X
ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Mam poważny problem z autem, w trakcie jazdy zgasło i już nie chciało odpalić. W dwóch warsztatach samochodowych sprawdzono prawie wszystko co mogli, aparat zapłonowy ok, rozrząd ok, świece wymienione, przewody zapłonowe wymienione, wtryskiwacze ok, komputer ecu ok. Auto udało się w końcu odpalić ale dopiero po delikatnym obrocie (przestawieniu) aparatu zapłonowego, chodzi nie równo, Auto jest przerobione na gaz, wcześniej jak przekręciłem go na obrotach powyżej 6,5tyś zapalała się kontrolka 'check engine', musiałem gasić i odpalać ponownie aby błąd zniknął. Wcześniej były problemy z komputerem ECU, popaliło w nim elementy, w tej chwili mam założony nowy komputer. Cały czas jednak wywala kod błędu 16, co ozn. uszkodzenie wtryskiwaczy lub jego obwodu. Jestem załamany. Proszę o pomoc ponieważ żaden serwis w okolicy nie jest w stanie zdiagnozować usterki. Będę wdzięczny za konkretne kontakty do poważnych serwisów na dolnym śląsku.
Z góry dzięki za każdą pomoc!
--
Tabakol


Mi wyskakiwal ten blad, kiedy podczas odpalania pompa paliwa sie nii zalanczala , a odpowiedzialny za to byl przezkaznik od pompy.Trzeba styki przelutowac na nim.Dosc "popularna" usterka
Wsłuchaj się czy po przekręceniu kluczyka do pozycji zapalających się kontrolek słyszysz takie zzzzzz tik (to jest pompa) jeżeli brak Ci tik to faktycznie jak kolega pisze może to być sterownik, a wtedy jak kolega napisał przelutować i po bólu :)
Sprawa jest bardziej skomplikowana. Przekaźnik pompy paliwa przelutowałem choć nie miał zimnych lutów, pompa się załącza bo słychać. Moduł zapłonowy w aparacie wymieniłem na drugi i auto dalej nie pali. Instalacja gazowa została całkowicie odłączona i dalej nic. Dziwne jest to że uda się auto odpalić obracając aparat zapłonowy, w trakcie pracy silnika ustawiam go w normalne położenie i chodzi jak zegarek, gaszę i już nie mogę odpalić, znowu muszę przestawić aparat zapłonowy. Jest sytuacja tak jakby coś przestawiało za każdym razem zapłon. Tylko co? POMOCY


Ja miałem kiedyś podobny problem i okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył na kole pasowym o jeden ząbek. Może warto sprawdzić to u ciebie.

Pozdr.
no właśnie rozrząd był dokładnie sprawdzony, wszystkie znaki pasują do siebie jak należy, wczoraj sprawdzano instalację elektryczną, ponoć masa była słaba więc poprawili, ale auto dalej ma kłopoty z odpalaniem

[ Dodano: 2007-11-25, 21:48 ]