ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
No to sie doczekalem zajechalem ten silniczek D15B7 tzn bardziej poprzedni wlasciciel bierze olej. I tu moje pytanko mam honde civic cope 95r i chciałbym włożyć do niej najmocniejszą jednostkę napędową czyli chyba D16z9. i teraz niewiem gdzie mogłbym kupić taki silniczek żeby sie nie wpakować wjakiś zajechany. Móże ktoś z klubu taki posiada i czy będę musiał robić cos z elektroniką jesli przełoże na ten d16z9. Prosze o odp. czy moze taki silniczek ktos posiada i czy mozna bez zmiany elektroniki włożyć coś mocniejszego. dzieki a i czy ktoś by go przełożył i ile ta zabawa bedzie mnie kosztować. pozdrow


potrzebujesz tylko ECU od tego silnika no i vtec podlaczyc

potrzebujesz tylko ECU od tego silnika no i vtec podlaczyc Nie bardzo rozumiem (autor pewnie również) Twoją wypowiedź. J Jak do wałka z d15b7 chcesz podłączyć vtec ? lol

jak zapewne niezauważyłeś autorowi tematu silnik bierze olej wiec chce zmienić silnik (na większy) a nie szuka mocy?
Czytanie ze zrozumieniem się kłania......

Aramis, Najmocniejszy w coupe był chyba d16z6. Koszt takiego silnika z kompletem do swapu to 2-3tys + robocizna. Niestety nie wiesz co kupujesz i możesz trafić na kolejny zajechany silnik.
Imo remont dołu starego d15b7 + to co miał na myślidominik_bb, czyli swap głowicy z d16z (wymiana uszczelniaczy + pare drobnych rzeczy) + jakieś drobne mody i powinieneś dobić do tej mocy co d16z6. Cenowo wyjdzie podobnie a bynajmniej masz pewność na czym jeździsz..

Chyba, że trafisz na pewne d16 to wtedy jest sens swapować :)

p.s ile Ci bierze tego oleju?
napisałem dobrze jak kolega chce włozyc cały silnik d16z9 to nie ma najmniejszego problemu !!! wkłada i po sprawie cieszy sei nowym silnikiem po włozeniu vteca wystarczy podłaczyc ECU od d16z9 w miejsce sterownika od B7 i podpiac 2 kostki od zaworu vteca wpinając do wizki w komorze silnika pod odpowiednie kabelki



dominik_bb napisał/a:
potrzebujesz tylko ECU od tego silnika no i vtec podlaczyc
Nie bardzo rozumiem (autor pewnie również) Twoją wypowiedź. J Jak do wałka z d15b7 chcesz podłączyć vtec ? lo


slave, jakbys sie troche znal na Hondach to bs wiedzial co Dominik ma na mysli.

Przy swapie z d15b7 na d16z9/z6 wystarczy tylko wsadzic silnik, podlaczyc kompa z nowego silnika i pociagnac dwa kabelki do vteca i juz silnik smiga.

Nie bardzo rozumiem (autor pewnie również) Twoją wypowiedź. J Jak do wałka z d15b7 chcesz podłączyć vtec ? lol

jak zapewne niezauważyłeś autorowi tematu silnik bierze olej wiec chce zmienić silnik (na większy) a nie szuka mocy?


SLAVE nie chodzi o zadne podlaczanie vteca do wałka b7 tylko jak kolega che wlozyc d16z9 to nie ma zadnego problemu wkłada i juz

THX Mateo przynajmniej jeden co wie o co chodzi
dominik_bb, źle Cię zrozumiałem. Ale przez pojęcie swap mam na myśli cały komplet do swapu wiec "silnik, osprzęt, skrzynię, wiązkę i komputer" a ja Cię zrozumiałem, że proponujesz same podłaczenie vteca pod d15. Wczesna pora, My bad. Sorry.
Mateo, nie unoś się - nie masz o co.
Jednak to mi czytanie ze zrozumieniem się kłania

Imo chłopcy wiecie jak to jest ze swapami. Nie wiem czy rozwiązanie proponowane przezemnie (czyli remont d15b7 + mini me) nie byłby pewniejszym wyjściem.
Ciekawy temat na dyskusję.
Spokój mi tu geye

opcja 1 -wyremontowac b7- koszta jakis 1100zł z czesciami
opcja 2- wsadzic ten inny....ale niewiadomo w jakim stanie kupisz?
Zrobiłbym remont pewniejsza sprawa :)
A powiedzcie mi czy ktos z forum jest mechanikiem bo taki remoncik i odrazu ta głowice i wałeczki sportowe bym sobie dał. a i czy ma ktos na zbyciu taką głowice i takie wałki i w jakich cenach. pozdrow
wyzej radząci Ci dominik_bb jest mechanikiem
Dominik_BB i Sajmon1100 to ogarna mysle ale musialbys z nimi pogadac czy czas maja.

i wałeczki sportowe bym sobie dał

Kompletnie nie oplacalne. Taniej i lepiej bedzie kupic głowice d16z6.
Z tego co sie orientuje to przy zmianie na głowice z d16z6 to cos trzeba robic przy elektryce


i wałeczki sportowe bym sobie dał

Kompletnie nie oplacalne. Taniej i lepiej bedzie kupic głowice d16z6.
wg mnie oplacalne-walek kupisz za 850 zł i masz taki moment i moc jak w d16z6 i odpada ci zmiana kompa ,aparatu...a komp i aparat to drugie tyle sie robi ....no i odpada zmiana glowicy....
Roboty jest niewiele a Sajmon to ogarnie wiec nie widze problemu :)

Dominik_BB i Sajmon1100 to ogarna mysle ale musialbys z nimi pogadac czy czas maja.
moge sie podjąc tego.....
a nie lepiej głowica i wałek i wtedy masz jeszcze wiecej konikow hehehe ale to tez 2 razy wieksze koszta :)

wg mnie oplacalne-walek kupisz za 850 zł
Gdzie i jaki wałek za taka kase, bo cos tanio:)
Grabowski :P
więc nastepne pytanko jak dlugo pojezdze po remoncie i po włożeniu wałka. czy to opłacalne a noge mam ciężką :)