Rychtal ObwĂłd VI

Mam dwa silniki jeden d15z3 (nie wyzylowany, z przebiegiem 100 tys km) i drugi d15b jdm (bez zadnych informacji, wziety z ziemi).
Rozebralem d15b i glowice odaje do zrobienia: wymiana uszczelniaczy, planowanie i szlifowanie zaworow.
Wymienic chce tak samo pierscienie tylko zastanawiam sie czy nie lepiej by bylo zalozyc glowice d15b na blok d15z3 poniewaz jest w lepszym stanie czy zalozyc go spowrotem na blok d15b. Powiem tylko ze d15b lezal troche u goscia na podworku wiec troche nalotu w srodku ma (jest do wyprowadzenia). Czy moge taka operacje zrobic? Czy gora moze byc od d15b a dol od d15z3? Czy kompresja bedzie sie zgadala?
Wiem ze roznica pomiedzy silnikami jest 40hp wiec czy tloki, korbowody, wal sa inne?
Macie jakies inne propozycje?
Z gory dzieki szalap
ps.Glowice oddaje do planowania i myslalem tez zeby splanowac ja troche wiecej. Ile uwazacie moglbym spalnowac?
poci¶ to i wkładaj d16;P
glowe z d15 zostaw reszte pogon kupd dol z d13 i bedzie hardcore
poci¶ to i wkładaj d16 po co? jak zrobi D15B to ma seryjnie 130hp i fabrycznie zakuty silnik
Szalap wyremontuj ten silnik tak jak jest zostaw oryginalna glowice i dol, jak zrobisz do porzadku, to sobie potem mozesz nawet turbinke bez zadnej rzezby wiekszej zalozyc. Takie jest moje zdanie
Remontuj tem d15b, glowice troche mozesz splanowac ale nie za mocno, max 0.5mm
Dzieki panowie za odpowiedzi
Wiec biore sie za remont d15b
pitbedzin, jestes pewny ze ten silnik jest juz zakuty??
Czyli w przyslosci ile na takim "standardowym" zakuciu mogl bym dmuchnac?
zadna d seria nie jest zakuta
i po planie
zadna d seria nie jest zakuta Napewno ? Bo mnie sie wydawalo caly czas ze D15b bylo, ale teraz to juz sam nie wiem
Szalap, Tak czy siak ja bym na Twoim miejscu remontowal to D15b
No pewnie, że zostaw sobie d15b bo więcej zrobisz z tym silnikiem niż z d15z3-to jest to samo co d15z1 pełna ekonomia.
Napewno