Rychtal ObwĂłd VI

Ja bym sprawdził na początek czy gdzieś nie blokują Ci hamulce bo jeżeli dodajesz gazu, a auto zachowuje sie jakbyś hamowała to samo to mówi za siebie. Może też linka ręcznego jest zapieczona ? Zacznij od tego jak to nie pomoże daj znać.
Sprawdź jeszcze czy nie masz zapchanego układu dolotowego i tak jak poniżej kolega napisał filtr paliwa.
Ja proponuję zacząć od banalnej rzeczy jaką jest filtr paliwa. Na własnej skórze przekonałem się, że mocno zasyfiony filtr potrafi raczyć właśnie takimi atrakcjami.
Pozdr.
No według mnie sprawa z hamulcami od razu odpada. Zakładam że zaczyna brakować mocy podczas jazdy a wątpię by dziewczyna zaciągnęła wtedy ręczny :) Też stawiał bym na filtr paliwa bądź może pompa nie daje rady.Niestety nie jestem w stanie bardziej pomóc ale ja osobiście zaczął bym od tego :)
Znaczy powiem tak. wczesniej ponoc to sie nie dzialo. a co do hamulca to raczej niemozliwe. a hamulca nie zaciagam recznego ale bardzoe dziekuje za odp
[ Dodano: 2008-09-29, 08:18 ]
Może banalne pytanie ale masz instalację LPG czy BENZIN?
Benzynka
moze cewka w aparacie KO...
może spróbuj się z kimś z tych ugadać :) myślę że znajdzie się osoba która mieszka niedaleko Ciebie chętna do pomocy :) bo jak trafisz na głupiego mechanika to jeszcze więcej sobie problemów narobisz :)
pozdro
znaczy juz sobie zalatwilam kompuetr zeby sprawdzic na dzien dobry to. a potem zobaczymy. moze ktos mi poleci ze znajomych jakis dobry warsztat. a tak to bez sensu kogos fatygowac zeby dojezdzal.
Znajomy miał taki problem w D15B2 nikt nie wiedział co jest nie tak i okazało się że cewka w aparacie była przyjarana, wymiana cewki i było OK.
no wlasnie jak dzownilam sie pytacto tez stawiaja na cewke. i to mnie przeraza bo to koszt 500zl! troche duzo jak dla mnie. ale jak trzeba to trzeba. tylko ze nabarziej denerwuje mnie to ze tam jest poltora roku temu wsadzony nowy aparat zaplonowy. tudno., zobacze co pokaze komputer i odstawie do serwisu
no wlasnie jak dzownilam sie pytacto tez stawiaja na cewke. i to mnie przeraza bo to koszt 500zl! troche duzo jak dla mnie. ale jak trzeba to trzeba. tylko ze nabarziej denerwuje mnie to ze tam jest poltora roku temu wsadzony nowy aparat zaplonowy. tudno., zobacze co pokaze komputer i odstawie do serwisu
Nie ma się czym przerażać. Popytaj na forum, może ktoś z okolic mógłby pożyczyć ci ceweczkę a nawet podmienić na próbę. Możesz się wtedy upewnić czy aby na pewno przyczyną jest cewka. Może nawet ktoś ma do sprzedania używaną 100% sprawną cewkę
Pozdr.
dzieki wielkie za pomoc. jesli nie uda mi sie zlatwic mechanika jakiegos w miare sensownego z cena to napewno sie jakos odezwe z prosba o pomoc znow. super jestescie. dzieki
sorki, ale nie chce mi sie czytac calego watku :P
pompa paliwa moze nie wydala, moze cieknie albo jest zasyfiona, do tego dochodzi przekaznik pompy paliwa ktory najlepiej przelutowac eliminujac zimne luty, jeszcze oprocz tego filtry, no i na koniec wyciagnij z baku pompe paliwa i sprawdz czy czasem koszyczek nie jest zapchany :) jesli wszystko bedzie ok, szukaj przyczyny w zapieczonych tloczkach albo lince recznego :)
pozdrawiam :)
A silnik krokowy?
Ja miałem u siebie taki objaw podczas jazdy, że w pewnym momecie, przy dodawaniu gazu, auto zachowywało się tak, jakbym hamował silnikiem. Problem był właśnie w silniku krokowym. Zacinał się.
ooo...o silniku krokowym nie pomyslalam :| dokladnie cos takiego sie dzieje! a w jakich granicach cenowych jest naprawa silnika krokowego?
Jeżeli chodzi o silnik krokowy, to może być padnięty albo on sam, albo elektronika, która nim steruje. Z tym, że nie są mi znane przypadki, kiedy padła by elektronika. Ja spotkałem się tylko z uszkodzonymi silnikami krokowymi.
Ja bym zalecił:
1. Wyjąć krokowca, próbować go zregenerować / przeczyścić (kumaty mechanik powinien zrobić to bez problemu) - może pomoże;
lub
2. Kupić używany na Allegro, w dobrym stanie (koszt 50-100 zł).
moim zdaniem to nie krokowy, krokowy reguluje wolne obroty przez dawkowanie odpowiedniej ilości powietrza gdy przepustnica jest przymknieta.
moim zdaniem to nie krokowy, krokowy reguluje wolne obroty przez dawkowanie odpowiedniej ilości powietrza gdy przepustnica jest przymknieta.
Mariush, i tak, i nie. Silnik krokowy nie reguluje tylko wolnych obrotów, lecz jest odpowiedzialny za optymalny dobór składu mieszanki w całym zakresie obrotów (a więc i także biegu jałowego). Objawy nienormalnej pracy silnika, o których napisała autorka posta, może być spowodowane jego "zacinaniem się", lub wariującą elektroniką wysterowującą go i zbierającą z niego informacje. I u mnie był właśnie tak było - przy nagłym wciskaniu pedału gazu auto zachowywało się tak, jakbym pedał gazu puszczał, a nie wciskał, a auto hamowało silnikiem. Poza tym - wyczyszczenie krokowca - jest proste, łatwe i nie czasochłonne, dlatego też - warto tam zajrzeć.
i to lubię, zawsze sie można czegoś dowiedzieć