ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Ostatnio jakies fatum wisi nad moja honda 1,3 d13b2 . Jeszcze nie dawno zakladalem temat dotyczacy szumiacego lozyska w skrzyni, a tu nagle dziwne zachowanie auta po zmianie swiec... Stare swiece wcale nie byly w oplakanym stanie. Kolorek capucino, nie byly okopcone, ale postanowilem je wymienic, bo autko na wolnych jakby sie dlawilo, nie palilo regularnie. Zaraz po zmianie na nowiutkie ngk odpalilem autko i pierwsze wrazenie pozytywnie. Pali od strzalu (z czym mialem problem na starych swiecach), ale silnik zaczal pracowac jeszcze bardziej nieregularnie niz pracowal wczesniej. Na wolnych prawie gasl, dlawil sie itd. pojezdzilem troche i znow sprobowalem po godzinie odpalic samochod. I znow to samo. I nie wiem w czym tkwi problem. Jak sie rozgrzal to juz bylo w miare ok. Zaznacze tylko, ze stare swiece to byly Bosch i ze dwie byly jakby lecej zakrecone. Bardzo prosze o pomoc. Jutro mam wyjazd w dluzsza trase i waham sie czy nie zostawic auta jednak w domu.


świeca nowa nie znaczy dobra
jak obroty falują to może krokowy do wypucowania
jak masz obroty za niskie to masz regulacje pod maską (przepustnica)
obadaj w nocy podnieś maske niech ci ktoś odpali , czy ci przewody nie "puszczają" może są do wymiany
może przekaźnik pompki paliwka do przelutowania
może filtr paliwa
może złe paliwko wlałeś
zasada prób i błędów , dojdziesz co celu...
Krokowy??? Z tego co wiem to d13b2 nie ma krokowego... Wyregulowac obroty to nie problem tylko dlaczego wczesnije nie bylo az tak zle a teraz sie tak dzieje??? po wymianie swiec??? Przekaznik pompki paliwa - o tym nie pomyslalem, wiec sprobuje. Filtr paliwa wymienilem tydzien temu. Paliwo ok-zawsze tankuje na jednej stacji. Co moze byc jeszcze przyczyna mojego problemu???
NAZGUL, co ma przekaznik pompy paliwa do nierownych obrotow? Jezeli naprawde bylby do przelutowania to raczej bylyby problemy z odpaleniem auta.


A odpaleniem nie mam problemu... A moze reset kompa zrobic??? Gdzies cos mi sie obilo o uszy... Nie ma pomyslu co sie stalo. Wymienilem tylko swiece wiec co moglo sie stac??? Jest gorzej niz bylo, a mialo pomoc.. Co sie stalo ze sie zjeba...???
w D13b2 nie ma przekaznika pompy radził bym sprawdzic kopułke i palaec oraz kable oraz wyregulowac zapłon
A jak mozna sprawdzic kopułlke i palec??? Kable juz wiem jak, bo sie doczytalem... Czyli mozliwe ze cos uszkodzilem podczas wymiany swiec (bo wczesniej, az tak zle nie bylo). Zaplonu poki co nie wyreguluje, bo sam nie potrafie tego zrobic.

[ Dodano: 2008-10-04, 23:16 ]
a jak wsadzisz spowrotem stare świece co sie dzieje? jest tak jak było przed wymianą na nowe świece czy tak samo jak na nowych ?
no to j niewiem
ja wszystkie silniki traktuje jak z5
orko z wprowadzanie w błąd
No wlasnie jeszcze nie wsadzilem starych swiec. Sprobuje metoda prob i bledow. Dzis zrobilem reset kompa. Ogolnie nic nie pomoglo. Ale zauwazylem jedna rzecz, ze jak silnik sie rozgrzal to chodzi rowniotko i z nieco wyzszymi obrotami niz na zimnym... Wiec moze obroty mam za niskie, albo ssanie slabe dlatego silnik na zimnym (na luzie) sie dlawi??? Dzis juz niestety tego nie sprawdze, bo nie bede mil czasu. Ale dalej czekam na jakies sugestie madrych głow. Dzieki za odpowedzi. Pozdrawiam.
Sprawdz czy na pewno dobrze powkladales przewody chodzi o kolejnosc i styk, po wymianie na stare powinno sie wszystko wyjasnic.
Przewody sa w odpowiedniej kolejnosci. Dobrze dopiete. Zreszta jakby byly zle dopiete to caly czas cos by sie dzialo z obrotami, a na cieplym silniku jest ok.

[ Dodano: 2008-10-10, 19:21 ]