ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
krotko i na temat :)
ma garaz, duzo narzedzi i wolnego czasu, znam sie troche na mechanice, zrobie zawieszenie, pomaluje auto, pospawam wydech, zrobie hamulce. ale nigdy nie mialem do czynienia z silnikiem :>

czy ktos z was probowal robic remont silnika ? :) bierze mi sporo oleju, kopci z wydechu i pluje olejem. na zimnym silniku strasznie łupią zawory..... ludzie zczynaja mnie obrazac ze jezdze oliwiarką, zanim gdzies pojade to sie nie zapytaja czy mam benzyne, ale czy mam olej. niedawno slyszalem ze mam auto z napedem hybrydowym PB/OIL

czytalem posty gdzie ktos pisal ze robil to z kolega, samemu... chce sie zorientowac jakie potrzebne sa narzedzia, i jaka jest podstawowa wiedza na ten temat. czy ktos moze mnie poinstruowac jak sie za to zabrac lub czy ktos ma jakas literature na ten temat.

silnik d14a4 ;)


Książka serwisowa, ogólne pojecie o mechanice i mniej więcej o tym co ma sie zamiar robić, chęci, cierpliwość. To chyba wystarczy :) Co do narzędzi to zawsze wyjdzie w praniu :) Komplet kluczy nasadowych by się przydał, blokada rozrządu w sumie też :) dynanometr, ściskacz do spręzyn zaworowych bo pewnie będziesz wymieniał uszczelniacze i ściskacz do pierścieni tłokowych bo je też wypadało by wymienić. To chyba wszystko :)
kiedys coś takiego postawilem -moze ci sie przyda

http://www.honda.slask.pl...topic.php?t=302
sajmon dzieki za podzielenie sie wiedzą. te kilka piw napewno pomoze w technicznym zaglebieniu sie w problem remontu + nastepne bronie w zabranie sie do roboty dobrze napisane bo piwko to lepsze narzedzie do pracy niz klucz nasadowy ;)))


Jesli chcesdz zrobic sam remont D14A4 to nie potrzebna Ci bedzie blokada rozrzadu jak ktos wyzej napisal, bo tam jest tylko jeden walek rozrzadu. Z reszta, mozna wymieniac rozrzad w silniku DOHC bez blokady. I to nie jest jakis kosmiczny wyczyn. Mowa oczywiscie o hondowskich D seriach. Bo w innych marka bez blokady nie podchodz.

Sciagnij sobie manual do silnika, szczegolnie do ukladu tlokowo-korbowego. Masz tam podane wszelkie wymiary i ich tolerancje.

Zeby zabrac sie za remont silnika bedziesz potrzebowal wszelkie nasadki, grzechotki, przedluzki, klucz dyno oraz opcjonalnie lecz zalecane (jesli mozna tak powiedziec) srednicowke do pomiaru owalizacji cylindrow i jakas dobra suwmiarke z dokladnoscia 0,05mm.

Przygotuj sie na to, ze do wymiany bedziesz mial uszczelniacze zaworow, pierscienie, wszelkie uszczelki i uszczelniacze o ile stare sie nie wysraja, byc moze tloki i szlif bloku, panewki i ewentualnie wał.

Jesli bedziesz mial jakies pytania to pytaj, chetnie pomoge. Ewentualnie mieszkam niedaleko to podjade i pomoge w wolnym czasie.

Pozdrawiam