ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam wszystkich mam problem ...
zaobserwowałem ze auto mi sie straszliwie i okrutnie grzeje przy najkrótszych trasach dlatego postatnowiłem sie dowiedziec czemu tak sie dzieje wiec zostawiłem właczony silnik otworzyłem maske i zobaczyłem ze nie kreci sie wiatrak od chłodnicy (w silniku D13B2 nie wiem czy jest to jakies znaczenie jaki silnik) chciałem sie dowiedizc czy to normalne i jak nie to gdize mozna sobie cóś takiego kupic i za ile oczywiscie bo z kasa bardzo ciezko ... po ostatnim mandacie :/


Hmmm, a moze to tylko bezpiecznik?
Styki posprawdzaj. Jak cos to podepnij go na sztywno i zobaczysz czy kreci wogole. Pozdro
ja bym stawial na czujnik temp przy silniku - mam to samo, na szczescie mi sie nie grzeje, koszt w aso juz zapomnialem ale kojarze ze kosmiczny


Szukasz czujnika temperatury (możliwe że gdzieś w okolicach termostatu), ściągasz z niego wtyczkę i kawałkiem drutu robisz w niej zwarcie, w tym momencie powinien załączyć się wentylator. Wcześniej sprawdź sobie jeszcze bezpiecznik.
Lub jak wolisz możesz tak jak mówią przedmówcy (na sztywno) lub zapodaj na wentylator 12V z prostownika.
Jeśli dalej wentylator nie ruszy, to możesz go jeszcze rozkopać i zerknąć czy przypadkiem mu się szczotki nie powiesiły lub czy się nie zasyfił. (a to też już przerabiałem)
wiec tak ... sprawdziłem wiatrak chodzi normalnie jak sie podepnie do niego prad 12V ... stad moje pytanie (bo nie jestem przekonany zeby to czujnik temperatury był bo wskaźnik temperatury silnika działa normalnie) co to moze byc bo nie ukrywam ze troche mnie to denerwuje i martwi bo nie chciałbym jeździc z czajnikiem pod maska a na razie tak jest :sad:

aha jeszcze jedno bezpieczniki sa wpozadku bo sprawdzałem
Do wskaźnika temperatu pewnie masz drugi czujnik (liniowy i precyzyjniejszy), a do włączania wiatraka normalny dwupozycyjny włącz/wyłącz.
I teraz jest już pewniejsze że to właśnie on poleciał.
Skoro silnik Ci sie grzeje a czujniki masz OK to wg mnie pozostaje tylko termostat. Może być, że padl w pozycji "zamkniety" i dlatego silnik sie grzeje na krótkich trasach. Sprawdz czy chłodnica sie rozgrzewa ( albo przynajmniej jej górny szlauf ) bo jesli nie to znaczy, że padł termostat.
a masz plyn w chlodnicy? bo mi sie nie wlaczal jak nie mialem plynu...
Zreszta i tak musze codziennie dolewac, bo mam gdzies jakis wyciek :(
Tomi to jak masz wyciek i nie masz kasy w portwelu na podjazd do mechanika to jedz do motoryzacyjnego i kup uszczelniacz do chlodnic. Raz mialem taka sytuacje ze kajs uciekal. Zalalem i potem byl spokoj przez kilka miesiecy. Co dalej to nie wiem bo sprzedalem :)
wlewany płyn był 2 tygodnie temu
DreeD, nio dzieki :) chociaz chyba w tym tygodniu sie przejade do mechanika, bo chyba bedzie przyplyw gotowki

sprawdziłem jest 2mm ponizej maximum
nie ubyło
W puszcze bezpieczników w komorze silnika jest bezpiecznik od wentylatora one czesto sie palą sprawdz to
wszystko sprawdzone i inne mozliwosci wykluczone to moze byc tylko czujnik temperatury i dzisaiaj jade odebrac czesc (od Rafaela i jestem mu bardzo wdzieczny za to że mi ten czujnik załatwił) a jak odbiore to sobie zamontuje i powinno byc dobrze
Pozdrowienia
Fajver
PS dam jeszcze znac czy pomogło :)
i pewnie wyjdzie na moim
chlopy odswiezam - czy mozliwe ze wentylator sie nie wlancza a mimo to nigdy mi sie silnik nie zgrzal nawet powyzej polowy? Stalem juz 2 razy w korku raz pod KRAKOWEM raz pod TARNOWEM po ok 40min jazda z predkoscia do 20km/h takze wtedy mogloby sie cos zagrzac ale nic sie nie grzalo. Autem zrobilem juz ponad 30tys km w rok nigdy nie slyszalem went? czy jest on taki cichy czy po prostu nie chodzi?
Nie chce stac 10min pod blokiem i na darmo palic benzyne. Najpierw sprawdzic bezpieczniki (ale ktore?) potem ewentulanie podpiac wiatrak do prostownika (ale jak?) no i co ewentualnie jeszcze sprawdzic. Plynu mam dosyc i w chlodnicy i w wyrownawczym, chlodnica jest szczelna i wezyki tez.
wentylator mozesz usłyszeć jak stoisz przed maska przy włączonym silniku, ale jak siedzisz w środku to trzeba wiedzieć w jaki dzwięk się wsłuchiwać.