ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
We wtorek zmienilem seryjne zawieszenie na Koni Sport KIT.
Od wczoraj zaczelo cos troszke stukac przy zmianie biegow (dokladnie przy puszczeniu gwaltownie sprzegla). Efekt taki, jakby cos metalowego puknelo (puk )

Drugim mankamentem jest to iz przy skrecaniu 2/3-max kierownica slychac takie jakby obcieranie gumy. Mechanik, ktory wymienial zawiechy twierdzi, ze to koncowki drazka kierownicy (ze sa suche). Wczesniej czegos takiego przed zmiana nie bylo...

Czym to moze byc spowodowane. Pytam z ciekawosci, bo do poniedzialku chyba nie wytrzymam (zanim pojade do mechanika).
Niestety warsztat montujacy zawieszenie nie byl zbyt obeznany w tym co robil i teraz zaluje, ze tam odstawilem auto


Ten metalowy stuk czy tam puk - skad sie wydobywa ? Moze to pedal strzela... U mnie tak czasem sie dzieje.
hmm slychac to sporadycznie, dzisiaj np. na 150km ktore przejechalem slyszalem 2-3 razy
stuk dochodzi bardziej z lewej strony (zawieszenia) i wystepuje glownie przy zmianie biegow 2/3 - gwaltowne puszczenie sprzegla i szybkie wrzucenie biegu
Kurcze to nie wiem... nie pomoge Ci.


Przegub wewnetrzny ma luz i slyszysz ten stuk (mechanik ktory wymienial zawias prawdopodobnie wyciagnal poloske z kielicha i zle zlozyl) (kazde z trzech lozysk na polosi ma swoje gniazdo w kielichu ktore sie dopasowuje podczas eksploatacji) albo wywalony sworzen dolny wachacza.

Sprawdz dokrecenie kol i sruby centralnej przegubu zewnetrznego.
kielich musial wyciagnac, zeby przerobic mocowanie pod Koni Sport!
Dzieki za rade, jutro podjade do ASO niech badaja autko, a tego mechanika to %#@!%#$

edit:

kupilem zestaw Koni Sport KIT 1130 ze sprezynami do EU7 sr. 50
zamontowalem je tydzien temu i wszystko bylo ok. przez 4-5 dni
dzisiaj bylem w ASO i ponoc sa meeega luzy na amortyzatorach :/
tyl skrzypi przy ruszaniu, wogole buja autem na wybojach....
czym to moze byc spowodowane, bo jutro ide scigac mechanika, ktory to montowal...
Ciezko powiedziec na odleglosc co skrzypi nie slyszac i widzac tego. Moze to byc reczny ktory trzyma lub zle poskladane zawieszenia to znaczy zawieszenie po montazu moglo zostac dokrecone na podniesionym lewarku zamiast po opuszczeniu. Moze bbyc tak ze sa zle dociagniete lozyska. Wiele przyczyn a z tego co czytam to cos mechanik Ci chyba niezle namieszal w tym zawieszeniu.

A to ze autem buja na dziurach to przypuszczam ze sa wywalone amortyzatory.
Najlepiej podjedz na stacje diagnostyczna i popros o zbadanie calego zawieszenia i dostaniesz wydruk. Jak bedzie cos nie tak to jedz z tym do mechanika i niech to poprawia.

Pozdro.
kolo chodzi z calym tloczyskiem (amortyzatorem) na boki
najprawdopodobniej gosc zle skrecil amorki, dlatego tak cale chodza
niestety nie chce zwrocic kasy, dlatego sprawa laduje w sadzie i urzedzie skarbowym za przekrety podatkowe
chcial wojny to ja bedzie mial....

P.S. Gosc sie wogole nie zna na mechanice, twierdzil ze sportowe amortyzatory maja sie bujac na drodze i dlatego ludzie z nich rezygnuja

Jesli rezygnuja to z powodu, ze sa za twarde, a nie, ze sie bujaja. Mojej siostrze kiedys tam dawno przy wystrzale opony tez powiedzial, ze tylko zbieznosc ustawic, a okazalo sie, ze byla belka do wymiany....

Jednym slowem gosc moze sadzic ziemniaki, a nie zajmowac sie mechanika...
Opisz potem wszystko w innym poście i w innym miejscu jak poszło.
a moze po porstu myslal ze trafl na naiwnego - i postanowil ..wsadzic jakies uzywki a Koni - a tak sobie sprzedac na boku albo zamontować gdzieś ale nie w Twoim aucie ?
nie sadze, bo gosc pierwszy raz na oczy widzial taki zestaw i dzwonil do mnie, ze zamontowac je to hoho :|
jutro jade do RAKO
napewno zdam relacje jak sie to zakonczy...