Rychtal ObwĂłd VI

Mam następujący problem wskaźnik temperatury w pewnym momencie wychyla się na ful , żeby po chwili spaść do normalnego poziomu czyli do połowy skali.
W momencie kiedy był wychylony na ful zatrzymałem auto i popatrzyłem pod maskę wentylator nie pracował nie było słychać żadnych odgłosów gotującej się wody.
Więc kontynuowałem jazdę wskaźnik był znowu na połowie skali.
Już kilka razy zrobił mi taki zwód, nie wiem gdzie szukać przyczyny?
Proszę o rady.
Pozdrawiam!
na poczatek termostat lepiej tego nie bagatelizuj w moim przypadku wymiana termostatu juz nie pomogla myslem ze to pompa wody ale tez byla ok po prostu pare razy zostal przegrzany silnik i szlag trafil uszczelke pod glowica pozdr
termostat spradz, tez tak miałem, wymiana załatwiła sprawę, ale lepiej tego nie bagatelizowac jak kolega wyżej napisał
ja z tą samą radą pospieszę. Niestety w moim przypadku się nie pospieszyłem i poszła uszczelka w pi...guły :) A ile przy tym wszystkim płynu do chłodnicy wlałem
Lub niski poziom płynu w układzie chłodzenia ( concerto ma inny niż normalne hondzie jest zapożyczony z rover)
miałem faktycznie trochę mało płynu, dzisiaj dolałem jakieś 0,75l i zobaczę czy problem zniknie.
Licz sie z tym ze mozesz miec walnieta uszczelke pod glowica wentylator sie nie wlacza czasem jak uklad sie zapowietrzy przez spaliny przerabialem juz to 1000 razy
Dziwna sprawa ,wczoraj dolałem płynu ,a dzisiaj mam pusto w zbiorniku wyrównawczym, a wycieku płynu nie zauważyłem, może faktycznie uszczelka pod głowicą poszła.
Można to próbować uszczelnić jakimiś środkami dodawanymi do układu chłodzenia?
Proszę o radę.
pozdrowienia!
yyyy uszczelnic?? ja o takim czyms nigdy nie slyszalem zeby mozna bylo uszczelnic walnieta uszczelke pod glowica
Można to próbować uszczelnić jakimiś środkami dodawanymi do układu chłodzenia?
ja o takim czyms nigdy nie slyszalem zeby mozna bylo uszczelnic walnieta uszczelke pod glowica
A można można ale to tylko na jakiś czas. Osobiście znam przypadek uszczelnienia pękniętej głowicy takim preparacikiem.
No ale potem to już jazda z duszą na ramieniu i nigdy nie wiesz kiedy staniesz.
A samo uszczelnienie przy walniętej uszczelce pod głowicą przerabiałem u znajomego w hondawce parę razy.
A moje zdanie jest takie pojeździsz jakiś czas a i tak bedziesz musiał to zrobić.
Preparat ten to proszek z zawartością żywić i srebra (z reguły) który będzie ci się walał po układzie chłodzącym i całości go się prędko nie pozbędziesz.
Jednak jest wyciek z układu , auto stało na trawie i nie zauważyłem wycieku , bliższe oględziny węża gumowego; i okazało się że opaska docikowa nie trzyma i płyn ze zbiorniczka wyrównawczego wycieka.
mam pytanie czy takie objawy, skoków wskaźnika temperatury, morze dawać zapowietrzony układ i jak odpowietrzyć układ chłodzenia.
zalej plyn ogrzewanie na maxa i jazda az sie wentylator wlaczy
sam sie odpowietrzy bez problemów ja stawiam ze poszła ci uszczelka pod glowicą