ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam!

Podczas wymiany osłony przegubu okazało się, że mam do wymiany sworzeń górny przedniego wahacza. Poźniej mechanik stwierdził, że musze jeszcze wymienić przedni górny wahacz, bo wyrąbany sworzeń wyrobił gniazdo w wahaczu, czy możliwa jest taka sytuacja? Czy może wymienić tylko sam sworzeń? Czy możliwe jest, że nie można dostać się do osłony przegubu mając do czynienia z taką sytuacją jak opisałem wyżej czyli zużytym wahaczem i sworzniem wahacza? Co o tym myślicie? Dzięki.

PS. Opisaną wyżej sytację przedstawił mi mechanik.


Wymiań sworzeń , nie zepsuł się przy wymianie chyba , zużył się na drogach.

Czy możliwe jest, że nie można dostać się do osłony przegubu mając do czynienia z taką sytuacją jak opisałem

Nietrzeba demontowc wachacza gornego by wymienic osłonę, demontujesz tylko koncówkę draszka kierowniczego, dolny sworzen i srubę centralna piasty.
Mechanik twierdzi, że sworzeń był słabo przykręcony (nie jestem zawodowym mechanikiem :) ). Jeżeli kupie cały wahacz to sworznia osobno nie bedę musiał już kupować? Ile może kosztować wymiana takiego wahacza?
A tak wogóle to mechanikm mi powiedział że mam wyrobione gniazdo w wahaczu przednim domyslam się, że chodziło mu o wahacz przedni górny, chyba, że sie mylę.


Wymiana całego wachacza w Profes motor kosztuje 60 zł a wachaccz w granicach 200-220 zł

No oczywiscie musisz poszukac warsztatu gdzies w swoich okolicach
Sworzeń wahacza 120 wymiana 60 u nas ASO A jeżeli faktycznie gniazdo w wahaczu jest wyrobione to wahacz firmy 555 kosztuje 212 zł