ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Czy po wymianie katalizatora na strumienice powinienem zresetowac komp?
i jak jest dokladnie z tym nauczaniem po resecie bo co post i forum to inne opinie rowniez orginalny artykul hondy w 100% nie wyjasnia.


wyjmujesz bezpecznik na 15 sekund albo kleme aku na chwile, odpalasz fure, wyłanczasz wszytkie urządzenia pobierające prąd, czekasz aż sie wentylator włączy, gasisz, zapalasz silnik i pomykasz w różnym stylu, troche spokojnie ,troche ostrzej i sie komp uczy ;) przy wycięciu kata chyba już można sie pokusić o reset, w kazdym razie nie powinno zaszkodzić;)
Ja nawet przy zmianie dolotu robiłem reset.
Powiem tak... Napewno mu to nie zaszkodzi
wystarczy ze wiatrak sie załonczy
reszta sama sie ustawi z czasem więc nie musisz odrazu potem kombionować gdzie tu przycisnąc


jeszcze jedno:reset robic na calkiem zimnym silniku np.rano czy moze byc juz jezdzony???
Tylko reset przy temperaturze panujacej na dworze teraz potrwa chyba z pol godziny i troche wachy zejdzie.Bo zanim sie wiatrak właczy to minie kupaaa czasu
eee chłopaki ciekawy temat kurde pierwsze słysze o jakims resecie weźcie mnie coś poinformujcie jak to sie robi i wogóle bo też zamierzam an dniach pozbyć się kata, na czym to polega ten reset i nauka kompa ?? mam nadzieje ze mi pomozecie
A wiec reset robi sie na zimnym silniku i trzeba dluugo czekac az sie zagrzeje, robi sie to tak jak wyzej napisal tresor.

Uczenie wolnych obrotow konieczne jest jak z jakichs przyczyn wypinalo sie kompa ale ja np nie robie bo mi sie nie chce jak co chwila kompa wyciagam. Skutkuje to mozliwoscia zaistnienia nierownych wolnych obrotow (mialem tak w civicu) i wyzszym spalaniem.
Jeżeli nie masz D13 to w aucie masz komputer sterujący między innymi pracą wtrysków. Jeżeli dokonasz jakiejś modyfikacji w dolocie/wydechu, zmienisz świece, czy zrobisz coś innego co ma wpływ na pracę silnika dobrze jest zresetować pamięć komputera (ECU). Robisz to poprzez wyjęcie bezpiecznika (nie pamiętam dokładnie który ) lub poprzez zdjęcie klemy + na kilka sekund. Następnie odpalasz samochód z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu, nie gazujesz, nie dotykasz gazu, zostawiasz go na wolnych obrotach aż do momentu pierwszego wyłączenia się wiatraka chłodnicy.

Na forum są dziesiątki tematów na temat resetu ECU więc tylko poszukać.