ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam!
Od roku jestem szczesliwym posiadaczem civic vtec. Odkad go kupilem to brala olej. Ostatnio odczulem minimalny spadek mocy i wreszcie pojechalem zeby to sprawdzic (Auto Japan Box w gliwicach), bo juz wiedzialem ze pewnie pierscienie, uszczelka pod glowica bedzie do wymiany, moze cos jeszcze. Okazalo sie ze mechanik powiedzail ze ten samochod strasznie kopci (no moze lekko jak depne) i ze zuzycie tego oleju jest b.wysokie i silnik jest w makabrycznym stanie (auto ma 165 000 i to jest przebieg udokumentowany).
Ja az zdebialem bo autko jezdzi dobrze ale bierze olej (nie sa to jakies ilosci astronomiczne (0,7/1000km);)
Powiedzial mi tak ze:
Za rozbiorke silnika i doglebna weryfikacje (500zl)
Po rozebraniu silnika musialbym wtedy podjac decyzje (w zaleznosci co mu jest, a podejrzewaja ze moga byc nawet tloku pokrzywione).
Powiedzial ze jezeli zarowno gora i dol silnika bedzie do remontu to lepiej wymienic silnik na "nowy"
Mial dwie oferty: jeden silnik D15Z6 160 tyskm (2100 zl z gwarancja 6 -mcy)
drugi silnik D15Z6 60 tys km (2600zl z gwarancja na 12 mcy)
koszt przelozenia silnika: 1000zl
+ wymiana oleju, plynu chlodzacego, paska (ok 300zl)
Reasumujac, to pojechalem z mysla wymiany pierscieni i uszczelki a tutaj taka INFORMACJA! Myslalem ze wydam max 1500zl a tu sie okazuje ze moze to byc nawet 4000zl.
Zaplacilem za to sprawdzenie kompresji (50zl) i odebralem samochod. Nie wiem co tu dalej zrobic??? Autko poza tym jest w swietnym stanie. Zbyt duzo w niego zainwestowalem, ale zas z drugiej strony wizja 4000zl mnie przeraza.

Powiedzcie mi co o tym sadzicie. Moze macie namiary na jakiegos innego mechanika albo dobry i tani serwis?


powiem ci szczeze ze chyba wolalbym remontowac nizbrac "nowy silnik" jesli wyremontujesz to zawsze wiesz ze masz nowe czesci a nowe to nowe i napewno bedzie ci dluzej trzymac. a uzywany silnik to nigdy niewiadomo w jakim jest stanie. Co do mechanika to polecam zaklad na maronia w chorzowie, szef bardzo fajny a ostatnio wrocil tam moj ulubiony mechanik Serwis gadula jedna. Zadzwon najlepiej i pogadajka z nimi jak sprawa wyglada i wogle a najlepiej podjedz. panewki i klawiature zawsze moga ci sprawdzic, sprezanie zapewne tez, nie wiem jaki jest zaklad w gliwicach w ktorym byles ale ja tram nie wierze w wiele zakladow, bo mozna sie przejechac. Podpadajace wydaje mi sie tez stwierdzenie ze tloki moga byc powyginane, wiem ze wszystki idzie zepsuc i wszystko sie psuje ale jak idzie tloki powyginac moglby ktos napisac bo tego to nie wiem. Z tego co kolesie ci powiedzieli to wnioskuje ze auto musialo byc super pilowane przez dlugi czas jesli ci wpiernicza 0,7l oleju na 1000km i tloki powyginane.

Serwis

To nie pracuje juz w Profes Motor w Katowicach ?
jakbyś chciał się pozbyć silnika to moż ebym go wziął



jakbyś chciał się pozbyć silnika to moż ebym go wziął
no za 2000zl;PPPP
i jakie wyniki cisnienia sprezania Ci wyszly?
z remontami silnika tak jest że remont kosztuje wiecej jak nowy silnik z allegro. standardowa procedura przynajmniej u mnie w robocie: slusarz(planowanie ,spr,uszczelnienie, itp), warsztat(rozrząd, olej, itp) czasami nawet sama robocizna kosztuje więcej jak cały silnik przy tańszych i starszych samochodach
z ta jednak roznica ze remontujac stary silnik wiesz co masz, jest wysoce prawdopodobne ze po remoncie jeszcze dlugo pojezdzisz.

a przy zmianie silnika nie wiesz na co trafisz, najczesciej silnik jest wyciagniety. Jedynym plusem jest to ze wkladamy przewaznie mocniejszy silnik
panowie moje zdanie jest takie iz mój kolega zrobił kapitalnt remoncik a jest mechanikiem był to motor 1.6 vtec nio i dwa miesiące potem już hania była wystawiona do sprzedazy a mi powiedział że nigdy wiecej już nie zrobi japonczykowi remontu pozdro.
to z kolega cos nie tak lub jego zawodem mechanika ! Nie widze nic skomplikowanego w remoncie silnika jesli jest sie mechanikiem
znam ludzi którzy tylko posiadając manual, trochę oleju w głowie i żadnego doświadczenia poradzili sobie z remontami i hanie im smigają :]

niestety znaleźc dobrego mechanika, który nie chce kantować to trudniejsze niż dobra hanię kupić - niestety
Niestety kazdy dzisiaj goni za pieniadzem, szkoda tylko ze nie ktorzy nie do konca uczciwie dlatego zdazaja sie kanty
silnik wymieniony na taki sam z przebiegiem okolo 70 000 :))))))))) Pytanie do Was - ktos chce kupic tamten stary? :))))
Silnik D15Z6 przejechane 165 000 km do kapitalnego remontu. Cena powiedzmy pare stowek:P