Rychtal ObwĂłd VI

wątpie :|
moja honda spedzila dzisiaj 6,5 godziny w serwisie hondy bo po odpaleniu jej jak byl zimny silnik spadaly jej obroty prawie do zera trzeba bylo trzymac wcisniety pedal gazu zeby sie zagrzala. wtedy dopiero mozna bylo nia jechac. w salonie powiedzieli ze trzeba zawory wyregulowac. przy okazji okazalo sie ze stan oleju jest o 2 cm ponad max. sprawdzali mi dzisiaj honde zawory wyregulowali i wymienili jedna swiece bo byla padnieta. wtedy stwierdzili ze benzyna w oleju to wina tej swiecy.
jesli zaworow nie slychac zbytnio to ich nie reguluj moze chca cie naciagnac, jesli kupiles dopiero auto doradzam wylac ten olej i zalatac jakims tanim w celu przeplukania silnika a nastepnie zalac dobrym wybranym przez ciebie olejem bo niewiadomo co handlaz wlal do tego silnika :/
ta honda to smigam juz 1,5 roku nigdy mnie nie zawiodla a zrobilem nia 35 tys. km. olej mialem caly czas motul az tu nagle jednego dnia przestala trzymac obroty i przygasac do momentu zagrzania silnika. w serwisie powiedzieli mi tez ze to mozliwe ze benzyna miala za malo oktanow i dlatego moze swiece szlak trafilo i dostala sie benzyna do oleju.
po wymianie swiec tez tak sie dzieje ? jesli tak to moze wymien wszystkie,....
dopiero co wrocilem z serwisu sie okaze czy dalej benzyna sie dostaje do oleju czy nie. chcialem tylko sie dowiedziec czy to mozliwe ze benzyna dostaje sie do oleju przez to ze swieca padla albo przez benzyne ze jest w niej za malo oktanow.
wątpie... chyba ze pierscienie ci puszczaja.
Woytek ma racje benzyna jest bardzo lotna i rozgrzany olej w czasie jazdy powodowalby jej odparowanie
bylem teraz wieczorem sie przejechac autem i po odpaleniu musialem mu dodac troche gazu bo mu obroty spadly i zeby ruszyc tez musialem z wieksza iloscia gazu, ale jest poprawa!!! ale cholera to nie jest to jak bylo dawniej czyli kilka dni temu!!!!!!!! mam nowy olej wyregulowane zawory i jedna nowa swiece i nadal jest cos nie tak. jak silnik pracuje to czuc ze co jakis czas podczas stania na luzie autem szarpie tak delikatnie ale czuc to. Qrde nie wiem co to moze byc!!!
wcale nie sadze ze to wina świec ale moim zdaniem wymiana jednej a pozostawienie 3 starych nawet jesli sa "w jakims stopniu sprawne" to nie dopuszczalne. sprubuj zalac jakis preparat przeczyszczajacy uklad paliwowy wtryski lub przepustnice moze zasyfilo go.
[ Dodano: 2007-08-02, 12:28 ]
strasznie dziwny ten serwis
Honda Bosel Częstochowa
Hehe wymienili jedna swiece? Moze nastepnym razem wymienia jeden przewod zaplonowy a na zime wrzuca jedna zimowke? :)
Sprawdzali filtr paliwa ???
Dodatek do paliwa jako środek smarujący i czyszczący wtryski jaki bym polecał to PROTEC300 mała czerwono srebrna (o ile dobrze pamiętam) puszka.
Cena jest wysoka bo około 40 zł ale baaardzo dużo pomaga. Korzystałem z niego jak zapchałem wtryski i filtr paliwa w VW syfiatym paliwem. Auto było mułowate źle paliło trzesło nim całym i przygasało. Po jednorazowym użyciu wszystko przeszło. Dodatkowo zmieniłem filtr paliwa.
Można kupić środek STP tańszy i też podobno dobry gdzieś od 15 do 20 zeta.
A z tymi świecami to poszli po bandzie......
Jest jeszcze jedna opcja ..... można dolać do baku trochę denaturatu w celu usunięcia wody zalegającej w układzie paliwowym ale z tym bym się wstrzymał bo cała ta woda zostaje zepchnięta do silnika .... jest to niewielka ilość ale narazie lepiej spróbować dodatku do paliwa i zobaczyć filtr.
wczoraj zrobilem okolo 100 km i dzisiaj sprawdzilem stan oleju i mam go znowu za duzo jest centymetr ponad max. szlak mnie trafi nie wiem co robic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Można jeszcze sprawdzić tą kompresję ale to raczej nie to. Może któryś przewód jest walnięty i paliwo w oleju pojawia się bo jest dostarczane w nadmiarze i silnik nie jest w stanie go przepalić. Wtedy część idzie w rure niszcząc katalizator a część spływa po
ściankach cylindrów do miski olejowej. Jeżeli jest to zjawisko sporadyczne np. awaria świecy to po jej wymianie wystarczy przegonic auto i paliwko z miski powinno odparować. Gorzej jeżeli przez dluzszy czas " przybywa " oleju jak w Twoim przypadku wtedy trzeba go bezwzględnie wymienić (z tym że najpierw dobrze byłoby wiedzieć co jest przyczyną awarii). Wystarczy że czujnik temperatury mieszanki będzie wysyłał do kompa informacje ze jej temp. wynosi 2 stopnie mimo ze na dworze jest 20 stopni i juz mamy za bogatą mieszankę, a według kompa jest wszystko ok ponieważ wskazanie mieści się w zakresie dopuszczalnym.
Nie masz odczucia że więcej pali ????
Pali na wszystkie cylindry ????
Filtr powietrza jest mokry od paliwa ????
Witam!!! Ja uwazam ze juz nie powinienes wiecej jechac do tego servisu bo oni nie maja pojecia ... nie potrafie zrozumiec jak mozna wymieniac 1 swiece hahaha chyba jakis uczen kopal w Twojej bryce bo doswiadczony mechanik nigdy by tak nie zrobil (chyba ze na chwile do diagnozy) ale nie na stale!!!
Nie wiem czy juz uporales sie z tym problemem paliwa w oleju ale jesli nie to przedewszystkim zmien wszystkie swiece !! przewody najlepiej tez... jesli nadal tak sie dzieje to koniecznie sprawdz kompresje moze to byc na przyklad pierscien! acha no i tez musisz byc pewny ze to paliwo jest w oleju a nie plyn chlodzacy... sprawdz kolor oleju jak jest bialawy to zmien uszczelke pod glowica!!! i uwazaj zeby stan oleju nie byl zbyt dlugo za wysoki (to nie dopuszczalne) moze Ci uszczelki powyciskac w silniku a to wiaze sie z dosc duzymi kosztami i kupa roboty!!!
Wydaje mi sie ze to moze byc wlasnie pierscien... pewnie jak sie zagrzeje to w miare dobrze jest?? jesli tak zbadaj kompreche koniecznie
moge sie mylic ale wydaje mi sie ze paliwo nie ma mozliwosci dostac sie do oleju inna droga niz cylinder!!! (moge sie mylic ale raczej tak jest)
Ales odkopal temat...
"escezet" ale nie do końca jarze dlaczego odpuściłeś tym dupkom z serwisu skoro nie zlikwidowali do końca problemu??????Jedź i powiedz że dalej masz kłopoty z obrotami i olejem.Zapłaciłeś za robotę która nie została skończona.Tylko nie płać za coś za co już raz zapłaciłeś.Mówiłem panowie już o serwisie przy okazji naszych "wynurzeń" odn darmowych przeglądów.Czasem nawet jak zapłacisz to i tak nie jedziesz.Ździercy i złodzieje.
doradzam wylac ten olej i zalatac jakims tanim w celu przeplukania silnika /
Ale bzdety kolego nie mogę się zgodzić - w celu przepłukania uszczelek?? :P.
Zobacz jaki przebieg, jeżeli jest udokumentowany? Lub czy nie ma gdzieś przy komorze silnika karteczki z opisem oleju jakim została ostatnio zalana.
Jeżeli wlejesz zbyt rzadki to możesz pożegnać się z uszczelkami.
To samo będzie jeżeli zalejesz teraz mineralką a potem przeskoczysz na półsyntetyk.
A może kolego masz płyn chłodniczy w oleju?
Nie ucieka ci płyn ze zbiornika wyrówn.?
Ale bzdety kolego nie mogę się zgodzić - w celu przepłukania uszczelek?? :P.
Zobacz jaki przebieg, jeżeli jest udokumentowany? Lub czy nie ma gdzieś przy komorze silnika karteczki z opisem oleju jakim została ostatnio zalana.
Jeżeli wlejesz zbyt rzadki to możesz pożegnać się z uszczelkami.
To samo będzie jeżeli zalejesz teraz mineralką a potem przeskoczysz na półsyntetyk.
"Ale bzdety kolego nie mogę się zgodzić"
W silniku tworza sie nagary i inne cuda, szczegulnie jak byl zalany jakims syfem. Przeplukanie innym olejem jest dobra czynnoscia.
w celu przepłukania uszczelek
Uszczelka jak sama nazwa wskazuje pelni funkcje uszczelki a nie nagar czy szlam nagromadzony w silniku. Jesli jest dobra to bedzie trzymac kazdy olej, jesli jest do dupy to po prostu trzeba wymienic.
To samo będzie jeżeli zalejesz teraz mineralką a potem przeskoczysz na półsyntetyk
Jesli zaleje mineral na silnik, ktory nie cieknie a potem zaleje silnik spowrotem mineralem to nic sie nie stanie, bo niby dlaczego? Co innego silnik, ktory jest w oplakanaym stanie i spala duze ilosci oleju( bo trzyma sie na syfach nagromadzonych w silniku) i jezdzi na mineralu. Wtedy zalanie polsyntetykiem spowoduje wyplokanie szlamu i bedzie bral wiecej.
Taka ciekawostka moja kupa jak ja kupilem palila jakies 300ml oleju na 1000km. Po 1 zmianie oleju kupilem preparat valvoline engine flush (do plukania silnika, wlewa sie na stary olej i silnik pracuje z tym jakies 15 minut). Akurat wtedy odrazu zmienialem uszczelke pod micha, wiec widzialem wnetrznosci od dolu po zlaniu calego oleju( raczej smoly, ktora po tym zeszla). Nie bylo ani grama jakiegokolwiek osadu, korby, denka tlokow blyszczaly sie jak psu jajca. Od tamtej pory zrobilem juz troche kilometrow i teraz pali mi tyle samo oleju tylko na 10tys...