Rychtal ObwĂłd VI

Szukajka nie pokazuje wyników, podobno w innych samochodach się sprawdza, ciekawi mnie jak w hani. Mam d15z6 i zastanawiam się jak sprawnie i skutecznie a najważnejsze czy warto usuwać/odłączać ten zawór?
Moze się wypowie ktoś, kto już to robił. Ciekawi mnie czy coś się poprawiło w silniczku.
pozdrawiam
hmm , niema takiego zaworu w civicu
hmm , niema takiego zaworu w civicu
Jak to, właśnie go wykręciłem i zastanawiam się czy tylko odciać podciśnienie ... ale raczej założę podkładkę w kanał spalinowy :) Niezły syf tam w środku jest. Niedzielę trzeba spędzić przyjemnie - czyli w garażu :)
pozdrawiam
poka jak to wygląda
poka jak to wygląda
np tak: http://www.allegro.pl/ite...egr_spalin.html
[ Dodano: 2009-07-05, 19:28 ]
kurcze widzisz cale życie sie człowiek uczy...
Czyżby nikt nie usuwał EGR-a???????
Ludzie piszcie no przecie od mamy się tego nie dowiem
Egr czesto wystepuje silnikach hondy, wycinasz blaszke z 2 dziurami podkladasz pod egr i gotowe, wtyczke zostawiasz w zaworze
Egr czesto wystepuje silnikach hondy, wycinasz blaszke z 2 dziurami podkladasz pod egr i gotowe, wtyczke zostawiasz w zaworze
No świetnie tylko nie o to pytam. Tak juz mam zrobione.
ktoś ogarniający temat niech będzie taki miły i napiszę czy coś taki zabieg daje i co ważniejsze czy czegoś nie spierniczy ?? chętnie się dowiem
ktoś ogarniający temat niech będzie taki miły i napiszę czy coś taki zabieg daje i co ważniejsze czy czegoś nie spierniczy ?? chętnie się dowiem
Na forach szmelcwagenów jest dużo opisów i zdjęć, tylko ze oni piszą, że otwiera się u nich przy wolnych obrotach i w jakiś tam sposób obniża to temperaturę silnika. Generalnie to zawór proekologiczny :) Są zdjęcia kolektorów dolotowych gdzie nastąpiło spore zwężenie światła przewodu dolotowego bo był pokryty jakby sadzą. U nas zawór ten otwiera się dopiero przy wyższych obrotach ale nie trudno sobie wyobrazić co się dzieje jak zamiast czystej mieszanki do komory spalania trafiają również spaliny.
A gdzie taki zawór szukać, już jakiś czas temu szukałem i nie znalazłem :)
Stań przed autem, patrz na kolektor ssący lewa strona bliżej głowicy, będzie taki grzybek to jest EGR. Ja osobiście go nie zaślepiałem, miałem taki zamiar ale mi odradzano ze względu na wywalanie Checka itd... Więc nic nie grzebałem, ale jak widzę wszystko jest niby oki. Tylko pytanie co to daje ?
egr jeśli działa obniza osiagi dając czystsze spaliny. ja w swoim nie mam. nie trzeba zalepiac, wystarczy odpiąc wtyczke... i zostaje zamkniety. jednak wtedy wywali engine check.
egr jeśli działa obniza osiagi dając czystsze spaliny. ja w swoim nie mam. nie trzeba zalepiac, wystarczy odpiąc wtyczke... i zostaje zamkniety. jednak wtedy wywali engine check.
Myślę, że można by jeszcze zdjąć przewód podciśnieniowy - od spodu mozna wyczuć palcem czy egr działa jak się zrobi przegazówkę. Faktycznie troche przekombinowalem z podkładaniem uszczelki z blachy bo to niepotrzebna robota.
Odczułeś jakieś zmiany po "zdezaktywowaniu" tego ustrojstwa??