ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
MTF-a w sklepie nie mam, skrzynie mam zamiar zmieniać na dniach (d16y7) i wyczytałem ze takowy olej SILNIKOWY lać można, że do 92 czy 95 roku było to napisane w ksiązce, az honda wyczuła interes i w porozumieniu z texaco, który produkuje mtf, zmieniono zapis w książce na mtf właśnie.

Czy nic się nie stanie jeśli na stałe zaleję skrzynie silnikowym 10w-40 mobila lub valvoline (tego akurat mam w garażu) ???


Mozesz lac spokojnie, jesli masz kase to zawsze lepiej zalac mtf

[ Dodano: 2009-08-02, 13:03 ]

MTF-a w sklepie nie mam
W każdym ASO dostaniesz
Ja mam zalaną mobilem 10w40 i śmiga bez żadnych problemów - biegi chodza normalnie


Mnie przy wymiani polosi spaprali i nie zalali oleju pozniej wcale, ale na szczescie szybko sie zorientowalem i zalalem zwyklym Lotosem 5W40. Narazie po 2ch miesiacach skrzynia chodzi jak zloto Co do 10W40 to slyszalem ze jest za gesty, co latem nie ma znaczenia ale zima da sie odczuc, ciezka zmiane biegow. Na ile jest to prawda to nie wiem, poprostu tak slyszalem i dlatego zalalem 5W40, zobaczymy zima jak to smiga
Kolego mialem ten sam problem u siebie
Kazdy mowi cos innego jeden ze niemozna i niewolno a drugi ze spokojnie. Na pomoc przyszedł mi kumpel z Norauto z ktorym przeczepalismy wszystkie katalogi do oleje jaki dostarcza np Elf, Mobil i Castrol. We wszystkich jest podany olej 10W40 Jedynym problem to ze trzeba go wymieniac mniej wiecej co 20tys
Ja osobiście zalalem w końcu ELfem co bedzie zobbaczymy po czasie
Ja po tym filmiku .... http://www.youtube.com/watch?v=La7nvHEihUM

wiem, że już na dniach zmieniam 100% na mtf ( już mam kupiony ) , te zwykłe oleje są w ch.... gęstsze i są z dupy... skrzynia nie może na nich działac dobrze, fakt działac na bank będzie, ale nie tak jak powinna .... Na tym ciu....stwie się synchra lepią itd.... teraz w lecie nie czuc tego tak bo temperatura rozrzedza, ale potem zaczną się tematy w zimie "coś mi zgrzyta" .
Ja mam zwykły silnikowy, 10W 40 jest ok, choc mechanicy mi nie wierzyli że chce go wlac, hehe. Ale chyba zmienie na mtf, a filmik myślałem że ciekawszy

Ja po tym filmiku ....
Ale co ten filmik pokazuje takiego ciekawego, ze warto go obejrzec?

wiem, że już na dniach zmieniam 100% na mtf ( już mam kupiony ) , te zwykłe oleje są w ch.... gęstsze i są z dupy... skrzynia nie może na nich działac dobrze, fakt działac na bank będzie, ale nie tak jak powinna .... Na tym ciu....stwie się synchra lepią itd.... teraz w lecie nie czuc tego tak bo temperatura rozrzedza, ale potem zaczną się tematy w zimie "coś mi zgrzyta" .

Z tego co zauważyłem typowe oleje przekładniowe (nie mówię o MTF bo nie miałem z nim do czynienia) są z reguły gęstsze od silnikowego 10W40 i skrzynie biegów, mosty, mechanizmy różnicowe i tym podobnej maści straszydła na takich olejach działają normalnie to dlaczego twoim zdaniem skrzynia na 10W40 nie będzie hulać. Miałeś już jakiś przykry przypadek w tej materii, czy tylko mówisz to co kuzyn kumpla twojego kumpla powiedział?.

Skoro w starszych modelach można lać 10W40 i MTF zamiennie to znaczy, że raczej mają zbliżone parametry, nie sądzisz?, fakt, że w nowszych modelach zalecany jest tylko MTF może wynika z chęci zysku, nie sądzisz, że na rynku na 100% są ścisłe zamienniki MTF?, to dlaczego Honda o nich nie wspomina?

Porównałeś gęstość MTF i 10W40 (są w ogóle dostępne parametry MTF), MTF rzeczywiście jest rzadszy?.

Ja również przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni i raczej będzie to dobry olej 10W40, chyba, że ktoś w sposób wiarygodny przekona mnie do błędu (stąd pytania powyżej). Moim zdaniem do manualnych skrzyń biegów w starszych samochodach można lać silnikowy 10W40, natomiast do automatu to już raczej MTF (tam wymagane są ściśle określone parametry oleju).

Pozdr
JA to nie wiem co on tam wlewa na tym filmiku (przypomina olej do smażenia frytek :P), ale jak kupowałem olej mtf w ASO to jest on przede wszystkim koloru czerwonego i jest normalnie gęsty jak każdy inny olej silnikowy. Aktualnie jeźdzę już ponad rok na lotosie 10w-40 i wszystko jest ok, nic nie zgrzyta tylko łożyska trochę szumią, ale to normalne chyba w ponad 15 letnim civicu...

Ps. a do skrzyń automatycznych leje się raczej olej ATF...


wiem, że już na dniach zmieniam 100% na mtf ( już mam kupiony ) , te zwykłe oleje są w ch.... gęstsze i są z dupy... skrzynia nie może na nich działac dobrze, fakt działac na bank będzie, ale nie tak jak powinna .... Na tym ciu....stwie się synchra lepią itd.... teraz w lecie nie czuc tego tak bo temperatura rozrzedza, ale potem zaczną się tematy w zimie "coś mi zgrzyta" .

Z tego co zauważyłem typowe oleje przekładniowe (nie mówię o MTF bo nie miałem z nim do czynienia) są z reguły gęstsze od silnikowego 10W40 i skrzynie biegów, mosty, mechanizmy różnicowe i tym podobnej maści straszydła na takich olejach działają normalnie to dlaczego twoim zdaniem skrzynia na 10W40 nie będzie hulać. Miałeś już jakiś przykry przypadek w tej materii, czy tylko mówisz to co kuzyn kumpla twojego kumpla powiedział?.

Skoro w starszych modelach można lać 10W40 i MTF zamiennie to znaczy, że raczej mają zbliżone parametry, nie sądzisz?, fakt, że w nowszych modelach zalecany jest tylko MTF może wynika z chęci zysku, nie sądzisz, że na rynku na 100% są ścisłe zamienniki MTF?, to dlaczego Honda o nich nie wspomina?

Porównałeś gęstość MTF i 10W40 (są w ogóle dostępne parametry MTF), MTF rzeczywiście jest rzadszy?.

Ja również przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni i raczej będzie to dobry olej 10W40, chyba, że ktoś w sposób wiarygodny przekona mnie do błędu (stąd pytania powyżej). Moim zdaniem do manualnych skrzyń biegów w starszych samochodach można lać silnikowy 10W40, natomiast do automatu to już raczej MTF (tam wymagane są ściśle określone parametry oleju).

Pozdr

Jeżeli Honda zaleca ten olej, to znaczy że jest wskazany do tych skrzyń, czy starych czy nowych i znacznie lepiej na nim działa niż na silnikowym. Jeśli jest taka opcja powinno się go lac, zrobisz co zechcesz zaoszczędzisz lub kupisz lepsze. Ja naocznie sprawdziłem i widac gołym okiem, że MTF jest znacznie rzadszy i przez to lepiej smaruje skrzynkę a przy okazji w niższych temperaturach nie zamienia się w smołę.....bo jednak w skrzynce nie panuje temperatura taka jak w silniku i olej nie jest w stanie uzyskac właściwej rzadkości zimą.

Co do lania MTF do Automatu ..... to chyba z ATF pomyliłeś ......


Ale co ten filmik pokazuje takiego ciekawego, ze warto go obejrzec?

Po tym jak widac że jest rzadki jak woda, a silnikowy gęstszy i dłużej się go wlewa.

[ Dodano: 2009-08-08, 11:50 ]
Ja jak kupiłem mtf w aso to był czerwony.
Miałem i silnikowy i mtf'a i na MTF'ie jakby ciutek lepiej ale cudow nie ma. Mam sprawna skrzynie, nic nie zgrzytało ani nie szumiało zarówno na silnikowym i MTF'ie. W zimie na silnikowym nawet w najwieksze mrozy nie miałem problemów z wbijaniem biegów. Jednak czuc, ze na mtfie jakby ciutek lzej chodzila, albo to moje subiektywne odczucia.
Sorry, że odświeżam stary temat ale nie chcę tworzyć nowego.

Mam jakiś olej w skrzyni ale nie wiem jaki, może być to mtf a może jakiś 10W40.
Muszę trochę oleju dolać, czy mogę tymczasowo dolać 10W40? Czy Mtf lub jakiś olej przekładniowy się z tym wymiesza?

Dzięki:)