ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam.
Niedawno weszłem w posiadanie Civica 13.Kat z LPG z 94roku. Jeżdze nim do pracy na trasie Sosnowiec Gliwice przez Bytom przeważnie i stwierdziłem że autko pali 11litrów gazu--troche dużo. Oprócz tego wydaje mi sie troche muł (tak wiem gaz ;]), ale dziwne jest to że przy lekkim dodaniu gazu nawet ciągnie ale jak wcisne mocniej to go muli--także na benzynie. Przeczytałem troche postów i najpierw chciałem zrobić samodiagnostyke czy komp czegoś nie pokazuje ale po wyjęciu schowka nie widze żadnej wolnej wtyczki-jest jedna ale wpięta-czy to ta--czy powinna być u góry pod schowkiem czy przy samym kompie?
Po drugie zastanawiam sie nad resetem kompa, ale mam LPG więc czy bedzie dobrze jeśli zrobie tak:
-wyjęcie bezpiecznika 15sek
-zapalenie zimnege silnika na benzynie i po osiągnięciu temp przełączenie na gaz
-czekanie na załączenie wentylatora
-zgaszenie, zapalenie i jazda do Gliwic

Czy lepiej reset na ciepłym silniku i odpalanie i postój tylko na LPG?


jak ci tak pali to znaczy ze masz rozregulowana instalacje LPG moj pali 11
A moj pijok w automacie wzial mi ostatnio 10l LPG!! szok po prostu. fakt ze glownie trasa ale i tak jestem w szoku.
A co do twojego pytania to jak to jest ze samodiagnostyka w gaznikach?? bo cos mi po glowie lata ze nie ma takiej opcji. ale pozno juz niech napisze ktos kto ma d13.
Pozdro Łukasz
u mnie na gazie też muli jak wcisnę gaz do podłogi. Pali jakieś 10l.
Z tego co czytałem to reset Ecu robi się na benzynie. Czyli wyjmuję bezpiecznik na 15s. Zapalam auto, czekam na wolnych az się zagrzeje do normalnej tem. Najlepeij do zał. wentylatora. Gaszę auto, zapalam ponownie i jeżdzę jakieś 50km. Róznie nie koniecznie w jednym kawałku. Dodam, że cały czas na benie jeżdzę. Dopiero po tych 50 km przeł. na gaz no i normalnie dalej jeżdze.
Pozdro


Hmm no a ja stwierdziełem że jak jezdze na gazie to trzeba zaadaptować go na gazie-więc zrobiłem tak:
Po nocy odpaliłem na benzynce na 1 min
Zgasiłem i wyjąłem bezpiecznik
Zapaliłem na gazie i zostawiłem na 20 min: w tym czasi obroty przez 10 min ok 1200 później 5 min ok 2100 i 5 min znów 1200--temperatura poniżej połowy (i nigdy nie miałem więcej)
zgasiłem i jazda do Gliwic (55km)

Zauważyłem lekką poprawe-dynamiki (ale dalej powyżej 4 tys nie dostaje kopa takiego jak trzeba chyba) ale nie jest źle-obroty wolne ok 700-800 bez falowania. Co do spalania napisze jak odwiedze stacje.

Hmm no a ja stwierdziełem że jak jezdze na gazie to trzeba zaadaptować go na gazie Na gazie pomykam od jakiś 6 lat ale w życiu czegoś takiego jeszcze nie słyszałem.
Jeśli d13b się adaptuje to na pewno na benzynie.

Jeśli jedziesz zakładać gaz do auta to po pierwsze musi ci dobrze chodzić na benzynie i mieć ustawione optymalnie wszystkie parametry.
Na ich podstawie gazownik ustawia zresztą instalację gazową.
Ecu w aucie steruje tylko i wyłącznie pracą auta na benzynie więc jak można adaptować auto na gazie.

Jeśli na benzynie auto chodzi ok to wszystko jest w porządku i masz coś nakopane w gazie, ale adaptacja go na gazie nic sensownego ci nie powinna dać.
Po przemyśleniu sprawy i przeczytaniu jeszcze kilku postów dochodze do wniosku że lepiej jednak było zrobić reset i adaptacje na benzynce,ale poczekam z tym do wysuszenia zbiornika. Pozostaje kwestia samodiagnostyki--czy w tym silniku d13b2 jest to możliwe???

[ Dodano: 2007-03-28, 22:42 ]