Rychtal ObwĂłd VI

na wskaźniku temp. wskazówka nie dochodzi nawet do połowy, czy to jest lato, upały czy jak teraz zima, z nawiewów leci ciepłe, przeadziłem delikatnie ciepłe powietrze, nie mogę go zagrzać, płyn jest w normie, termostatu nie sprawdzałem ale latem nawet czasami na postoju wentylator se włączy, więc termos. jest chyba ok. Nie wiem czy to normalka w tym modelu. aha wsadzenie kartona przed chłodnicę nic nie pomaga. POMOCY !!!!
Pewnie termostat jest cały czas otwarty.
Zapal silnik na zimnym i zobacz jak sie węże grzeją itd:)
Hmm nie doczytałem, że w lato się czasem wentylator włączy mimo tego, że wskazówka nawet nie jest w połowie. No chyba, że nie zwróciłeś akurat na to wtedy uwagi, obstawiam jednak termostat.
wymieni filtr kabinowy i będzie OK, pewnie od nowości nie był wymieniany
Filtr w civicu z96r znajduje się za schowkiem a u ciebie nie wiem, poszukaj w manuału.
Też tak miałem, dawałem na ful ogrzewanie i nic nie grzało, po wymianie filtra nie da się wytrzymać w aucie
witam kolege,ja tez mam Honde Aerodecka, z '99, tez wskazówka jest w pozycji 1/3 czy to lato czy zima, a o super ciepłym powietrzu (jak np. maja niemcy) to można chyba zapomnieć, filtr wymieniłem, termostat chyba ok, bo sie ładnie grzeje, reszta nie wiem, wszystko wychodzi na to ze te typy tak mają,
no chyba ze ktos cos jeszcze ciekawego dorzuci
...dziękóweczka za wskazówki....... filtr kabinowy wymieniłem 2 razy w ciągu 1,5 roku więc chyba raczej odpada, najbardziej obstawiał bym za termostatem, ale wydaje mi się że TEN TYP TAK MA :(
a może nagrzewnica się zapchała że nie leci ciepłe powietrze
aerodek, Nie lałeś może jakiegoś "cudownego" specyfiku do układu chłodzenia(np jeśli ciekła Ci chłodnica) bo wtedy tak jak pisze skferek, mogła zapchać się nagrzewnica. Możesz również mieć zapowietrzony układ i też nie będzie grzało za dobrze A termostat profilaktycznie wymień, nie jest to jakiś strasznie wielki koszt.
Hej, ja mam taki sam problem, z termostatem wszystko ok, nagrzewa się prawaidłowo, nie przegrzewa się, płynu nie ubywa ale kiedyś dolewałem specyfiku do chłodnicy bo myślałem, że mi cieknie po czym okazało się, że wężykiem ciekło przy korkowym jak się płyn nagrzał i ciśnienie go rozsadzało to przeciekał. W każdym razie przez dwa lata od tego momentu ogrzewała bardzo dobrze, a pod koniec tamtej zimy przestała dobrze grzać i jest tylko w miarę ciepło. Nie dawno też wymieniałem płyn bo myślałem, że może to coś pomoże ale niestety. Nie zaglądałem też do filtra kabinowego bo nie wiem gdzie jest w Concerto 1,5 no i zastanawiam się czy może nagrzewnica nie jest zatkana i jak ją przeczyścić, gdzie jest i jak się do niej dobrać. Może ktoś z Was panowie wie? lub naprowadzi mnie:) Pozdrawiam.
Nagrzewnica jest w środku auta gdzieś nisko(nie wiem jak w Twoim Concerto, ale w civicu za schowkiem jest cala maszyneria ) Musisz spuścić płyn chłodzący i zanurkować pod tapicerkę. xkumix, a może tylko Ci się zapowietrzył układ i dlatego licho grzeje ?
.......Hanie mam dopiero od 1,5 roku....hm, ja nie wlewałem żdnego dziwnego uszczelniacza układu chłodzenia, bo nie było potrzeby, chyba że poprzedni właściciel........ termostat wymienie profilaktycznie, a co do układu chłodzenia to i jego zapowietrzenia to mi się wydaje że wszystko jest gites, nawet nie wiem czy jest tam jakiś odpowietrznik i gdzie on jest, zapchana nagrzewnica, hm.... problem chyba duży bo trza by pewnie pół kokpitu rozebrać .
Te Hondy nie słyną z wydajnego ogrzewania. Wiem bo mam civica 5d angielkę 2000 rok. A wskazówka temperatury płynu przy normalnym rozgrzaniu silnika ma być nieco poniżej połowy, więc może ktoś kto ma podobne autko to sprawdzi u ciebie, bo może wszystko jest OK?
Mam podobny problem z niedogrzeniem w środku parującymi szybami,ubywającym płynem w chłodnicy w mojej Hondzie Civic 1998 V-TEC AERODECK D15Z8 otóż uzytkuje ja od 09\2009 świezo kupiony nabytek miał zbyt mały stan płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym bo świeżo po zakupie zauważyłem te braki i dolałem ok 2 litrów płynu bo temp. nagle zaczela skakac na poziom max i z powrotem
na 1\2 i 1\3 wartości po dolewkach do chłodnicy i zbiornika wyrównawczego jeszcze w sumie ok 2 litry
do dnia dzisiejszego nie udalo mi sie odpowietrzyc ukladu bo nie wiem gdzie jest u mnie odpowietrznik na grubym wężu górnym od chłodnicy do bloku silnika nie ma go wiec gdzie może byc jak odkręcę korek od chlodnicy bable powietrza leca i poziom plynu raz podnosi sie do gory raz opada dmuchawa pracuje na wszystkich obrotach a efekt mizerny szyby paruja a cieplo troche na szybie przednia leci lub na dolny wylot jak przełącze zakres na jaki element ma dmuchać , płynu ubywa co jakis czas a tu zima powazna i chlod w srodku szyby marzna i zaparowuja jesienia mozna było wytrzymac chociaż szyby parowaly czy to moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica i czy to mialo by wpływ na skutek ogrzewania/? czy tez zapowietrzony układ chlodzenia wraz z nagrzewnica ?? czy tez jedno i drugie razem co?? zrobic czy mozna temu zaradzic w prosty sposob czy powazna naprawa ?? czy nasze problemy w hondach to norma ?? prosze o doradze przyjaciele od hondy Civic :))
Co do wskazówek jeszcze. Jak macie je ustawione gdy silnik jest wyłączony. Na tym paseczku (koniec skali) ? Bo ja mam poza skalą na literce C. Nie wiem czy to normalne, ale gdy silnik sie nagrzeje do 80stopni to jest na połowie normalnie.
u mnie na zimnym jest ponizej C tak ze 2-3 milimetry, a po rozgrzaniu w 1/3 skali połowa była raz i raz wywaliło mi w lato w korku w katowicach, na 80% skali
dołączę się do dyskusji, ponieważ jestem posiadaczem Hondy Civic Aerodeck (kombi) 2.0 t.diesel 1999r. przebieg 157 tyś i też mam problem z ogrzewaniem. kupiłem miesiąc temu autko z włoch i niestety od razu przy kupnie nie grzało (myślałem że wystarczy wymienić termostat, bo silnik nie osiągał temperatury). po wymianie na nowy termostat wskazówka temperatury płynu po przejechaniu ok 4 km jest ok. połowy skali, ale z nawiewów takie sobie letnie powietrze.... posprawdzałem tak jak pisali na forach w internecie(temp. węży, zawór, itd), byłem również u mechanika i wygląda na to że zatkana nagrzewnica. może ktoś już poradził sobie z tym problemem? (oprócz wymiany nagrzewnicy...)
jeśli ktoś posiada to autko ze sprawnym ogrzewaniem, to niech opisze jak się sprawuje; a może te autka tak mają...? że się nadają tylko do ciepłych krajów...
pozdrawiam.