Rychtal ObwĂłd VI

mam 2 problemy i prosze o pomoc w ich rozwiazaniu.
po pierwsze:Przy wlaczonej instalacji lpg na luzie autko schodzi na coraz nizsze obroty az wkoncu gasnie. Tak wiec prawie na kazdych swiatlach musze odpalac od nowa. Co to moze byc? Dodam ze ma gaznik.
po drugie: Na benzynie przy obrotach ok.2000-3000 przestaje ciagnac przez dluzsza chwile az wejdzie na wyzsze obroty i jest ok. Czytalem o podobnym problemie na forum ale tam autko bylo na wtrysku a u mnie jest gaznik (wystarczy uzdatniacz do paliwa?). Jesli chodzi o regulacje to bylem juz u wszystkich znajomych mechanikow i nikt nie chce mi gaznika wyregulowac bo jest z instalacja gazowa a w chorzowie na kruszcowej to nawet mi koles powiedzial ze najlepiej zrobie jak gaz odlacze bo to tego ukladu gaznika sie nie stosuje gazu!!
Pomozcie mi jak mozecie bo autko kupilem miesac temu i troche mnie przerazaja te awarie. Dodam ze zmienilem filtr powietrza.
Z tego co czytalem to uzywanie gazu w tych silnikach jest wyjatkowo klopotliwe i duzo ludi ma podobne objawy jak ty, niektorzy musieli regulowac instalacje gazowoa nawet co miesiac.
To jest poprostu dosyc wyjatkowy uklad bo jest gaznik i komputer, a najczesciej ludzie w tych autach montuja instalacje 1 generacji do gaznikow bez komputera.
Witam, Może pomoge troszke :grin: Jeśli chodzi o to że autko nie ciągnie za bardzo na paliwie to norma masz na gaźniku a właścieie tam gdzie masz filtr powietrza zwężkę która dławi silnik a dokładniej za mało daje powietrza do silnika i autko na paliwie dusi sie powiem tylko tyle ze jak odebrałem auto od gazownika to sam się wystraszyłem ale powiedział ze tak musi zostać chyba ze zamontuje mi ściąganą zwężkę ale z drugiej strony po co jak przerabiałem na gaz to chyba po to żeby chodził na gazie :) więc tym się nie martw. Druga kwestia obrotów - tu są klacki nie wiem jaką masz instalacje jak długo i czy masz zewnętrzny komputer czy nie, musisz to napisać. U mnie sterowanie instalacją odbywa sie komputerem z afta odpowiednio przeprogramowany i z tego co się dowiedziałem to cały dzień dłubali u mnie z saniem i obrotami bo podobno ciężko jest to ustawić czasem ładują zewnętrzny komputer ale z tego co się dowiedziałem to po czasie pada snonda lambda a auto własciwie chodzi na sztywno jak przy gazie 1 generacji nie wiem może sie myle niech ktoś mnie poprawi ale tak mnie poinformowali. Więc z tego co widze gaznik mozesz mieć dobry tylko ci zrąbali coś z kompem mi zgasł tylko 2 razy na wolnych ale to podczas szleństw wyciagając na trójce 8 tyś obr a potem luz i autko schodziło aż zgasło licze ze to jest wina gazu i sondy poprostu za wolno przetwarza informacje i dlatego gaśnie ale dobry gazownik powinien to zrobić. Ja zakładałem gaz w skrzyszowie i uważam że znają sie na rzeczy jak chcesz to moge dać ich namiary. Acha jeszcze jedno gaznika raczej sie nie reguluje za bardzo bo tam robią wszystko podcisnienia czyli te wężyki co idą do gaznika :) jak co to pisz postaram sie pomoc.
Dzieki wielkie za informacje. Autko kupilem juz z instalacja gazowa i z tego co widze to jest to instalacja I generacji bez komputera zewnetrznego(nie bardzo sie znam ale tak mi sie wydaje-sprawdze to dokladniej i dam znac jakby bylo inaczej). Bylbym wdzieczny jakbys dal mi namiary do tego gazownika moze on cos poradzi. A na razie bede jezdzil dalej i cieszyl sie z jazdy. :smile:
maly_83, mam dokladnie to samo...
Silnik tez mam identyczny jak Ty i instalacje 1 generacji... Ale musi sie dac to jakos zrobic bo przez rok mialem ok, a od jakiegos tygodnia sie zwalilo... i nie potrafie z tym nic zrobic :(
Mam jeszcze cos takiego, ze obroty sa bardzo duzo... albo bardzo male, ze az gasnie... Nie chodzi mi o to ze plywaja, ale zmieniaja sie tak co kilka minut podczas jazdy :(
ludzie D13b2 nie pali dużo po co wam gaz?? ja miałem jedynie kłopot ze zbyt wysokimi obrotami i załatwiłem go za 40zł. GAZ jest dobry w zapalniczkach i kuchenkach gazowych!!
Ok ... moze i ja coś pomogę, swego czasu miałem identyczne problemy. ... no moze nie identyczne ale nazwałbym je podobnymi:
Pierwsza sprawa to brak ciągu na benzynie. Sprawdź czy w dolocie nie masz wcisniętego czegoś co jeszcze zwęża doplyw powietrza, czy przelot jest czysty i niczym nie zakłucony, ktoś mógł coś wymyśleć aby mu auto jeździło na gazie, ja kupiłem Hanie to byłem zachywcony jej osiągami (pierwszy mój samochód) do czasu aż mnie kumpel D15B2 nie przewiózł i okazało sie ze zbiera sie tak samo jak moja a nie powinna. Okazało się ze w dolocie była wcisnięta gąbka z łazienki aby wolniej silnik ssał powietrze. Też mam instalacje pierwszej generacji i tak to wlasnie wyglądalo. Po wyciągnięciu gąbki auto zaczęlo latać na brynce a na gazie dostało zmulenia że strach jeździć. Przy lekkim gazie zbierało sie duzo gorzej niż d13b2 a przy mocniejszym gazie zwalniało ... komedia.. Moja zwężka (jej średnica) byla na tyle duża że sama nie wystarczała stąd była ta gąbka. Jako że zależało mi na osiągach to stwierdziłem ze patent z gąbką sobie odpuszcze a powalcze z gazem ... tak po krótce przedstawia sie historia zakupu blosa który rozwiązał moje problemy, auto na benzynie zbiera sie dobrze, nie ma słabych zakresów, na gazie o jakieś 1.5 sekundy gorzej, ale to najprostrza instalacja gazowa więc nie oczekuj rewelacji..
Co do gaśnięcia ... mam podobny problem tyle że u mnie nie jest on aż tak mocno nasilony aby auto gasło, chociaz jak instalowałem blosa to przy analizie spalin wyszedł bardzo nieciekawy bieg jałowy, co przejawiało sie w skaczących obrotach i "lekkim strzelaniu z rury". Podobno winowajcą są (nie wiem czy dobrze zacytuję) uszczelniacze olejowe, które podobno są dość male, w Hondach tak to wygląda - trzeba sie liczyć z ich wymianą. Ja czekam na nowy rok i z wymianą rozrządu od razu robię to. Na blosie też nie gaśnie przy wcisnieciu sprzęgla dluższym w czasie jazdy ...
Na 80% przyczyne gaśnięcia widziałbym w jednym z powyższych problemów.
[ Dodano: 2006-12-21, 19:48 ]
Standard jak zachamuje szybko i nagle to mi też zgaśnie albo jak skręce nagle ostro np na ręcznym :P
wczoraj troche pogrzebalem przy tym lpg i mam pewien pomysl, ale musze go jeszcze przetestowac... W kazdym razie juz jest lepiej... i obroty sie troche ustabilizowaly... Jeszcze tylko bede musial wyregulowac gaz i zobaczymy co bedzie...
Tu masz amiary a gościa Klaptuch Krystian ul. Powstaców Sl.2 44-348 Skrzyszów tel: 693 931 321 -- zadzwo i zobaczysz co ci powią. A tak w ogóle D13B2 wcale tak mało nie pali a gaz założyłem ze względów ekonomicznych i szkoda że tak późno bo jakbym to zrobił przed wakacjami to już by mi sie zwrócił wiec zależy kto ile jeździ jakbym mało jeździł to bym nie przerabiał. A tak na marginesie podobno instalacje gazowe do aut od przyszłego roku mają być droższe średio 200-400 zł zależie od istalacji.
też tam zakladalem wszystkie autka ktore mam to GAZ pochodzi od Krystiana Klapucha konkretny gosć. Jednak z Opowiadan proponuje blosa , zakladam zaraz po przyjezdzie ze sylwka
Problem ze skaczacymi i nierownymi obrotami mam juz chyba z glowy... Chodzi rowno i ladnie... Tyle, ze jak przycisne tak konkretnie, i wcisne sprzeglo to czasem zgasnie :( Czemu tak sie dzieje? Bo do tego jeszcze nie doszedlem...
kazik_, co to jest ten blos??
Tomi poszukaj na forum. Milion razy bylo, szczegolnie ostatnio.
Chyba zostaje gazownik bo probowalem juz wszystkiego, z tym ze tez jakos watpie w tych gazownikow :?
Standard jak zachamuje szybko i nagle to mi też zgaśnie albo jak skręce nagle ostro np na ręcznym w toyocie coroli jak się tak dzieje to zmieniają miejsce zasysania powietrza do filtra powietrza, lub obracają mikser (mieszalnik).
uspokoilo sie z tym gasnieciem przynajmnie na razie... moze parownik sie dotarl...