobie troszke poszarpie
Reseta sobie zrób może.
reset to ja z 10 razy robiłem- owszem jest lepiej na parenaście kilometrów....
Ja Wam napiszę co wymieniałem:
1. wydech nowy- zero reakcji
2. kopułka nowa - zero reakcji
3. palec nowy - j.w
4. filtry wszystkie nowe - j.w.
5. ustawienie rozrządu - j.w.
6. nowe świece- j.w.
8. płyn do czyszczenia wtryskiwaczy STP czy coś takiego - j.w.
9. przewody podciśnieniowe nowe - j.w.
10. zablokowanie pierwszej górnej przepustnicy - j.w.
11. odłączenie sondy lambda - j.w.
12. odkręcenie korka wlewu paliwa, żeby zeszło ciśnienie- j.w.
13. kable zapłonowe nowe - j.w.
14. reset komputera - j.w.

żadna z wymienionych czynności nie usunęła problemu szarpania, kończą mi się pomysły
a jazda jest niesamowicie irytująca. Dodam jeszcze, że miałem trzy lata temu Hondziawkę
d13b2 też V gen. i wszystko było ok...no poza tym, że jakieś śmiecie matkoje..y ukradli mi
ją. Pewno jeździ w częściach !! ale to już zupełnie inny temat...

Pozdro
silnik krokowy wyczyściłes?
nie czyściłem bo na postoju na wolnych obrotach trzyma ładnie 800 obr/min. Zresztą krokowy nie ma chyba wpływu na wyższe obroty podczas jazdy tylko za wolne obroty na postoju....tak?