ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
dużo tu można poczytać o resetowaniu komputera i że to czasami pomaga z góry dziękuje za podpowiedź jak to sie robi


odłączasz na chwilę akumulator w międzyczasie wyłączasz wszystkie źródła, które pobierają prąd tzn oświetlenie auta, radio, dmuchawę itd. zakładasz klemę odpalasz silnik i zostawiasz załączony do momentu aż silnik się zagrzeje osiągnie właściwą temperaturę i załączy się wentylator. U mnie w zimę trwało to ok 45 min. Można też wyjąć bezpiecznik zamiast odłączać aku BACK UP (7,5A). U siebie nie umiałem go znaleźć. Nie przegazowuj autka, żeby szybciej się nagrzał. Ma pracować na wolnych obrotach
serdeczne dzięki
Lepiej wyjmij bezpiecznik, bo zdejmowanie klemy powoduje iskrzenie, którego twój komp nie lubi.


Jak już go odpalisz to zamknij maskę, a szybciej się zagrzeje

odłączasz na chwilę akumulator w międzyczasie wyłączasz wszystkie źródła, które pobierają prąd tzn oświetlenie auta, radio, dmuchawę itd. zakładasz klemę odpalasz silnik i zostawiasz załączony do momentu aż silnik się zagrzeje osiągnie właściwą temperaturę i załączy się wentylator. U mnie w zimę trwało to ok 45 min. Można też wyjąć bezpiecznik zamiast odłączać aku BACK UP (7,5A). U siebie nie umiałem go znaleźć. Nie przegazowuj autka, żeby szybciej się nagrzał. Ma pracować na wolnych obrotach
Wszystko OK tylko istnieją pewne różnice zdań na temat rozpoczynania resetu na zimnym silniku - tak to zrozumiałem skoro twierdzisz, że zimą czekałeś 45 minut aż włączył się wentylator ( swoją drogą dobrze, że w ogóle sie doczekałeś ). Swego czasu w specjalistycznym manualu od HAYNES'A traktującym o Accordzie V generacji wyczytałem, że po wyjęciu na "a few seconds" "Back up fuse" i włożeniu go z powrotem należy wszystkie odbiorniki prądu "switch of" a następnie "start engine" i pozostawic go na "idle" przez 1-2 minut. Nie było słowa o rozpoczynaniu resetu na zimnym silniku czy tez o czekaniu na załaczenie wentylatora. Swoja droga ja zawsze stosowałem sie do procedury HAYNES'A dodając jednakowoż element oczekiwania na załączenie wentylatora jednak tylko dlatego, że nigdy nie rozpoczynałem resetu na zimnym silniku ( czasami robiłem reset zaraz po zatrzymaniu samochodu ) a na załaczenie śmigła czekałem wtedy nie dłużej niż 1-2 minuty. Jeśli wczesniej miałem jakikolwiek problem z "idle" to zawsze po takim resecie został on zlikwidowany. Więc po co przepłacać ( czas+benzyna) jak nie widać różnicy ?
Sorki że odświeżam temat ale wczoraj dyskutowaliśmy z wiśnią odnośnie resetu.
Nie ważne w jakich okolicznościach ale miała miejsce różnica zdań i prosiłbym o wyjaśnienie jednej rzeczy. Otóż odnośnie resetu powiedziałem Krzyśkowi że wystarczy wyciągnąć z puszki bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie ECU i to jest reset.
Wiśnia natomiast miał odmienne zdanie że po wyciągnięciu samego bezpiecznika nie dokonuje się reset a tylko kasują się ewentualne zapisane w pamięci komputera błędy.
A żeby zrobić reset należy ściągnąć klemę od akumulatora.
Niech ktoś napisze jak to jest.

wystarczy wyciągnąć z puszki bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie ECU

należy ściągnąć klemę od akumulatora
A czym sie rozni wyjecie bezp. od odpiecia zasilania?? tu i tu przerwa w obwodzie.
Pozdro Łukasz
No też mi się tak zdawało a przy odpięciu bezpiecznika zamiast klemy nie kasujesz pamięci zegara czy chodźby radia.
Baza- ale o są rózne obwody - jakbyś wyjał bezpiecznik z radia- byłby rest radia - tu jest tak samo

warto też poczytac ->klik !
Co do zapalenia silnika na zimnym i czekaniu do włączenia się wentylatora i wyłączenia chodzi głównie by ECU dopasowało się (nauczył) do stanu faktycznego zużycia silnika i zaprogramował komp najlepsze parametry dla silnika. Sama nazwa wskazuje Program fuel injectjion czyli komp sam się uczy.
odświeże temat bo nie chce zakładać nowego.
naczytałem się trochę o tych resetach i uczeniu komputera na różnych forach i są zdania podzielone na temat tego jak się powinno to robić.
jedni piszą żeby na zimnym silniku odpalić po resecie i czekać aż się osiągnie temperaturę, inni piszą aż się załączy wentylator(chyba, że załącza się w momencie osiągnięcie temperatury), a jeszcze inni mówią, że dopiero po 99 roku trzeba uczyć kompy, a we wcześniejszych modelach nie ma takiej potrzeby. Jak to wkońcu jest niech ktoś napiszę, bo zmieniałem sonde wczoraj i odrazu po zmianie odpaliłem i pojechałem. Mam eg d16z6 95 rok.
Niezależnie od tego co kto mówi:
zaszkodzić Ci to nie zaszkodzi, a przy takich temperaturach jakie panują teraz od rozruchu na zimnym silniku do włączenia się wiatraka minie raptem kilkanaście minut - zbyt dużo paliwa w kosmos nie wywalisz.

Niezależnie od tego co kto mówi:
zaszkodzić Ci to nie zaszkodzi, a przy takich temperaturach jakie panują teraz od rozruchu na zimnym silniku do włączenia się wiatraka minie raptem kilkanaście minut - zbyt dużo paliwa w kosmos nie wywalisz.


nie chodzi o paliwo na godzinę spali może z 1 litr paliwa więc 5 zł nie majątek, tym bardziej że pochodzi max kwadrans, więc sprawy można rzecz groszowe, ale on pracuje jak go odpale przez te kilkanaście minut dawno osiągnie temperaturę pracy, ale wiatrak się nie załącza nie wiem czemu
to radzą sobie sprawdzić obwód wentylatora (wentylator, przekaźnik, czujnik), zresztą jeśli sie nie mylę to do czujnika dochodzą dwa przewody, po ich zwarciu powinien cyknąc przekaźnik i załączyć się wentylator.
A to że tobie sie wydaje ze osiągnął temperaturę pracy jest mało miarodajne, możesz poczekać trochę dłużej i obserwować wskazówkę temperatury, jeśli zacznie sie dźwigać ponad połowę i wentylator sie nie załączy to masz co robić.

to radzą sobie sprawdzić obwód wentylatora (wentylator, przekaźnik, czujnik), zresztą jeśli sie nie mylę to do czujnika dochodzą dwa przewody, po ich zwarciu powinien cyknąc przekaźnik i załączyć się wentylator.
A to że tobie sie wydaje ze osiągnął temperaturę pracy jest mało miarodajne, możesz poczekać trochę dłużej i obserwować wskazówkę temperatury, jeśli zacznie sie dźwigać ponad połowę i wentylator sie nie załączy to masz co robić.


nigdy mi nie doszła nawet do połowy skali(w tych Civicach zatrzymuje się zawsze na 2/5 wysokości, więc to norma)...nawet w korkach w gorące dni...
więc albo wentylator jest tak cichy, że go nie słyszę i nie rozpoznaję, że się włącza albo nie wiem
Prawda wentylator jest tak cichy że go nie słychać.

więc albo wentylator jest tak cichy, że go nie słyszę no w środku auta jak auto pracuje to go nie słychać, wiec zostaw odpaloną bryke i czekaj kontrolując temperaturę, albo tak jak pisałem ......
Jezuu Arek a co masz za problem podniesc maske i looknac czy juz sie kreci?? Ale napisze ci po koleii i tak zrob a bedzie dobrze:
1. wylaczasz wszystkie odbiorniki pradu po czym albo odpinasz kleme z aku albo wyciagasz bezp beck up
2. wlaczasz auto bez gazowania itp i niczego potem nie dostykasz
3. po jakichs 15 min wlacza ci sie wentylator wiec kontroluj to bezposrednio pod maska a nie przez wskaznik temp czy cokolwiek innego.
4. jak wentylator zgasnie gasisz auto.
5. przydaloby sie nim troche pojezdzic roznym stylem jazdy chociaz ja nigdy tego nie robie juz.
Pozdro Łukasz

w tych Civicach zatrzymuje się zawsze na 2/5 w prawdzie nie na temat i za to z góry przepraszam ale przeczytałem to zdanie i sie zdziwiłem bo ja od kilku tygodni próbuje rozwizać swój problem mianowicie własnie wskaźnik temp. nie dochodzi mi do połowy tylko właśnie około 2/5 mam d15b7 czy u mnie tez powinno tak być? wczesniej miałem zepsuty termostat i temp szalała dlatego nie mam porównania teraz po wymianie to zauważyłem.Dodam że zaraz po przekroczeniu tej tem. czyli 2/5 włącza sie wentylator.

A teraz na temat a co zrobić jeśli ktos nie ma takiego bezpiecznika? miejsce jest do którego dochodzi napięcie z jednej strony ale bezpiecznika nie ma chodzi o ten:
http://ftp.honda.slask.pl...IMG_0565+++.jpg tak dziwnie bo obok pisze " ECU"
to i ja podepne sie:)
Reasumujac wszystko na temat wentylatora, to czy koniecznie musi on sie właczyc???
Ja np wiem ze mam uszkodzony czujnik właczania wentylatora i mam zalozony na jego miejsce manualny wyłacznik :) Czy przy resecie kompa tem wentylator jest konieczny czy tez wystarczy ze wskazowka temperatury przekroczy ponad polowe skali?
z gory dzieki za info.
PZDR!!!
wiesz wiatrak wlacza sie gdy silnik osiagnie normalna temp. pracy i zacznie ja przekraczac. fizycznie on sie nie musi wlaczac mozesz sobie zamiast niego choinke podlaczyc i patrzyc jak ladnie swieci i tez bedziesz wiedzial kiedy procedura resetu sie konczy;)
Hyhyhyhy co racja to racja :)
chłopaki a moje zdanie jest takie ze ,napocztaku gadalem ze tez do wiatraka itp ,ale stwierdzam ze wielokrotnie wyciagalem kompa ,wkladalem jk juz silnik byl cieply odpalałem i jechalem - auto zawsze palilo tak samo wiec chyba ten reset to taka bzdeta jest
ja w dniu dzisiejszym robiłem reset kompa i powiem tak silnik nie był całkiem zimny po upływie ok 7-10 minut włączył się wiatrak potem jeszcze trzy razy się włączył i wyłączył w sumie jakies 15 minut wyłaczyłem.po chwili załączyłem ponownie przejechałem się kawałek a po 2 godzinkach pojechałem na test i sam w to nie wierzyłem auto idzie dużo lepiej niż wcześniej!!!! wcześniej powyżej 3500 nie szedł a teraz jak ręką odjął.więc jednak coś daje.
wiecie co wam powiem
dajcie se spokuj z tym czekaniem na wentylator i wogóle bo to bzdura jest
wystarczy że auto ustabilizuje obroty i będzie gotowe do jazdy czyli jakieś 2 minutki
ten czas wystarcza spokojnie dla pełnego zdjagnozowania stanu silnika
bądźmy poważni to jest tylko głupi eprom i wykonuje to co w nim zapisano z niewielkimi zmianami a nie komputer z nasa
co do iskrzących klem i komputera to czegoś nie kumam
z tego co się orientuje komp dostaje napięcie dopiero w momencie przekręcenia stacyjki
więc jakim cudem coś może mu iskrzyć przy przerwanym obwodzie ??
harold czyzbys mial w szkole dopiero o epromach na informatyce?? i chcesz sie wykazac?? owszem podstawowe mapy ma wpisane ale reszte ma "zdolnosci adaptacyjne" czyli przystosowuje sie do stylu jazdy.
uwielbiam takich gosci jak ty ktorzy pisza bzdura przez "ó" a uwazaja sie za madrzejszych niz inzynierowie z Hondy i ktorzy robia wszytsko inaczej niz zaleca producent bo Oni wiedza lepiej.
Pozdro Łukasz

czyli przystosowuje sie do stylu jazdy
a co z jazdą ma wspólnego stanie i grzanie auta??
pewnie to ze programuje sie po osiagnieciu temp. pracy. poza tym reset ma na celu glownie ustawienie obrotow biegu jalowego i powinno sie to odbywac przy nagrzanym silniku. skoro tak ktos to zaprojektowal to dla mnie tak ma byc a nie wprowadzac jakies swoje teorie.
Pozdro Łukasz
nie wprowadzam żadnych teorii
rób jak chcesz ja tam nie zauważyłem żadnej różnicy w jeździe i spalaniu po
"uczeniu kompa " aż się wentylator załączy , a odpaleniem go na 2 minuty i poczekaniu aż auto ustabilizuje obroty
"poza tym reset ma na celu glownie ustawienie obrotow biegu jalowego"
to ile tobie sie te obroty ustawiają 15 minut ??
A myslisz ze ile trwa nagrzanie silnika do normalnej temp pracy?? 2 min jak ci sie wskazowka temp zacznie podnosic???? to powodzenia w zazynaniu silnika.
Pozdro Łukasz
W instrukcji serwisowej do mojego Accorda 2002 po kazdym podpieciu HDS, OBD II albo nawet SCS ShortConnector'a polecają zresetowanie komputera poprzez wyjecie na kilka min. bezpiecznika 7,5A celem skasowania zapamiętanych błedów. Nie ma slowa o koniecznosci jakiegokolwiek uczenia, nagrzewania silnika itp. itd.
widze że nikt mi nie odpisał więc ponawiam pytanie.

Arek napisał/a:
w tych Civicach zatrzymuje się zawsze na 2/5
w prawdzie nie na temat i za to z góry przepraszam ale przeczytałem to zdanie i sie zdziwiłem bo ja od kilku tygodni próbuje rozwizać swój problem mianowicie własnie wskaźnik temp. nie dochodzi mi do połowy tylko właśnie około 2/5 mam d15b7 czy u mnie tez powinno tak być? wczesniej miałem zepsuty termostat i temp szalała dlatego nie mam porównania teraz po wymianie to zauważyłem.Dodam że zaraz po przekroczeniu tej tem. czyli 2/5 włącza sie wentylator.

A teraz na temat a co zrobić jeśli ktos nie ma takiego bezpiecznika? miejsce jest do którego dochodzi napięcie z jednej strony ale bezpiecznika nie ma chodzi o ten:
http://ftp.honda.slask.pl...IMG_0565+++.jpg tak dziwnie bo obok pisze " ECU"
EXT ty masz nowsze auto z OBDII i u ciebie tak jak piszesz byc moze juz nie trzeba uczyc kompa. w tych starszych w instrukcji jest to opisane!
Lozin - TAK chyba we wszytskich Hondach wskazowka temp zatrzymuje sie minimalnie przed polowa skali. a co do bezp. to link nie robi ale co ci szkodzi wlozyc w to miejsce bezp. i zobaczyc co sie bedzie dzialo??
Pozdro Łukasz

polecają zresetowanie komputera poprzez wyjecie na kilka min. bezpiecznika 7,5A celem skasowania zapamiętanych błedów. Nie ma slowa o koniecznosci jakiegokolwiek uczenia, jak kiedyś zapali Ci się "ceck" a przy okazji wskoczy w tryb awaryjny to spróbuj zrobić reset bezpiecznikiem bez uczenia a zobaczysz jak się jedzie i co się dzieje, jakie piękne sa obroty i na jakim poziomie.

Wczoraj padł mi aku, wiec sie komp zresetowal.
Zrobilem z aku porzadek, poczyscilem przy okazji styki itd itp.

Nadszedl wiec czas na procedure poresetową. :)
Zaczekalem az silnik bedzie zimny, odpalilem, pochodzil do wlaczenia wentylatora 15 minut.

I co?

Zgasilem. Odpalam ponownie zeby sie przejechac i jakie bylo moje zdziwienie kiedy wciskam gaz i miedzy 2-3 tys obrotow silnik idzie rowno, bez takiego muła którego dostawał wczesniej, i na którego już wiele osób sie skarżyło na różnych forach (silnik d15b2).

Tak wiec cos w tym resecie jest

Nawet moja kobieta, która przed resetem na mnie dziwnie zagladała, dzisiaj rano potwierdzila ze jest różnica na plus.

co ci szkodzi wlozyc w to miejsce bezp. i zobaczyc co sie bedzie dzialo?? no wsadziłem bezpiecznik nie miałem 7,5 to dałem 5 ale nic to nie dało.Reset zrobiłem tym bezpiecznikiem ECU i dla pewności odłączyłem aku. silnik sie zagrzał pojeździłem troche i żadnej różnicy nie widze ja też miałem dziurę koło 3 tyś obrotów i nadal ja mam.



silnik sie zagrzał pojeździłem troche i żadnej różnicy nie widze
hmm wiesz wiele rzeczy sie robi/wymienia w aucie mimo ze pozniej nie widac roznicy a jednak sie je robi. wiec ....
poza tym u ciebie za reset ECU bedzie chyba odpowiadal bezp. ECU a nie beck up. nie jestem pewien ale logicznie tak powinno byc z tego co widze na klapce od bezpiecznikow. u mnie jest jeden bezp. beck up/ecu wiec jest prosciej.
Pozdro Lukasz
Witam

Będę wymieniał za parę dni akumulator (aktualny ledwo dyszy) - czy dokonując wymiany powinienem postępować zgodnie z wcześniejszymi Waszymi zaleceniami dotyczącymi resetu komputera?

Czyli: 1/ zimny silnik; 2/ wymiana aku.; 3/ uruchomienie silnika; 4/ oczekiwanie na włączenie się wiatraczka (zagrzanie silnika); 5/ wyłączenie silnika; 6/ natychmiast wypić piwo celem zregenerowania utraconych sił.

Czy też mogę wymienić aku. bez tych wszystkich kroków (za wyjatkiem pkt 6).

Pozdrawiam
Odpiecie aku wiaze sie z procefura resetowania a wymienic bez odpiecia sie nie da wiec jak najbardziej.
co do punktu 6 to niewskazane jest wypijanie natychmiast calego piwa gdyz moze byc problem z odprowadzeniem nadmiaru gazu z ząłądka.
Pozdro Lukasz
Dzięki bardzo.

Rozumiem że z bezpiecznikami nie muszę nic kombinować.

Pkt 6 zatem zostaje podzielony na 3 fazy 1/ opróżnienie połówki piwa; 2/ skryte (ciche) wypuszczenie nadmiaru powietrza z jamy brzusznej otworem gębowym (patrz jama ustna); 3/ dokończenie drugiej połowy piwka

Reset zrobiłem tym bezpiecznikiem ECU
Reset robi sie bezpiecznikiem BACK UP 7,5A a nie ECU.

Reset robi sie bezpiecznikiem BACK UP 7,5A a nie ECU. a u mnie wyciągnięcie BACK UP nic nie daje a mało to patrz wyżej ja takiego bezpiecznika nie miałem