Rychtal ObwĂłd VI

i temperatura ani nie drgnęła
do tego obroty trzyma rzędu 1.3~1.5 tyś
czyli tak jakby miał ssanie cały czas
czy poszedł termostat i puszcza wszystko na duży obieg cały czas?
jak go pomierzyć? jaką rezystancje powinien mieć sprawny
civic 1.5 vtec 3d
Nie mierz, od razu wymieniaj.
na 99% termostat
jak chcesz sprawdzic czy dziala, to wymontuj i wrzuc go do goracej (prawie wrzatku) wody i zobaczysz czy sie otworzy czy nie. Ja nie sprawdzalem tylko kupilem odrazu nowy (ok 50zł) i teraz jest okej :) temperaturka idealna
czyli powinien jakąś temp, złapać na trasie 50km mimo mrozu?
wymien termostat a zobaczysz ze stary caly czas otwarty
u mnie bylo dokladnie tak samo po wymianie wszystko bangla
maly koszt i wymiana jakies 20 min. tylko pamietaj o plynie ( zimowym )
stary ci ucieknie ( chyba ze go spuscisz )
No przy trasie 50 km powinien a nawet musi osiagnać normalna temperaturę pracy
mróz nie jest jakis syberyjski tak że optymalną temperaturę przy sprawnym termostacie silnik osiąga po kilku kilometrach.
Mi temperature standardową osiagał po dość szybko, teraz na mrozie się to nieco wydłużyło ale jest dobrze, tak sądze, ale przy okazji termostatów mam pytanie o jego prawidłowe działanie:
Czy wam wskazówka z temperatury w zależności od jazdy podnosi sie i opada? czy zawsze jest na tej temperaturze optymalnej?
Bo mnie się wskazówka podniesie do tlu ile powinna a potem tak już zostaje i bez znaczenia czy stoje w korku czy highwayem lece. Ale działa w góre bo ostatnio mi troche wody wywaliło i się podniosła w górę, na szczeście zauważyłem.
Lisek masz najnormalniejsze objawy i wszystko OK ,to opisujesz to standard przy sprawnym układzie chłodzenia
no Wolf ale też się otarłem o takie informacje ze wskazówka powinna się ruszac w trakcie jazdy w zależności od tego jak jedzie. Że widać że się dogrzewa a potem wskazówka spada jak się włacza wentylator itd itp
U mnie tez stoi jak skala. Obojetnie jak jezdze podnosi sie do odpowiedniej temperatury i tyle. Nawet jak ogrzewanie na full wlacze to nie drgnie w dol.
Ma sie utrzymywac w jednej pozycji na niecalej polowie skali.
U mnie ciagle w granicach 70 stopni w trasie a w miescie dochodzi do 90 stopni
U mnie w czasie jazdy w trasie nie podnosi się do swojej normalnej pozycji dopiero jak stoję to osiąga swoją temp, czy będzie to wina termostatu, jeśli tak gdzie kupię OEMa w dobrej cenie, chyba że ma ktoś namiar na dobry zamiennik.
heh ciekawe wnioski
po kilku kilometrach ostrzejszej jazdy wskazówka powedrowała do połowy skali a potem gdy zwollniłem, spadła na zero!!! co o tym mysleć
mam nowy płyn
Czy ktoś może polecić jakiś termostat np. z allegro z którym nie ma problemu?
Ja kupowalem japonca z firmy TAMA, nie dostaniesz go na allegro. Ale duzo sklepow go posiada, np Japan Cars
Ja kupowalem japonca z firmy TAMA, nie dostaniesz go na allegro. Ale duzo sklepow go posiada, np Japan Cars
Ile dałeś za ten termostat?
Przy termostacie naprawdę nie ma różnicy czy japoniec czy nie.Ja kupowałem do aerodecka byle jaki dałem 30zł ze zniżkami.
Kurcze, słyszałem opinie że niektóre nowe zamienniki to straszna lipa.
A tam każdy zamiennik będzie chodził jakiś czas.Naprawdę neima reguły.Kiedyś znajomy kupił w ASO i po roku był do wymiany
Ile dałeś za ten termostat?
55zł chyba, byl z uszczelka
okolo 150 OEM
ja dałem 22 zł za Nipparts a słyszałem że takie same wkładają jako OEM :P
Ja bylem w Kopex i chcieli 120zl bez wymiany.Kupilem w JC za 36 zl+50zl za wymiane i jest ok.