ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Pacjent-D15B2
Czego to przyczyna.Auto zgaszone na cieplym siniku nie pozwoli otworzy chłodnicy bo wybija płyn na zewnątrz.Chłodnica nówka(na starej byyło identycznie)czeka na wymiane termostat(silnik sie dogrza nie umie wogóle na włączonym ciepłym-nie goracym nawiewie).Gdzieś znika płyn chłodniczy wogóle wycieków nie widac.W chłodnicy pełno w zbiorniku echo choc dolewam do zbiornika

sorry za brak pl znaków ale klawka szwankuje


to że na ciepłym silniku wybija płyn na zewnątrz po otwarciu chłodnicy to zupełnie normalne i z tego powinieneś się cieszyc...

to że na ciepłym silniku wybija płyn na zewnątrz po otwarciu chłodnicy to zupełnie normalne i z tego powinieneś się cieszyc...
niektórzy sądza że to przez to że uszczelka Pg poszła papa
sprawdz sobie kolor oleju - jesl irozwodniony i ma kolor kawy z mlekiem to znaczy ze uszczelka, poza tym powinno Ci wtedy przybywac oleju a nie ubywac :). A jesli nie widac wyciekow to tez nie znaczy ze chlodnica nie ma dziurki. Mozesz sprobowac proszku do uszczelniania chlodnicy - na kazdej stacji kupisz. Ja proponuje rozgrzac silnik i na zapalonym gazowac linka, a jednoczesnie obserwowac chlodnice czy gdzies sie nie saczy.



Mozesz sprobowac proszku do uszczelniania chlodnicy jeśli chcesz pozatykać układ chłodzenia to polecam

sprawdz sobie kolor oleju - jesl irozwodniony i ma kolor kawy z mlekiem to znaczy ze uszczelka, poza tym powinno Ci wtedy przybywac oleju a nie ubywac :). A jesli nie widac wyciekow to tez nie znaczy ze chlodnica nie ma dziurki. Mozesz sprobowac proszku do uszczelniania chlodnicy

przeciez pisałem że chłodnica nowa.Oleju nie żre i jak płyn tak olej maja swoj oryginalny kolor.Proszek był wsypany do starej chłodnic ale powiedziała papa.
a próbowałes ja odpowietrzyć? tez tak miałem dopóki nie dowiedziałem sie ze chlodnice trzeba zawsze odpowietrzac po tym jak wylewa sie cała wode i na nowo wlewa.spróbuj ze moze pomoze wiesz,albo dolewaj cały czas wode az wkoncu przestanie znikac.

a próbowałes ja odpowietrzyć? tez tak miałem dopóki nie dowiedziałem sie ze chlodnice trzeba zawsze odpowietrzac po tym jak wylewa sie cała wode i na nowo wlewa.spróbuj ze moze pomoze wiesz,albo dolewaj cały czas wode az wkoncu przestanie znikac.

dopiero ze 2 tyg w aucie siedzie także nie trzeba raczej odpowietrzac
odgrzebuje starucha...mam ten sam problem..

objawy: znika płyn chłodniczy...przez 1500km od poziomu max do min...
silnik po remoncie....pompa wody nowa, chłodnica nowa,...
gdzie jeszcze szukac tego płynu ?
woytaz_miroo, moze uszczelka pod glowica, i niekoniecznie bedzie ci sie zmienial kolor oleju, bo jesli poszla pomiedzy cylindrem a kanalem wodnym to bedzie wypalac ten plyn chlodniczy (ja mialem podobnie wlasnie) Nie wywala ci moze przy okazji plynu do zbiorniczka wyrownawczego ?
nie wywala do zbiorniczka bo ze zbiorniczka ubywa...
uszczelka pod glowica jest nowa wiec chyba nie wysralaby sie po 2000km ?
No faktycznie 2000km to troche malo na uszczelke. Moze cieknie gdzies z wezy ? Posprawdzaj laczenia najlepiej na cieplym silniku bo w tedy wzrasta cisnienie w ukladzie, bo jak nie wypala przez uszczelke to tylko moze gdzies cieknac. Sprawdz tez czy w srodku nie masz w okolicy nagrzewnicy dywanikow wilgotnych, bo moze to tam cos puszcza. Wiecej pomyslow nie mam raczej
to z ena gorącym płyn wygania to normalkja. Znika płyn ?? wyjmij miarke oleju i zobacz czy nie masz śmietany lub jak masz płyn to wąchnij spalinki czy nie maja słodkiego zapaszku. To ze niedawno zrobiona uszczelka nie znaczy że została dobrze zrobiona.
Podepne sie pod temat gdyż tez mam problemy ze spieprzajacym płynem chłodzącym w mojej hani 1.3. Poprzedni właściciel wymienił chłodnice (więc korek chyba też, rozumiem ze dostaje sie go w komplecie z chlodnica) oraz uszczelke pod głowicą. Niestety problem nie zniknął. Z przewodów nic nie leci, olej czysty.
Sytuacja wyglada tak, że jak zaleje cała chłodnice + zbiorniczek do max na zimnym silniku, to po przejechaniu kilku kilosów woda w zbiorniczku podnosi sie do tego stopnia ze ta zaczyna uciekac przez korek od zbiorniczka. Po wyłączeniu silnika wyciek ustaje, i woda w zbirniczku zaczyna opadac do poziomu grubo ponad minimum (chyba płyn wraca do chlodnicy).
Układ chłodzenia odpowietrzałem zgodnie z instrukcja z manuala. Wskazówka temperatury silnika zatrzymuje sie tuż przed połową. Wiatrak działa prawidłowo.

Czy problem leży w zbiorniczku wyrównawczym?
a pompa cieczy chłodzącej??

a pompa cieczy chłodzącej??
A gdzie to i jak to zdiagnozować?

MaNiaC napisał/a:
a pompa cieczy chłodzącej??

A gdzie to i jak to zdiagnozować?

pompa wody jest na pasku rozrzadu(tzn jej naped) jak staniesz od przodu autka to po prawej stronie silnika pod tymi plastikowymi oslonami.
Z tego co sie orientuje to pompa wody jakby ci nie dzialala, to silnik by sie grzal, jakby sie zatarla to pasek rozrzadu by ci przeskoczyl/zerwal sie a tego sie nie da niezauwazyc , moze ci przeciekac na uszczelnieniach na pompie nie masz jakichs mokrych plam pod silnikiem po chwili postoju ?

Z tego co sie orientuje to pompa wody jakby ci nie dzialala, to silnik by sie grzal, jakby sie zatarla to pasek rozrzadu by ci przeskoczyl/zerwal sie a tego sie nie da niezauwazyc , moze ci przeciekac na uszczelnieniach na pompie nie masz jakichs mokrych plam pod silnikiem po chwili postoju ?
Kompletnie nic. Jedyne co zauwazyłem to to ze woda ucieka przez korek od zbiorniczka wyrównawczego, co opisywałem wyżej. Czy ten zbiorniczek powinien się napełniać na full podczas jazdy? Zauwazyłem ze na gwincie od korka sa jakby fabryczne dziurki i to przez nie zapewne wycieka woda.
lord_raven, krótko w temacie jeżeli twiersdzisz żę korek i chłodnica sa nowe termostat jest dobry, uszczelke pod głowicą masz zmienioną to zostaje pompa. Wiec możesz miec którąś z tych rzeczy żekomo sprawnych walnięte ja stawiam albo na korek albo uszczelka pod głowicą lub sama głowica. możliwe żę masz głowice walniętą lub nawet blok. Jezeli pompy bardzo dawno nie zmieniałes to warto zmienić nawet profilaktycznie. Zacznij od korka na zbiorniczku kosztuje 12zł ale i on może być przyczyną. Wiele razy zwłaszcza w audikach był ten problem objawy takie same i korek był przyczyną.

ps. masz lpg?? jak tak jaki reduktor

lord_raven, krótko w temacie jeżeli twiersdzisz żę korek i chłodnica sa nowe termostat jest dobry, uszczelke pod głowicą masz zmienioną to zostaje pompa. Wiec możesz miec którąś z tych rzeczy żekomo sprawnych walnięte ja stawiam albo na korek albo uszczelka pod głowicą lub sama głowica. możliwe żę masz głowice walniętą lub nawet blok. Jezeli pompy bardzo dawno nie zmieniałes to warto zmienić nawet profilaktycznie. Zacznij od korka na zbiorniczku kosztuje 12zł ale i on może być przyczyną. Wiele razy zwłaszcza w audikach był ten problem objawy takie same i korek był przyczyną.

Ciezko mi powiedziec kiedy/czy wymianiana byla pompa, gdyż auto jest w moich rekach dopiero jakies 2 miesiące. Poprzedni własciciel mowił ze rozrząd byl niedawno wymieniany ale czy wraz z pompą to nie wiem.

Co do uszczelki to ani nie zaobserwowałem białego dymu ani śladów wody w oleju, wiec chyba wszystko z nia ok.

Spróbuje z tym korkiem od zbiorniczka, ale czy zbiorniczek podczas pracy auta na gorącym silniku powinien się szczelnie wypełniać woda??


czy zbiorniczek podczas pracy auta na gorącym silniku powinien się szczelnie wypełniać woda??

Zbiorniczek wyrównawczy zawsze na ciepłym silniku będzie miał więcej płynu niż na zimnym( rozszerzalność cieplna ) ale jeśli na zimnym nie zalałeś ponad znak MAX to nie powinno ci sie nic wylewać.

Tak mam LPG. Reduktor: TOMASETTO. Objawy występowały jednak już przed założeniem instalacji wiec nie tu jest problem nie w tym problem pytam by były reduktory firmy REG które popuszczały gaz do płynu chłodniczego. i były takie objawy jak u ciebie. na początek kup korek a później to już chyba tylko głowica zostaje
Witam.
Wczoraj zauważyłem jeszcze że z chłodnicy (jej przedniej częsci) na gorącym silniku wydobywa sie jakiś dym. Nie są to kłęby dymu, lecz jak sie przyjzeć to jest on dostrzegalny. Ciezko mi określić czy to para wodna. Zapach dymku w każdym razie nie jest ciekawy i jest białego koloru. Czy może to mieć jakiś związek z tematem?

gorącym silniku wydobywa sie jakiś dym. Nie są to kłęby dymu, lecz jak sie przyjzeć to jest on dostrzegalny. Ciezko mi określić czy to para wodna. Zapach dymku w każdym razie nie jest ciekawy i jest białego koloru pewnie masz rozszczelniona chlodnice, a zapach jest nieciekawy bo pewnie nie masz wody tylko plyn i to on parujac tak dziwnie pachnie Zwiazku z wywalaniem plynu do zbiorniczku raczej nie ma tylko to ze ci bedzie plyn uciekal

No faktycznie 2000km to troche malo na uszczelke. Moze cieknie gdzies z wezy ? Posprawdzaj laczenia najlepiej na cieplym silniku bo w tedy wzrasta cisnienie w ukladzie, bo jak nie wypala przez uszczelke to tylko moze gdzies cieknac. Sprawdz tez czy w srodku nie masz w okolicy nagrzewnicy dywanikow wilgotnych, bo moze to tam cos puszcza. Wiecej pomyslow nie mam raczej

trafiłes...cieknie z nagrzewnicy jednak... :)
woytaz_miroo, dobrze ze sie usterka znalazla
U mnie jednak skonczyło sie na wymianie UPG i prawie 1k w plecy.

U mnie jednak skonczyło sie na wymianie UPG i prawie 1k w plecy.
Robiles cos jeszcze oprocz uszczelki? Bo sporo zaplaciles, ja dalem 800 z nowymi swiecami i regulacja silnika itp.
głowica była planowana ???? czasem nawet nowa uszczelka nie trzyma jak sie zle ułozy i tu moz ebyc przyczyna