ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam , mam problem w Hondzie Civic 1.3,16v, silnik: D13B2,1993 rok na gazniku Benzyna (bEZ LPG).Tylko ze u mnie samochod trzyma wysokie obroty..tzn ciezko powiedziec jakie bo ta wersja nie ma obrotomierza..ale na sluch okolo 3000-4000 . ogolnie na zimnym silniku jak sie go odpala to na poczatku chodzi dobrze pozniej z chwila podnosza sie na wyzsze a pozniej wyje niesamowicie. z tylu jest pokretlo do regulacji obrotw gdy je zmniejszam to faktycznie maleja obroty ale nie na na takie jakie powinny byc.. do tego poluzowalem linke gazu i trzymal odpowiednie obroty na cieplym silniku i jezdzil na tych obrotoch do momentu kiedy podczas jazdy zwiekszalem mu obrotu co w trakcie jazdy szalaly raz wysze raz normalne.. pozniej gdy silnik juz byl zimny na drugi dzien wszystko znowu to samo WYSOKIE OBROTY odrazu przy odpaleniu auta i caly czas wyje.. przy wrzuceniu np biegu 3 juz tak tych wysokich obrotow nie slychac.. odwiedzilem dwoch mechanikow i meczyli sie z tym ale nic nie mogli poradzic.. probowalem tej metody z regulacja ssania ze wyciagam na cieplym silniku wezyk nr 6 reguluje tym malym opokretlem i wsadzam spowrotem ale zero reakcji... przy gazniku sa te dwie gardziele.. do jednej jest linka gazu przymocowana a druga ledwie co pracuje.. wydaje mi sie ze czegos tam brakuje.. pomoze mi ktos????


Wyreguluj ssanie śrubką z lewej strony gaźnika (stojąc przed maską) na ZIMNYM silniku. Do tego czyszczenie silniczka krokowego i reset komputera (Bazpiecznik 7,5 A Back-up wyjęty na ok. minutę). Co do gardzieli gaźnika, to tak ma być. Druga przepustnica jest sterowana podciśnieniowo.
Ja miałem podobnie tylko że u mnie był walnięty czujnik temperatury. I dlatego tak wchodził na wysokie obroty przy odpaleniu.