ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Cześć, od zeszłego tygodnia mam problem z moja Hanią. Na zimny silniku w czasie jazdy, zaczyna mi się "krztusić" i szarpać. Szarpania nasilają się podczas przyspieszania. Jak silinik się minimalnie zagrzeje, objawy ustępują. Czy ktoś z Was wie co to może być ????


Przeczyść/wymień kopułkę i palec rozdzielacza oraz sprawdź stan kabli zapłonowych. Najprawdopodobniej elektryka.
Kable, kopułka palec wymienić a jesli objawy nie ustąpią to cewka zapłonowa.
Cześć ja z koleji mam ten sam problem ale mi szarpie autem ale na rozgrzanym silniki najbardziej jak zmieniam bieg z 1 na 2 i jak jade w korku na dwojce powoli i jak dodam gazu zeby przyspieszyc to szarpie. Na wyzszysz biegach juz to nie wystepuje. Dodam jeszcze ze jak autem jade po calej nocy stania to przez 5 minut rannej jazdy wogole nie ma tego szarpania. Tak jakbym na bardzo zimnym nie szarpal a jak tylko sie rozgrzeje to juz mi szarpie. Moze ktos tez tak ma? Prosze o jakas rade to juz mnie to denerwuje.


Ja miałem tak samo , u mnie po wymianie świec problem całkowicie znikł.
Swiece własnie mam juz wymienione
michax24, miałem podobny problem ze swoją D13B2 i długo nie mogłem znaleźć przyczyny. Wymieniłem cewkę zapłonową i jak ręką odjął. AHa nie zwlekaj z naprawą bo pozniej jest tylko gorzej i zaczyna gasnąć np w korku ;) A na gorącym nie chce odpalić...
Powodzenia!
ja nie mam problemow z zapalaniem tylko z szarpaniem podczas jazdy
michax24 - wydaje mi się że szisza82 nie chodziło o to że masz problemy z zapalaniem tylko bardziej o to że mogą się one pojawić jeśli Haniki nie zdiagnozujesz
ja mam to samo a gdzie mozna kupic sama cewke

Cześć ja z koleji mam ten sam problem ale mi szarpie autem ale na rozgrzanym silniki najbardziej jak zmieniam bieg z 1 na 2 i jak jade w korku na dwojce powoli i jak dodam gazu zeby przyspieszyc to szarpie.

sprawdz przewód podcisnieniowy od map sensora. kiedys scenic jedngo z klientów miał tak samo i przyczyną był nadciety przewód podciśnienia... przy jednostajnych obrotach gdy silnik nie wytwarzal wibracji chodzil gładko. problem rbił sie podczas ruszania gdy silnik przechylał sie i przekrecał nadciety wezyk.

sprawdz przewód podcisnieniowy od map sensora. kiedys scenic jedngo z klientów miał tak samo i przyczyną był nadciety przewód podciśnienia... przy jednostajnych obrotach gdy silnik nie wytwarzal wibracji chodzil gładko. problem rbił sie podczas ruszania gdy silnik przechylał sie i przekrecał nadciety wezyk.

kolego w w którym miejscu jest ten przewód
jesli masz wtrysk maz map sensor, na scianie grodziowej. idzie do niego wtyczka z wezykiem. jesli masz gaznik to masz wieksza ilość przewodów podciśnieniowych i mogł ktorys z nich paść.
dzięki dziś posprawdzam te przewody dam znać
mi szarpało 2000-3000 silnik d15z3 poza tym przy ruszaniu muliło silnik,
kable ,swiece, filtry i nic żadnych błedów.
Po odpieciu lamndy auto chodzi jak marzenie,narazie jerzdze w trybie awaryjnym bo nowa sonda minimum 440zł
ale jak idzie jeżdzic bez sondy lambda można tak?????
można bo nie mam kata,a komp bierze dane z mapy wtrysków
pali tyle samo jak z sondą płynnie wchodzi na obroty nie szarpie.
Jak była sonda 2000-3000 szarpało po 4000 nagły przyrost mocy,brak dynamiki do 3500 ,mulenie przy gwałtownym ruszaniu,teraz bez sondy jak ropniak 1800 na 2biegu dodaje gazu i ładnie wchodzi na obroty.
lambda jest od tego zeby regulować skład mieszanki... nie powinno sie jezdzic bez niej jesli oryginalnie ja masz.

lambda jest od tego zeby regulować skład mieszanki... nie powinno sie jezdzic bez niej jesli oryginalnie ja masz.
słuchaj co ci gadają mi sonda jak padła to z autem różne rzeczy zaczeły sie dziać przymulony szarpał i do tego różne dziwne rfzeczy z nim sie działy jak ci siadała odrazu goń po drugą bo sobie biedy narobisz
Saszynski, sprawdzałem ten przewód co idzie do map sensora niby jest oki ale ja go mam łączony poruszałem nim podociskalem go do łączeń i faktyczni poprawiło się na jakiś czas chyba będę musiał kopić ten przewód i wymienić go na nowy.
A mam jeszcze jedno pytanko jak padnie sonda lamda to jakie są obiawy robilem samodiagnostyke i migło raz potem przerwa znowu raz miglo przerwa potem trzy razy i potem swiecila kontrolka caly czas bez migania czy to jakis błąd, bo czytalem ze jak swieci ciągle to nie ma błedów, tylko skąd te migniecia na począdku? Jeżeli by byl błąd to migalo by caly czas chyba tzn. powtarzające sie migniecia a u mnie migło przerwa migło przerwa trzy razy mig szybko i swieciła caly czas potem. Prosze o pomoc
co do szarpania w przedziale niższych obrotów,mogą to być zbyt duże luzy zaworowe.no ale... może to być też z przyczyny umierającej cewki:-/
w wiekszosci przypadków jak pada lambda to auto muli, spala wiadra paliwa i świeci sie engine check.

ja sie zastanawiam czy nie przenieść lambdy z góry (4 cyl. 4-2-1) na dół, tak zeby ja omywały spaliny z 4 cylindrów.
jednak analiza idealna....
sorka za OT
podepne sie do tematu :P. Mam podobny problem tez mi wlasnie tak cos szarpie przy docisnieciu gazu i do tego ostatnio zaowazyłem ze skacza mi obroty z 3000 na 4000 tak przeskakuje wskazówka przy docisnieciu :|... dodam ze poł roku temu tez podobnie miałem wymienilem swiece i wszystko ok było az do teraz... czy to mozliwe ze swiece musze znow wymienic?? słyszałem ze moga byc przewody zapłonowe walniete... wsumie to zielony jestem Help