Rychtal ObwĂłd VI
Witam

Mam pytanie, kupiłem Honde Civic Coupe w której siedzi silnik d16a6 na pocz±tku siedział tak jaki¶ 1.5. Silnik ma przejechane od remontu 400 km. Zmieniane były pier¶cienie, uszczelniacze, planowana głowica i remontowane zawory. I tu pada moje pytanie. Podczas pracy silnika słychać jaki¶ stukot. Z tego co mi mówili mechanicy to zawory s± do wyregulowania. Tylko nie wiem czy regulować zawory teraz jak silnik jest jeszcze na dotarciu czy po dotarciu silnika, jak bedzie lepiej. I jakie maj± być te luzy zaworowe.

I jeszcze jedno pytanie jezeli w tej hondzie siedzial wczesniej silnik 1.5 a teraz mam 1.6 to czyt musze zmienic cos jeszcze typu(pome paliwa na mocniejsza czy inny filtry paliwa(bo ten kupiłem do 1.5 bo tylko taki pasował do zamocowania bez przeróbek). Z filtrem powietrza zrobiłem tak ze kupiłem filtr stożkowy.

Prosze o pomoc


Zawory jak stukaja to mozesz wyregulowac, albo nawet powinienes. Tylko dziwi mnie czemu, skoro silnik byl remontowany to chyba przy skladaniu tego wszystkiego byly regulowane...wiec watpie, zeby to zawory klekotały.

Ale warto sprubowac:
Luz zaworów [ silnik zimny ]:

- zawory dolotowe 0,18 do 0,22 mm

- zawory wylotowe 0,23 do 0,28 mm

Tylko oszczedzaj jeszcze silnik jakies 1,5k kilometrow, jak jest po remoncie swiezo.

Pozatym nic nie musisz zmieniac.
A wiec sprawa wyglada tak. Jak kupilem to w nim byl zalozony gaz. instalacje wyciagnołem i jezdze na benzynie. Tamten własciciel tej hondy wyprzedził zapłon(ponić do gazu jest lebsze). Jak wyciagnołem instalacje to powizej 3 tys obr było słychać zawory. Mechanik zmienił mi ustawienie zapłonu to w czasie jazdy stukat znikł. teraz zostal tylko w czasie postaju. Cy możecie mi powiedziec jak on ma mi ustawić zapłon zeby było optymalnie. Czy bedzie jaka¶ rożnica jak on mi teraz wyreguluje zawory a nie bedzie ruszać zapłonu czy odrazu niech się pobawi tym i tym. Czy zapłon tez się reguluje pod zawory(chodzi mi tylko oto zeby ten silnik jezdził pełna moc±)
Zapłon ustwia sie nie na oko tylko na lampe, powinno być 16 ± 2 stopnie przed GMP.
Zawory jak i zaplon powinny byc wyregulowane prawidlowo i tyle. Daj do mechanika niech ustawi jak ma byc. Z zapłonem nie ma zartów jesli byl zle ustawiony (mowiles do gazu na plus) to moglo wystapic spalanie stukowe a to juz mało kolorowo.


Jak znam życie to panewki w HONDZIE nie szlifuje się wałów !!
raf25kce,jak nie szlifuje??????jak ci obruci panewke to muszisz szlifnac,a jak jest gdy np chce wymienic panewki i sa jeszcze ok a chce zalozyc nowe musze robic szlif?????????