ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
witam posiadaczy Hond,mam pytanie do znawców,otóż słabo grzeje ogrzewanie,nastały zimne dni wiec ostatnio chciałem wlączyc a tutaj ledwo co ciepłe powietrze leciało.Pamietam ze rok temu w zimie szło sie przy tym zagrzac:),szukałem na forum i piszecie ze moze to byc termostat ale mam pyt bo jakis czas temu zalałem do chłodnicy płyn uszczelniający(miałem przecieki) i podobno ten płyn lubi zapychać nagrzewnice,wiec jak to sprawdzic? ewentualnie odetkac? chyba ze to raczej termostat bedzie i trzeba bedzie wyjac i sprawdzic,pozdrawiam


Może to być też najbardziej prozaiczna rzecz na świecie... FILTR. Wymień filtr kabinowy. W mojej Hani też ledwo "wiało" a jak wymieniłem filtr to peruki z głów zrywa :):)
Gdybyś nie wiedział gdzie ów filtr jest to szukaj go pod schowkiem. Od spodu wyjmujesz klapke i tam jest w środku filtr.
ok,dzieki za odpowiedz,jutro zerkne tam i w tyg wymienie,pozdrawiam
jesli mialby to byc termostat to wskaznik temperatury nie wzrastalby do swojego miejsca a jak jest u Ciebie jest tam gdzie zawsze czy ponizej ?


A może też cięgno regulowania powietrz ciepłego i zimnego się nie właścieie otwiera? Chłopaki,a tak wogule w V generacji jest filtr kabinowy?
Tez mam problem z letnim powietrzem. Filtr kabinowy wymieniony w marcu, wskazowka temperatury zatrzymuje sie na 1/3 skali i nie zmienia sie polozenia. Moze to zapowietrzony uklad chlodzenia?
U mnie też wskazówka dochodzi do odpowiedniego miejsca wiec z tego co mówicie to nie termostat,moze rzeczywiscie układ zapowietrzony?więc teraz pyt jak odpowietrza sie ten układ?wiem jaka srubka ale co dalej itp?
Z tego co wyczytalem, to odkrecamy korek od wyrownawczego, ustawiamy go gdzies obok. Rozgrzewamy silnik. Na rozgrzanym silniku odkrecamy korek chlodnicy (przez jakas szmate, zeby sie nie poparzyc). Odkrecamy ten zaworek odpowietrzajacy (ta srubke) i czekamy do momentu az przestanie leciec powietrze. Jak przestanie leciec to zakrecamy zaworek. Dolewamy plynu pod korek. Powtarzamy ta czynnosc az do momentu, gdy z zaworka calkowicie przestanie leciec powietrze.

Moze ktos powtierdzic, czy to tak rzeczywiscie trzeba robic?
ogolnie dobrze, tylko płynu w zbiorniczku wyrownawczym na koncu "zabiegu" musi byc pomiedzy min a max, a nie "pod korek". JA jak swoj odpowietrzałem, to zajeło mi to jakies 10 min. wole miec pewnosc, ze sie dobrze odpowietrzyl.
pozdro.

ogolnie dobrze, tylko płynu w zbiorniczku wyrownawczym na koncu "zabiegu" musi byc pomiedzy min a max, a nie "pod korek". JA jak swoj odpowietrzałem, to zajeło mi to jakies 10 min. wole miec pewnosc, ze sie dobrze odpowietrzyl.
pozdro.


Piszac "pod korek" mialem na mysli oczywiscie chlodnice. Jak odkrecales korek w chlodnicy na rozgrzanym silniku to nie wywalilo Ci plynu z chlodnicy?

Piszac "pod korek" mialem na mysli oczywiscie chlodnice.
no chyba, ze tak