Rychtal ObwĂłd VI

hamuj - pozdrawiam Ania
Pamietam ze Servis przy wymianie klockow chlapal mi tam gdzies smarem miedzianym, i pisal tez na forum ze piszczenie moze byc wlasnie spowodowane jesli ktos tam czegosik nie przesmaruje
Z przodu czasami podgina sie ta blacha ochronna i przyciera o tarcze to raz. Popiskuja czesto tanie klocki niefirmowe. Trzeba po prostu sie wszystkiemu przyjrzec bo powodow moze byc duzo. I wybacz moja drobna upierdliwosc ale tak juz mam - piszemy HamUlce a nie CHamOlce ;)
Jak pisali koledzy wyżej przyczyn może być wiele :
¬le odpowietrzone hamulce pod wpływem ciepła ro¶nie "poduszka powietrzna" w układzie co powoduje, że np który¶ z zacisków Ľle sie zwiera efekt klocki piszcz± i słychać tarcie.
Braki płynu w układzie i efekt ten sam.
¬le działaj±cy zacisk (warto użyć WD40)
Czasami nowe klocki też maj± tendencje do piszczenia.
Nierówne tarcze też mog± być tego przyczyn± (zwłaszcza kiepskiej firmy i na dodatek nagrzane)
Przyczyn wiele.
Wiem jak piszcza tanie klocki ale to nie to. Sprawdze jeszcze te blaszki ale wygladaly ze wszystko z nimi ok i posmarowalam je przy montazu klockow. tak myslalam ze moze cos w klocku jest i jak sie nagrzeje ale to w tedy obciera ale to nie jest rowny dzwiek tylko to tak wyglada jak wy cos bylo krzywe. tarcze sa proste bo sprawdzane ale piasta jest lekko wajchieta bo sprawdzalismy ale nieznacznie, setki mm. Przy demontażu urwala sie jedna sruba mocujaca tarcze do piasty i przy montazu zostala przykrecona na jednej ale to nie powinien byc problem bo przecież felga dociska tarcze do piasty.
A z tylu masz hamulce bębnowe? Bo czasem jak z samoregulatorem jest co¶ nie tak, to szczeki np z jednej strony nie dociskaj± i wtedy albo piszczy albo równomiernie ociera. Tak samo warto sprawdzić cylinderki.
A z tylu masz hamulce bębnowe? Bebnowe ale rowno biora wiec to chyba nie to.
[ Dodano: 2008-02-06, 21:09 ]