Rychtal ObwĂłd VI
Witam
Wlasnie skonczylem naprawe zaciskow w Hance. Wymienione wszytskie gumki, uszczelki, tloczek nasmarowany, ogolnie cacy.

Jest jednak problem, reczny lapie super na podjazdach, jednak przy malych predkosciach zupelnie blokuje tylko jedno kolo, drugie jedynie "hamuje" - wyglada jakby z jednej strony sila recznego byla mniejsza. Wydaje mi sie tez ze to kolo gdzie reczny "nie lapie w 100%" nagrzewa sie przy hamowaniu bardziej.

Czy jest opcja ze np, tylne tloczki sa zbytnio/za malo wkrecone? czy przy samym zacisku jest tez jakas regulacja linki z recznego?? (ta przy samej dzwigni jest wyregulowana ok). A moze po prostu to ma sie wszystko "ulozyc" i za jakis czas bedzie cacy?

pozdrawiam


sprobuj reczenie rozkrecic regulator tak aby 2 koła miał jednakowy luz pomiedzy klockiem a tarcz±

sprobuj reczenie rozkrecic regulator tak aby 2 koła miał jednakowy luz pomiedzy klockiem a tarcz±

o jakim regulatorze mowisz??
Wydaje mi sie, ze chodzi mu o ta reczna regulacje przy zacisku z tylu. Reczna znaczy chyba na klucz 12 z tego co pamietam :)


kolego powiedz mi gdzie naprawiałe¶ zaciski bo ja nie mam ani ręcznego ani nożnego hamulca w tylnych kołach pomocy bo nowe zamienniki kosztuj± 900 pln od sztuki

kolego powiedz mi gdzie naprawiałe¶ zaciski bo ja nie mam ani ręcznego ani nożnego hamulca w tylnych kołach pomocy bo nowe zamienniki kosztuj± 900 pln od sztuki

wszystko sam robilem generalnie jak nie masz 2 lewych rak to sobie poradzisz, klucz 12,14,17 (przynajmniej w ceerce), WD40,smar miedziany,silikonowy, reperaturki i dzien pracy. Koszt to jakies 60zl (z czego 55 to reperaturki). Po tym zabiegu hamulce jak zyleta.
Z tym ze ja klocki i tarcze tez wymienialem.

a co do mojego wczesniejszego problemu to moze sie komus przydac wyjasnienie - regulacja jest sam tloczek; trzeba go dokrecic/odkrecic o 90 stopni i hula jak ta lala
mam wymienione i tarcze i klocki z tym ze accordzie to mówisz że wystarcz± nowe repeturki i bedzie ok
no tam raczej nie ma innej mozliwosci (jezeli przewody i linka z recznego sa ok) - tarczowe tylne hamulce maja to do siebie ze czesto sie zapikaja.... ale tak jak juz pisalem, dasz rade
czaplon, sorki jak by to bylo offtopowe, ale mam pytanko.

jesli mam zestaw naprawczy do hamulcow na przod do ceerki, to musze miec plyn hamulcowy i bawic sie w odpowietrzanie? Bo na recznym nie musiales, ale niewiem czy plyn idzie tylko na przod czy tez tyl.

czaplon, sorki jak by to bylo offtopowe, ale mam pytanko.

jesli mam zestaw naprawczy do hamulcow na przod do ceerki, to musze miec plyn hamulcowy i bawic sie w odpowietrzanie? Bo na recznym nie musiales, ale niewiem czy plyn idzie tylko na przod czy tez tyl.


plyn musisz miec bo w przypadku naprawy zaciskow zawsze musisz odpowietrzac - z tylu mechanizm recznego jest w tloczku; nie ma opcji zeby zalozyc reperaturki bez odpowietrzana, nie wazne czy to tyl czy przod.
Ale odpowietrzanie to nic trudnego, przezroczysta rurka, nowy plyn i kilka minut "deptania pedala" musisz miec tylko kogos do pomocy
czaplon... a wiesz moze gdzie kupic reperaturki do Prelki III gen 12V ??
no ja tez mialem problemy z repertaurkami do ceerki, ale udalo mi sie tutaj kupic
http://moto.sklep.pl/
nie tak drogo, no i najwazniejsze, sa
do Pralki III gen nie maja tylko reperaturki pompy hamulcowej
to sprobuj jechac do ABAK-u ja tam kupowalem na przod;
Katowice, ul.Warzywna;
http://www.abak-moto.pl/

te wszystkie reperaturki najczesciej sa z firmy FRENKIT jakby co