ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Mam pytanie do Was. Ostatnio zauważyłem, że włacza się wentylator (co jak najbardziej mnie cieszy ze działa)ale jak spojrzałem na wskaźnik temperatury to wskazówka była prawie na połowie. I stąd moje pytanie. Czy wskaźnik dobrze pokazuje temp. silnika, czy go szlak trafił.

Jak wskazują wam wskaźniki i przy jakim położeniu wskazówki orientacyjnie załączają się wasze wentylatorki?? Powiem, że nie przeszło u mnie nigdy powyżej połowy.
Jak to sprawdzić czy działa poprawnie??


hejka!

u mnie też nigdy nie przeszło ponad płowe :) i wentylator też sie włącza przed połową i z tego co mi wiadomo to większość tu osób tak ma :)

zresztą był niedawno temat o podobnej tematyce :)

pozdrawiam
Tak ma być dobry objaw
Ale nie wydaje Ci się, że to dziwne że wskaźnik nie dochodzi powyżej połowy. Ja się już zastanawiam czy on aby nie jest zepsuty. Jeździłem wieloma samochodami już i tam wskazówki chodziły po całej skali, a wentylator włączał się tak przy dopiero około 80 stopniach.

Mówsz, żeby się tym bardzo nie przejmować.


Tak kumpel ma 1,3 nie ma obrotomierza ale też tak do połowy dochodzi Hondy tak mają przynajmiej V gen bo w innych niejeździłem
ja też tak mam- nie przechodzi połowy; zamontuj sobie dodatjowy :)
No to mnie uspokoiliście troszkę. nie bede się tak tym już martwił.

A co do tego dodatkowego wskaźniczka to nie wpadłem na to. Dzięi za pomysł Viola :)
Odpowiadajac na twoje watpliwosci powiem tak:
to ze wskaznik temp. dochodzi do polowy to nie dziwne honda tak ma i nie nalezy sie tym martwic, tak jak wskaznik paliwa tez nie schodzi do zera po wylaczeniu, poprostu honda tak ma, nastepnie szybsze spadanie strzalki z paliwem jak juz przejdzie ponizej polowy, honda tez tak ma i juz. :) pozdrawiam aha zapomnialbym, pomysl z zamontowaniem dodatkowego wskaznika temp wydaje mi sie jakos mierny bo i po co jak fabryczny dziala.

Ale nie wydaje Ci się, że to dziwne że wskaźnik nie dochodzi powyżej połowy.

a jeździłeś może skodą ;> tak wskaźnik jest wyskalowany do 120' i z reguły nie przekracza 70' :) wiec ledwo co sie podnosi :) niektóre auta po prostu tak mają :)

pozdrawiam

a jeździłeś może skodą ;> tak wskaźnik jest wyskalowany do 120'

Tak jeżdźę Skodą Octavią i masz racię tam jest przeskalowany licznik nawet do 130. Racje podnosi się do 70/80 stopni.
Ale kurcze skala robi swoje, a w Civicku nie ma przeskalowanego licznika. Dlatego się zastanawiałem jaką temp. osiąga w połowie.
wszystko jest ok , wskaznik jezeli wszystko jest ok nigdy nie przekroczy ci polowy. Wentylator tez dziala inaczej niz w innych autach. Tutaj wlacza sie w mniej wiecej polowie wskaznika i to na bardzo krotki okres czasu wiec ciezko czasem nawet zauwazyc czy dziala czy nie. W kazdym badz razie jak to juz napisali poprzednicy wszystko jest w jak najwiekszym pozadku.
podobno ta 1/3 oznacza około 80C i to jest normalna robocza temperatura, a przy 74C (najczęściej bo są tez termostaty 78C i 82C) termostat zamyka krótki i otwiera długi obieg :P
Ruszę temat bo coś ostatnio mnie poruszyło :luka:

Czy po jeździe, po wyjęciu kluczyka wskaźnik temperatury powinien spadać na dół ? Zauważyłem, że u mnie czasami pozostaje w pozycji optymalnej temperatury. W czasie jazdy oczywiście trzyma odpowiednią wartość na skali.

Jakiś miesiąc temu miałem robiona uszczelkę i termostat mam nowy.

Czy to oznacza, że po prostu silnik jest gorący ? Zauważyłem też , że ostatnio jakby mocniej nagrzewa się silnik i elementy w komorze silnika. Mam podejrzenie, że może chłodnica jest zapowietrzona lub zatkana i nie ma obiegu i dlatego silnik się grzeje :wstyd:
a moj problem polega na Tym że moja hania d13b2 nie jeździła przez ok 2 miechy ale regularnie ją przepalałem! teraz gdy już smigam regularnie po ok 5 10 km w mieście załącza sie wentylator chociaż wskazowka jest pod połową :/ wczesniej tego nie było ...
jurasjo, czesc ja mam to samo , po skonczonej jezdzie wskaznik zostaje u góry , gdy wchodze podownie do auta ( gdy silnik juz jet zimny ) wskazowka opada :)