ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Ostatnio zostal wymieniony prawie w calosci plyn hamulcowy i dolany jeszcze do sprzegla u serwisa oczywiscie :) i tak sobie pomyslalem ze wymienilbym jeszcze plyn do wspomagania. poczytalem troche i dowiedzialem sie ze ma byc czerwony do wspomagan ( w tym momencie ucinam dyskusje czy orginal hondy czy nie bo i tam uwazam ze to malo wazne) ale moim zdziwionym oczom, sprawdzilem plyn u siebie tak dla pewnosci i kur... jest ZOLTY !! co to kurde jest ktos mi powie moze o co tu biega i czy go zostawic czy jednak w miare mozliwosci wymienic caly. dzieki za wszystkie sugestie


jak sie nie myle tez mialem zolty wiec wszystko powinno byc ok
ale na co go wymienic i ewentualnie co dolac?? bo mnie zolty przeraza, ja nie lubiec zoltego chyba ze to
kazdy plyn do wspomaganie bedzie dobry kolor nie ma znaczenia to tylko barwnik ja uzywam ELFA plyn do automatycznych skrzyn i ukladów wspomagania POLECAM


a po co wymieniac chcesz??
Pozdro Łukasz
wymienic chcialem tak dla zasady, nigdy nie wiadomo jak helmut zapuscil bryczke a to co ostatnio zobaczylem na kanale u serwisa utwierdzilo mnie ze pieprzone helmuty w aso hondy reich potrafia spartaczyc rozne rzeczy i trzeba dmuchac n zimno bo nigdy nic nie wiadomo
jedz na warsztat jakis niech ci sprawdza urzondzonkiem czy dobry
Elfmatec płyn do układów wspomagania i automatycznych skrzyni biegów ja wlałem i działa wsio ok z tym że co sie orientuje jeśli wspomaganie chodzi lekko to płynu sie nie wymienia ewentualnie dolewa nawet w serwisie ci to powiedzą, tak samo jak hamulce czy sprzęgło.
ze plyn do ukla sie nie wymienia to wyczytalem, poprostu chcialem tak dla zasady zapodac nowy przy okazji bo troche teraz cos bylo grzebane i fundusze jeszcze pozwalaly, a co do sprzeglowego i hamulcow to sie nie zgodze bo jest akurat inaczej, te plyny (takie same) lapia poprostu wode i co jakis czas trzeba je zmieniac. kolejna bzdura ze honda zakazuje dolewac do hamulcow dot5 jak wiadomo ze to to samo co dot 4 tylko o lepszych parametrach bo do sportu przeznaczony tylko ma wade ze wymieniac go bardzo czesto trzeba bo on dopiero lapie wode. pozdrawiam i narazie dam sobie z tym spokoj

kolejna bzdura ze honda zakazuje dolewac do hamulcow dot5 Chyba ci się coś porypało.

DOT5 robiony jest na bazie silikonów i nie wolno go mieszać z DOT 3 i DOT 5 pod żadnym pozorem bo Ci gumy/uszczelniaicze polecą

Mieszalny ze starymi płynami jest natomiast DOT 5.1

Jak nie wierzysz to google wpisz a znajdziesz wiele stron na ten temat
sorki chodzilo mi rzeczywiscie o 5.1 a czytalem ze dot5 nie wolno lac takze przyznaje moje niedopatrzenie

sorki chodzilo mi rzeczywiscie o 5.1 a czytalem ze dot5 nie wolno lac takze........ spox ulżyło mi, a myślałem że taki zalałeś. Kamień z serca
Temat dotyczył płynu układu wspomagania którego się przeważnie nie wymienia , jest on koloru żółtego i nie miesza się go z czerwonym , po wymianie płynu na czerwony w niedługim czasie możesz usłyszeć jak brzmi twoja pompa ukł. wsp. lub zaczniesz zostawiać ślady oleju na jezdni, A co do płynu mam , zalany układ 5,1 wszysko funkcjonuje jak ma być , a parametr ten świadczy przedewszystkim o wyższej temperaturze wrzenia.

po wymianie płynu na czerwony w niedługim czasie możesz usłyszeć jak brzmi twoja pompa ukł. wsp. lub zaczniesz zostawiać ślady oleju na jezdni

Dziwne bo w w wielu katalogach jest podany olej dextron II i jest koloru czerwonego.
Ja takiego oleju uzywam w accordzie i wymieniłem go jak mial 100 tys. a teraz ma 300 tys i żadnych wycieków i uszkodzeń nie stwierdzono. A wspomaganie dziala jak powinno.

Wymienialem tez płyn na czerwony w wielu hondach i nie spotkałem sie jakimkolwiek uszkodzeniem.
Kolor nie ma znaczenia a własciwosci oleju. Kolor to tylko barwnik